Ik heb overgewicht, véél overgewicht. We hebben het niet over 10 kilo, of zo. Ik ben te dik en ben daar veel mee gepest. Ik heb mezelf gehaat, van mezelf gehouden, me uitgehongerd en me volgepropt. Heel vaak geprobeerd af te vallen, maar elke keer kreeg ik al snel weer een eetbui en stopte ik er weer mee. Ik begon met vingers in m'n keel om maar zo snel en veel mogelijk af te vallen, maar na elke eetbui had ik het idee dat ik er niet tegenop kon. 'Discipline!' hoorde ik heel vaak. Nou, discipline, dikke doei. Misschien heb ik wel geen discipline, maar tegen een eetbui is niet te vechten, tenminste, niet in mijn geval. Ik eet in zo'n eetbui héél veel, héél veel. Met direct pijnstillers erachteraan, want die (buik)pijn zit er aan te komen. Lekker veel pijnstillers, direct. Ook als het niet nodig is. En nu ben ik dus kilo's en kilo's te zwaar. Waar het eerst nog om 10 kilo overgewicht ging, gaat het nu over veel meer. De diëtiste ben ik wel eens geweest, om direct daarna door te fietsen naar de supermarkt voor eten. Bij het kleinste beetje stress schiet ik al naar m'n eten en dat voelt zó fijn.. Tot het uur daarna, dan voel ik me echt ontzettend slecht en zo blijf ik rondjes draaien in m'n eigen cirkel. En elke keer voel ik me stommer, lelijker, dikker dan ooit tevoren..
Maar op dat moment dat ik aan het eten ben en net erna? Voel ik me ontzettend goed en blijkbaar is dat het waard..Ik weet niet waar ik me drukker om moet maken, mijn verslaving aan eten, of mijn beginnende verslaving aan pijnstillers. Op dit moment weet ik het allemaal even niet meer
Ik ben het gewoon zó zat allemaal.De reden waarom ik dit topic open.. Ik móet het even kwijt. En ja, ik loop bij een psycholoog en die weet van de eetverslaving. En ik zoek mensen die door hetzelfde heen zijn gegaan, of het via pb is of via dit topic...
ik weet hoe je je voelt.... Ik heb overgewicht van 15 a 20 kilo... en voor mijn lengte is dat vrij veel

Klinkt vrij heftig, maar heb daar best een leuke tijd gehad
), en dat blijft wel lastig want ik vind mezelf niet mooi zo, en dit gewicht zit me toch ook wel in de weg (BMI a 28 ). Maar jeetje mina, ik voel me geen wandelend lijk meer en dat is ook heel wat waard.