Kan ik mijn onstoken navelpiercing eruit halen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

InezFlip

Kan ik mijn onstoken navelpiercing eruit halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 19:51

Ik heb ongeveer een half jaar geleden een navelpiercing laten zetten. Het genezen ging best goed alleen ben ik te lax met het schoonmaken waardoor die steeds licht onstoken blijft. Ik zit erover te denken hem eruit te halen want ik vind het niet echt meer wat. Want als je hem een aantal jaren houd dan is het helemaal dichtgegroeid en dan houd je altijd een gaatje toch? Heb ik nog kans dat mijne weer mooi dichtgroeid en ik eventueel ooit hem nog een keer kan laten zetten, aangezien die nog niet helemaal genezen is omdat ik hem nog maar zo kort heb? Hij is nu weer licht onstoken, mag ik hem er dan uithalen of groeit hij dan dicht met onsteking en al? Kan ik een liteken krijgen als ik hem er onstoken uit haal? Moet ik eerst weer spoelen tot hij niet meer onstoken is en hem er dan uithalen? Ik ben er een beetje zat van maar wil ook geen liteken.

Ik heb unicura zeep die ik altijd met t douchen gebruik en speciale dode zeezout waar ik eigenlijk 2 maal per dag mee moet spoelen en dan gaat de onsteking ook snel weer over. Alleen ik wil hem denk ik liever niet meer maar ben bang voor een litekend of dat hij dichtgroeid met de onsteking er nog in. Wie weet hier meer van?

Koetjesreep

Re: Kan ik mijn onstoken navelpiercing eruit halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:55

Mijn zus had de hare er na x jaar eruit gehaald, vond hem niet meer mooi. Wel had ze altijd de zeepresten eruit geduwd na de douche, en na 7 jaar had ze nog eens eentje gekocht, en die ging er gewoon in :')
Bij haar is hij niet dichtgegroeid, ikzelf heb ook gaatjes, draag om het half jaar oorbellen en die dingen groeien ook niet dicht. Maar als ik een nacht mijn stretch niet draag dan heb ik het wel zitten.
Ik zou zeker niet meer zo laks doen met de verzorging, en gewoon deftig gaan verzorgen tot hij volledig genezen is, en dan nog eens zien wat je wilt.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:57

een navel piercing heeft er gemiddeld 9 a 11 maanden nodig om te genezen, dat je laks bent geweest met schoonmaken is dus niet zo gek dat hij zo vaak ontsteekt, omdat je hem nog maar 6 maanden heb.

ik zou hem 2x daags schoonmaken met de zeep die je hebt, draag geen strakke kleding en even niet zwemmen.
als de ontsteking over is kan je hem eruit halen, dat voorkomt een litteken, maar ook als je hem er dan pas uit haalt is het niet uitgesloten dat je geen litteken krijgt.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:59

Bij mij duurde het een jaar voordat hij echt genezen was, het leek altijd wel een beetje ontstoken, maar was hij niet. Het was rood en hij lekte, dat is gewoon het genezingsproces!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 20:01

@Tecktonnie Ik wil hem er zwz uit halen, maar of t mag als die licht onstoken is is mijn vraag. Ik heb zoveel te doen dat ik de tijd niet kan vinden 2 keer daags te spoelen. (of gun mezelf de tijd niet)

@ Buffelo, ik weet dat t niet gek is dat hij onstoken is steeds. Dan ga ik wel weer 2 keer per dag spoelen, dan is hij met 2 dagen al niet meer onstoken en dan haal ik hem eruit. Bedankt voor de info.

@Noraly mijne is ook rood! Alleen aan de onderkant ziet die er prima uit. En aan de bovenkant lijkt wel op t bolletje erin duwt... Mijn bolletje verdwijnt ook steeds veder. Is dit normaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:04

Bel de HA morgen even, of degene waar je hem hebt laten zitten.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:05

Nee,je moet eerst zorgen dat deze niet meer ontstoken is.dus schoonmaken met soda.

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:05

Ik heb ook een paar jaar geleden een navelpiercing gehad die steeds bleef ontsteken. Mede omdat ik vaak te strakke hemdjes erop had was hij scheef gaan zitten, toen vond ik hem niet meer mooi en heb ik hem er uit gehaald.
Hij is toen (omdat hij nog steeds niet genezen was) gewoon dichtgegroeid. Ik heb aan de vrouw die hem zette gevraagd wanneer ik hem weer opnieuw kon laten zetten, en ze zei tegen me dat dat kon als het littekenweefsel niet meer paarsachtig is, maar netjes 'huidskleur'. Toen heb ik hem na ongeveer anderhalf jaar opnieuw laten zetten en nooit meer problemen mee gehad :)
Ik zou er als ik jou was wel even over nadenken of je het er niet voor over hebt om hem nog even te laten zitten en goed te onderhouden. Je hoeft hem niet met zeep te wassen, een tot twee keer per dag spoelen met water met zeezout is voldoende.
Succes!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:07

Niet eruit halen zolang die niet goed genezen is. Dan sluit je de infectie op.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:12

geen dank! bedoelde het goed hoor! :) komt vanzelf wel weer goed!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:12

InezFlip schreef:
@Noraly mijne is ook rood! Alleen aan de onderkant ziet die er prima uit. En aan de bovenkant lijkt wel op t bolletje erin duwt... Mijn bolletje verdwijnt ook steeds veder. Is dit normaal?

Dan groeit hij in.. dat is niet normaal en gevaarlijk..

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 20:14

@June, goed idee dat ga ik even doen.

@Keona, dus toch eerst zorgen dat die niet meer onstoken is.

@shorks, Ik ben er vrijwel zeker van dat ik hem niet meer wil. Vind het heel onpraktisch. En steeds met aankleden blijft er weer wat achter hangen. Als ik van een paard afstap vergeet ik hem, en schuurt me buik langs t paard met piercing *auw*! Nee ben der klaar mee.

p.s. denk ook niet dat die echt onstoken is. Hij is vooral rood en geiriteerd alleen de bovenkant.

@Noraly, nu wordt ik bang! Moet ik hem er dan uit halen?Ik kan hem zeg maar wel eruit halen maar t lijkt alsof de huid waar t bolletje op rust week wordt en daarom verzuipt mijn bolletje steeds veder na binnen en t gaatje lijkt groter te worden.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:16

Misschien kan je er een foto van maken? Kan het zo niet beoordelen.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 20:18

Ja dat zal ik even doen!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:19

Ben benieuwd naar de foto, is makkelijker.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 20:31

Oke dit zijn de foto´s vind t alleen niet leuk ze zo ingezoomd op internet te hebben.... De roodheid valt vandaag mee moet ik zeggen!

Bovenkant (de onstoken kant)
Afbeelding

Hoe die hoort te zitten, t bovenste gaatje wordt steeds ruimer. Onderste gaatje sluit nog mooi aan op de piercing.
Afbeelding

Hoe die gaat zitten, hij zakt steeds veder in. Hier is die niet op zijn ergst ingezakt.
Afbeelding

Tja me buik is wel een beetje fuzzy :o

Maar wil hem er liever niet meer in om meerderen redenen, me chiropractor zegt zelfs dat het me rugpijn kan veroorzaken. Omdat en iets door je lichaam heen gaat. Ander matriaal zal dan eventueel kunnen. Maar ik ben der zat van.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:36

ziet er vrij rustig uit zo. Is het niet normaal dat die naar beneden zakt, je steentje daar toch ook groter en zwaarder?

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:36

Mijn navelpiercing is ook echt een jaar lang licht ontstoken gebleven. Ik maakte hem tegen die tijd 1x daags schoon als ik ging douchen. Na die tijd is het gewoon over gegaan en ik heb hem nu ondertussen al drie jaar en geef hem geen "speciale" aandacht meer. Alleen als ik bijvoorbeeld in het zwembad ben geweest of een meertje maak ik hem 's avonds schoon en hij is nooit meer ontstoken geweest. Ik vind mijn buik nu ontzettend "leeg" als ik er geen sieraad in heb, dus ik hoop dat hij nog een tijdje blijft zitten :+

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 20:37

Ja hij is ook vrij rustig vandaag... Meestal is t wel roder. Mijn steentje zakte nooit naar beneden. En de laatste tijd gaat die een beetje vedrinken in t bovenste gaatje die groter lijkt t worden. Vind ik niet mooi een deed die eerder nooit.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 22:04

Heb inmiddels mijn piercing eruit gehaald, na nog 1 keer spoelen. Hij is niet onstoken gelukkig. Alleen heb nu wel een gat. Hoop dat t nog geneest!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:13

Jammer dat je je piercing eruit hebt gehaald. Hij zag er prima uit. Een navelpiercing heeft nu eenmaal langer de tijd nodig om te kunnen genezen. Ik heb ooit een piercing gehad (in mijn oor) die ernstig ontstoken was. Deze moest er direct uit van mijn arts en ik moest het goed blijven schoonmaken. Je kunt ook eventueel naar je huisarts gaan voor antibiotica. Ik denk dat je altijd wel een litteken zal blijven zien. Ik weet trouwens niet of het mogelijk is op dezelfde plek een piercing te zetten als je dat in de toekomst wil.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 09:00

Ik ben er blij mee zo! Onderkant zit al dicht!

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:03

Ik zie dat er meerdere hebben gezegd dat je hem er niet uit mag halen zolang hij ontstoken is. Dit klopt, evt. kun je wel met de shop overleggen waar je hem gezet hebt over hoe/wat te doen.

Als je vaak ergens langs schuurt, of tijdens het rijden er last van hebt, raad ik je een flexiebele navelpiercing aan, zit een stukje fijner :) .

Edit: ik zie dat je hem er uit hebt, fijn dat het tot nu toe goed gaat :j !

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:14

Ik ken het, heb er zelf ook een.
Ik waste nooit onder de douch. (in het begin ja.. NOOIT meer)

Zeep veroorzaakte de ontsteking.
Probeer als je hem ooit weer eens laat zetten, als hij echt ontstoken is, schoon te houden waterstofperoxide. En. dettol (verkrijgbaar bij de kruitvat).
Werkt zoveel beter
Bij mij was de ontsteking bijna een cm breed en had een van de langste staafjes. Toen ik niet meer met zeep deed maar met dke twee. Binnen 2 weken was hij niet meer ontstoken en begon direct te genezen.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 11:20

O wat vreemd want de piercer rade mij aan de piercing met unicura te wassen, daar zag ik nooit verbetering mee. Met het dode zeezout wel. Veder mocht ik niks anders gebruiken van hun.