Haar permanent laten stijlen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hannahaapje

Haar permanent laten stijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 15:24

Hey,

ik heb mijn haar de afgelopen jaren al een paar keer laten stijlen bij de kapper.
Waarom ik het bij de kapper deed, nou, ik had een stijltang voor 200,- gekocht, en die was nog niet eens goed genoeg, ging ik een nacht slapen, de volgende dag was alles er weer uit. Grrr.
Maar nu wil ik het permanent laten stijlen want gewoonlijk is het er na een week weer uit. Nu heb ik een paar vragen:

Nog goede kappers in de provincie Utrecht die het doen? Mijn kapper doet het niet meer... :')

Wat is een normale prijs?

Ik weet hoe slecht het is, maar dat boeit me niet zo. Ik ben niet bang om kaal te worden, want bij de kapper komen er altijd kappers om me heen staan 'jeee, wat heb jij ontzettend dik haar', en stijlen duurt meer dan 2 uur met 2 kappers. :') Dus wat minder haar is juist welkom, denk ik, lol.

Doeg

eclair98

Re: Haar permanent laten stijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:25

Je kan het ook elke ochtend zelf doen hé?

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 15:27

eclair98 schreef:
Je kan het ook elke ochtend zelf doen hé?

Dan ben ik 4 uur bezig... :') Iedere ochtend.
Oh, en ik werk trager dan een kapper. :o
Laatst bijgewerkt door hannahaapje op 06-11-12 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:29

Ik volg dit topic!!
Ik heb een permanente omhoogstaande krul in mijn haar :p Echt heel stom. Nu moet ik mijn haar juist elke ochtend stijlen om het omlaag te krijgen.. Alleen gaat mijn haar er een beetje kapot van..

Mendieny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:33

Doen jullie wel olie tegen hitte in jullie haar als jullie stijlen? Ik heb lang geleden ook permanent krullen laten zetten en heel vaak me haar gestijld ook door omhoogstaande krullen. Maar er moest 15cm van me haar af ong. Omdat ik zovaak stijlde zonder spul erin te doen.

En TS een vriendin van mij had ook permanent laten stijlen em dat bleef bij haar gewoon niet goed zitten waardoor de krullen al snel weer terug kwamen..

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:37

Wat voor olie? ;)
Ik heb shampoo, conditioner, creme en spray wat mijn haar weer zou moeten laten herstellen ;) Met olijfolie.

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:44

Ik heb mijn haar 2 keer geralxed. (permanent gestijlt ). Ik heb namelijk van mezelf een bos krullen.
De eerste keer dat ik het deed was ik er wel blij mee. Maar de tweede keer dat ik het gedaan heb heb ik maanden lang lopen huilen omdat mijn haar tijdens het relaxen letterlijk afbrak. Mijn haar voelde als touw en het duurde anderhalf jaar voor ik mijn normale haar weer terug had. Mijn haar begon sinds die periode ook heel erg te klitten. Het kost bij de kapper meestal rond de 200 euro en het duurt ook wel ff. Ong 2 uur (hangt af van de dikte en lengte van je haar) Het is chemische troep en ik zou het persoonlijk afraden. Ik heb zelf een stijltang van Babyliss en met mijn bos krullen duurt het 15 min voor het helemaal stijl is. Ik gebruik hierbij een stylingsserum die je haar geschermd tegen hitte en pluis. Begrijp me niet verkeerd want ik ken ook mensen bij wie het helemaal goed gelukt is en die zijn er nog steeds bij mee. Ik weet niet of je krullen hebt of kroes haar oid maar je gaat je krullen/kroeshaar pas missen als ze echt weg zijn en je heel lang moet wachten voor het relax spul is uitgewerkt of je moet de relaxte delen eruit knippen. Veel succes nog met je keuze! ;) ( slapen met een zijde kussen(sloop) zorgt er trouwens voor dat je haar heel glad blijft hoe wild je ook ligt te woelen in bed.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel!

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:46

Ik heb altijd stijl haar gehad, maar er komt een steeds grotere slag in te zitten :(

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:50

hannahaapje schreef:
Ik weet hoe slecht het is, maar dat boeit me niet zo. Ik ben niet bang om kaal te worden, want bij de kapper komen er altijd kappers om me heen staan 'jeee, wat heb jij ontzettend dik haar', en stijlen duurt meer dan 2 uur met 2 kappers. :') Dus wat minder haar is juist welkom, denk ik, lol.

Daar zou ik toch nog maar even goed over nadenken! hahah.
Ik ben blij met wat ik nu heb ik heb stijl haar wanneer ik wil en krullen wanneer ik wil. Als je het relaxt heb je die keuze niet meer!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:50

Ik denk dat je het beste een kapper kan zoeken die ook negroïde haar behandeld, die kunnen je helpen qua producten en wellicht ook om je haar te relaxen.

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:54

maaikj, jij hebt van jezelf al ''glad'' haar dus ik denk dat het bij jou veel minder schade zal aanrichten dan bij iemand met een andere haarstructuur. Je kan het wel maar beter 1x relaxen dan 10000x stijlen maaarrr als je het 1x relaxt moet je het blijven doen. Je krijgt natuurlijk uitgroei en die uitgroei moet je steeds opnieuw relaxen zodat je natuurlijke structuur weer glad word zoals ze rest van je gerelaxte haar. Behalve als je je natuurlijke haar weer terug wilt natuurlijk maar dat heb ik in mijn vorige post al uitgelegd.

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:56

BarbaLala schreef:
Ik denk dat je het beste een kapper kan zoeken die ook negroïde haar behandeld, die kunnen je helpen qua producten en wellicht ook om je haar te relaxen.

Daar heb je inderdaad gelijk in! veel kappers denken dat ze ook met krullen/ kroeshaar overweg kunnen terwijl dat helemaal niet zo is. Ik ben geen kapster maar ik kan zelfs het haar van een vriendin van mij wat toch haar kont komt en heel dik kroes haar is in max 30 min stijlen.. Het ligt echt aan de producten die je gebruikt en hoe je ze gebruikt.. :)

KilledJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:23

een aantal jaar geleden wou ik dit ook, was mn krullen echt zat.

heb 3/4uur bij de kapper gezeten met dat product op mn haar.
volgende dag was het redelijk stijl, de dag daarna niet meer.

en mn haar brak allemaal af, echt geen mooi zicht hoor,
na een jaar was het redelijk hersteld, heb het nog eens laten doen maar had nog steeds geen effect

misschien bij jou wel,

hoop dat jouw haar niet zo hard kapot gaat als dat van mij toen

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:26

Dat wil ik ook heel graag laten doen! Lijkt me echt handig haha
Wil nog wel even goed rond informeren enzo dus ik volg dit topic even

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:15

Ik heb er ook een hele tijd over nagedacht. Maar het is ten eerst heel duur, super slecht voor je haar. Ik heb ook heel dik haar, en stijlen duurt ook heel lang, en na een uur komt de eerste slag al terug. Maar het is ook heel vervelend als je je haar permanent stijlt, dat je uitgroei gaat krijgen. Wat ik dan zou hebben is dat er in een deel dus een flinke slag is, en lekker pluist, en een deel dus stijl is. Ziet er ook niet erg leuk uit denk ik..
Wat bij mij al wel heeft geholpen is m'n laagjes eruit laten knippen, toen ging er ook weer een deel van de krullen weg. Heb niet echt een bos krullen maar meer een flinke slag.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:17

Ik snap niet dat iemand het niet kan boeien of zijn/haar haar ongezond of dood is.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:20

Ik zou het echt niet durven om mijn krullen permanent te laten stijlen, straks breekt het af en loop je met een kort koppie.. :=

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:22

Doe het niet!!! Ik heb mijn haar nu zo'n 8 keer permanent laten stijlen. En het is een sneu bosje touw. Het kon mij ook nooit schelen dat het dood was, en nu heb ik heel erg spijt. Ik zou nu een moord doen om gewoon gezonde krullen te hebben... Ik laat nu de hele lengte die permanent gestijld is, uitgroeien en afknippen, omdat het zo ontzettend lelijk is. Je krijgt ontzettend haaruitval en het wordt een grote knopenbende. Ik doe het nooit meer. Liever gezonde, mooie krullen, dan een dood bosje knopen dat stijl is...

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 21:56

Ik denk toch dat ik het niet doe door die verhalen... :')

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:45

hannahaapje schreef:
Ik denk toch dat ik het niet doe door die verhalen... :')

Het is zulke rotzooi. En echt heel slecht voor je haar. Zoals de andere ook al zeggen : je gaat er later pas spijt van krijgen.
Het is en blijft uiteindelijk jou beslissing maar als je het aan mij vraagt zou ik zeggen niet doen. Het is nu ander half jaar geleden dat ik voor het laatst mijn haar gerelaxt heb en ik heb nu al mijn krullen weer terug en ik ben er zelf ook wel heel blij mee. Ik zou het voor geen goud meer relaxen. Als ik even stijl haar wil stijl ik het wel maar die andere troep gaat er bij mij nooit meer in..

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:47

Even heel off topic maar Splendesco, jij hebt echt prachtig haar :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:54

Niet doen! Ik ben zelf kapster, dus had alle middelen voor de hand. Ik heb een enorme bos krullen en wilde natuurlijk altijd steil haar.

Ik heb het eerst stijl gemaakt met permanentvloeistof. Ten eerste is het niet ''natuurlijk'' stijl zoals je het eigenlijk wil. Ten tweede heeft je haar door een chemische behandleing altijd te lijden en als laatste groeit het heel lelijk uit.

Later ooit met straightspul voor kroeshaar gedaan. Zelfde verhaal als hierboven.

Ik heb 2 goede stijltangen en heb het weleens stijl gemaakt. Mijn man, zoon en familie vinden het vreselijk, die houden juist van mijn krullen.
Ik heb 2 plekken waar ik echt te dicht op de huid moet en dat is te heet, dus daar blijft het wat minder stijl.

OP zich zit het de volgende dag nog goed. Maar ik wil mijn haar wassen en elke dag is echt heel slecht en veel teveel werk.
Dat ik dan iets slag heb vind ik niet heel erg, is toch al weer heel anders.

Hele grote rollers wil ook nog weleens een leuk effect geven. Dus echt die grootste klitteband rollers nemen. Je haar er echt mooi glad omheen doen!! Als je het uithaalt is het een hele bos, maar dan moet je met een niet te vette stylingsproduct je handen door je haar halen. Het is dan een hele natuurlijke slag.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 00:07

Ik wilde ook graag van mijn aparte haarstructuur af. Ik heb nog nooit iemand gezien met haar op het hoofd wat echt op mijn haar leek.
Ik ben blond van mezelf, donkere wenkbrauwen, en boven op is mijn haar stijl, met een kleine slag. Als ik dit optil, komt er een enorme bos, donkere krullen tevoorschijn met daar onder tegen mijn nek aan, kroeskrullen. Dan bedoel ik ook echt donker bruin, terwijl ik het nog nooit heb laten verven! Nu krijg ik ook donkere strepen in mijn haar, en in de zomer weer licht. Heel vreemd.
Maar ik stijlde het altijd omdat mijn vriend dat erg leuk vond. Stond 2 uur voor de spiegel en had er 1 uur daarna weer slag en krullen in! Niets voor mij dus. Ik laat het nu lang groeien zodat de krullen wat kunnen zakken en ik niet een enorme bos haar hou!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 00:46

En een keratine behandeling?

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:15

Ik dacht er over na om het permanent te stijlen via de Shiseido methode. In Amerika schijnen ze daar helemaal weg van te zijn en sinds kort is het ook in Nederland te doen. Hier staat een beetje het een en ander over deze methode en andere Japanse Straigthening methodes.
http://www.myblackhair.nl/japanse-strai ... esverhaal/

Maar als ik al die verhalen van jullie hier boven lees, ga ik toch erg twijfelen... :=