Haar stijlen..tips

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Haar stijlen..tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 19:25

Hoihoi,

Is er nog iemand die z'n haar stijlt er waarbij het lang stijl blijft?

Ik heb niet heel erg krullen, maar eerder pluizig haar en na het douchen heb ik wel erg krullen.

Ik heb een goeie stijltang en heb sindskort van die speciale olie van schwarzkopf van de kapper en het blijft een dag stijl (als het niet regent, waait enzovoorts).

Ik wil zo graag dat mijn haar stijl blijft maar hoe....? Wie heeft tips?!

FNews

Re: Haar stijlen..tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:34

stijlen en dan een klein beetje haarlak bij spuiten.

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:39

Als ik op de brommer stap doe ik mijn haar altijd in een losse lage staart, zodat het niet verwaaid en dan blijft het bij mij de hele dag wel stijl :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:19

Ik stijl me haar iedere ochtend en met hele goedkope haarlak/spray van de aldi ( :') ) blijft het bij mij wel stijl en minder pluizig

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:25

Stijltang heter zetten..

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 15:24

Mijn stijltanger kan niet heter... Maar hij is al heel heet...

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:32

Je haar wassen met een shampoo die speciaal is voor het hydrateren van je haar, daarbij een zelfde conditioner gebruiken.
Ik heb nu Aussie Heat protection lotion die ik in handoek droog haar smeer en laat zitten, ik fhon mijn haar deels al stijl. Daarna verdeel ik mijn haar in 2 lagen (rets zet ik vast met een klip) ik pak een pluk, kam deze door en haal de stijltang er 2x overheen. Zoe die ik mijn hele haar en op het einde smeer ik er nog een gladmakende loition in en stijl blijft het zeker! Soms in de ochtend paar plukjes ef opnieuw en mijn pony maar verder blijft het prima zitten (zolang het niet gaat regenen :+ ).

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:53

Ik laat eens in de 4 maanden een extenso behandeling doen.
Ik heb sterk haar en verzorgt het met shampo etc van de kapper. Ze doen nu alleen de uitgroei dus niet heel mijn haar. Het is niet zo heel goed voor je haar maar ik heb nergens last van en het is wel beter als menig ander straight behandeling.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:28

viphorse schreef:
Ik heb sterk haar en verzorgt het met shampo etc van de kapper. Ze doen nu alleen de uitgroei dus niet heel mijn haar. Het is niet zo heel goed voor je haar maar ik heb nergens last van en het is wel beter als menig ander straight behandeling.

Is dat niet een beetje het zelfde als een relaxer (of hoe dat ook heet) dat wat vrouwen met afro haar ook doen om het een langere tijd stijl te houden. Het tegenovergestelde van coupesolei!?
Of is dit weer wat anders?

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:29

Ik stijl mijn haar zo: Eerst goed wassen en eventueel conditioner. Dan föhnen of natuurlijk op laten drogen, zorg dat het echt goed droog is. Spuit dan op de punten heat protector en borstel het door totdat er geen klitten meer in zitten. Steek dan iets meer dan je haar op met een grote klip en borstel het onderste gedeelte uit. Begin nu plukje voor plukje te stijlen en als het stijl is laat het dan helemaal afkoelen, herhaal dit nog een keer en borstel het door. Als dit weer helemaal is afgekoeld doe je het in een lage staart en haalt de volgende laag uit je opgestoken gedeelte en hiermee doe je precies hetzelfde. Als die helemaal klaar is doe je dit ook bij de staart. Dit herhaal je tot al je haar is gestijld. Als alles stijl is borstel je het nog een keer goed door en soms moet ik dan nog wat extra puntjes/plukjes stijlen. Op de fiets doe ik het in een lage staart onder mijn jas en sjaal en meestal blijft het dan behoorlijk stijl. Alleen gaan mijn puntjes na een tijdje toch nog heel eigenwijs en beetje opkrullen maar dat maakt mij niet zo heel veel uit :) .

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 08:38

_vivi_ schreef:
viphorse schreef:

Is dat niet een beetje het zelfde als een relaxer (of hoe dat ook heet) dat wat vrouwen met afro haar ook doen om het een langere tijd stijl te houden. Het tegenovergestelde van coupesolei!?
Of is dit weer wat anders?

Ja dit is een soort relaxer alleen niet zo slecht als menig ander product. Goed is het natuurlijk nooit maar ik doe dit nu 2 jaar en heb nergens last van. Ik heb ooit eens mijn hele haar laten doen en nu alleen eens in de 4 maanden de uitgroei. Mijn haar is zacht , het glanst en groeit als een gek. Ik zou niet zonder kunnen !

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:58

je haar stijlfohnen! wel eerst iets van zonnebloem olie in je haar doen, en dan fohnen en blijven borstelen, bij mij komt er geen krul meer in dan

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:14

Eerst verzachter erin, stylen en dan haarlak ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:17

stijltang heter zetten verbrand je alleen je haar mee, zou ik niet zomaar doen

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:22

Lynn_Nikita schreef:
stijltang heter zetten verbrand je alleen je haar mee, zou ik niet zomaar doen

Nee zou ik ook niet doen, een te heet zijnde styletang kan echt je haar beschadigen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:24

Meeste tips zijn al gegeven, je hebt een goede stijltang en heat protector.
Het langst stijl blijft het als je pluk voor pluk stijlt en de rest vast zet, als je klaar bent een beetje lak erover.
Je hebt wel speciale shampoo's die je haar wat stijler maken maar als je echt altijd stijl haar wilt zit je toch aan relaxen of wat viphorse zegt extenso...

Hitte van de stijltang maakt niet zo veel uit hoor, zolang je maar een goede bescherming gebruikt voor de hitte, stijl me haar al zo een 6 jaar en ziet er nog prima uit hoor.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:30

Áltijd conditioner/masker gebruiken als je je haar met shampoo hebt gewassen! Shampoo zet je haarschubben open waardoor het stug en pluizig wordt, conditioners en maskers maken je haar weer 'glad'. Investeren in een goede shampoo en conditioner kan al een hele hoop verschil maken!

Alleen je haar borstelen als er conditioner of een masker in zit en je haar dus nat is en je onder de douche staat. Je haar niet ''drogen'' met een handdoek maar de handdoek er alleen omheen wikkelen (anders beschadig je je haar). Vervolgens een spulletje in je haar doen wat je haar beschermd tegen hitte. Daarna je haar föhnen met niet te hete lucht (föhnen en voorzichtig gladmaken met een kam kan ook helpen). Zorgen dat je je haar helemaal droog heb geföhnd voordat je begint te stijlen. Zorg ook dat je stijltang heet genoeg is zodat je over iedere pluk maar 1 keer hoeft te gaan. Meeste haarlakken drogen je haar uit en maken het breekbaar omdat het hard wordt, je kan beter een polisher of anti-frizz gebruiken.

Good luck!

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:46

Mijn haar blijft als ik het gestijld heb net zo lang stijl tot ik het weer was. Wat ik doe is eerst zo'n spray erin van andrelon, en dan mijn haar opsteken en pluk voor pluk stijlen ( ik ga 3x over een pluk heen) Duurt wel een half uur :P
Ik zet m ook heel heet, 350 C dus dat helpt ook wel mee denk ik. Is alleen niet echt aan te raden omdat het je haar wel beschadigt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:15

NWDynamite, klopt dat de meeste haarlakken uitdrogen, komt omdat er alcohol in zit, zoals je zelf al zegt niet alle haarlakken zit alcohol in, maar die zonder kan je prima gebruiken maar zijn meestal alleen bij de kapper te verkrijgen.
Spiritxxx, als je je haar echt goed wil beschermen gebruik dan alsjeblieft geen spul van andreolon, dit doet niks voor je haar en beschermt lang niet genoeg tegen de hitte :) Kijk voor de grap maar eens naar de ingredienten en google ze maar eens, men nog nooit zulke troep tegengekomen. Was maar een tip hé :) zou zonde zijn als je haar straks verbrand is ofzo.

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:23

Okee welke zou je dan aanraden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:33

Je hebt er zoveel, beste is van de kapper want die zijn heel geconcentreerd, maar kan me voorstellen dat het voor sommige te duur is. Bij de drogist weet ik zo gauw niet, zit veel troep tussen maar andreolon en syos is toch het slechts aan te raden.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 16:09

Ik heb schwarzkopf van de kapper, wel duur... Ik hoor ook goede verhalen over biosilk.

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:34

Ik gebruik Biosilk als beschermingsproduct en ben daar zeker tevreden over :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:06

Ja schwarzkopf heb ik geen ervaring mee, maar wel goeie dingen over gehoord en biosilk is ook altijd goed :)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:43

Ik ben zelf kapster, en hier hebben indd meer mensen last van. Ik moet wel zeggen dat mensen met pluis en krullen, daarvan het haar eerder de neiging heeft om 'terug' te springen. Natuurlijk kan je daar wel iets aan doen, maar voorkomen kan je dat nooit helemaal.

Stijl je haar iig altijd met een goede (op kappersbasis) serum, Biosilk of Chi zijde. Die laatste heb ik, en dat is pure zijde voor het haar. En die is echt enorm goed ! (Google het maar eens) Om het niet terug te laten 'springen', kan je er als laatst wat haarlak over heen sprayen, zodat het wat meer in model blijft.

Shampoo's, maskers en conditioner hebben hier opzich niks mee te maken. Dat is meer 'voeding' voor het haar, waardoor het beter wordt. Een masker sluit wel de haarschubben af, maar dat is meer effect voor een glanzend en gezond resultaat. Daar gaat je haar nou niet speciaal opeens niet meer van pluizen ofzo. Dat is gewoon je structuur haar. :)