Nagel (riemen) bijten... Wie ook?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Nagel (riemen) bijten... Wie ook?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 00:31

Halleuh!

Tja, iets dat ik al mijn hele leven doe is het pulken aan mijn nagelriemen en velletjes trekken. Ik voel een scherp/hard randje, pulk en trek en hoppa, weer een stroopnagel of een wondje... Kom er gewoon niet vanaf. Nagelbijten is het dus niet zozeer, maar meer de nagelriemen. En als je te ver trekt doet het zéééééér _-:(

Wie deelt dit zenuwentrekje met mij en/of hebben jullie tips om van deze tic af te komen?!

Stoof

Re: Nagel (riemen) bijten... Wie ook?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:56

Ik doe het ook en ik bijt ook gewoon mijn nagels kort. Bij mij is het van de stress, spijtig genoeg stress ik nogal snel. :')

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 01:02

Jup, doe ik ook..

Oplossing is dat ik voortaan altijd nagellak op heb, dan blijf ik er vanaf :)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 01:05

Helaas werkt dat niet voor nagelriemen... (Heb nu nagellak op, betrap mezelf gewoon op pulken...)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 01:08

Ja hoor! Hier nog 1 :P

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 02:56

Ik pulk en bijt altijd alle velletjes van min vingers/nagels weg.. Heel erg vervelend af en toe en doe het soms tot bloedens toe.. Moet altijd ergens aanzitten, en lukt me echt niet om het niet te doen.. Zoek altijd wel een velletje naast m'n nagels :D (doe het op dit moment ook)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 08:23

Ik doe/deed het heel erg, helemaal tot aan het eerste gewricht van m'n vingers waardoor ik vaak m'n vingers niet eens kon buigen :')

Ik stop er bijna helemaal mee als ik m'n nagels mooi vijl en lak en dat elke dag bijwerk. Dan durf ik niet meer te bijten of te pulken omdat ik het dan bederf :+

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 08:34

Hier ook zo'n sufferd.. Wat bij mij aardig helpt is de nagelriemen zacht houden door veel in te cremen. Dan heb ik minder de neiging om ze los te trekken.

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 08:44

Ik doe dit ook zo erg. Ook echt gewoon aan de zijkanten zegmaar nog, soms tot bloedens toe :o

Idd veel creme helpt bij mij ook wel wat, dan worden je nagelriemen e.d niet zo hard, en heb ik minder de neiging om er aan te zitten.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 08:56

hier bijt ik zowel nagels als mijn nagelriemen als mijn vingers zelf (je vingerafdrukkken zeg maar)
Tot bloedens toe soms

Vorige week kon ik mijn duim niet gebruiken, zover had ik de vellen eraf gekloven
lag helemaal open en deed zo vreselijk zeer ;(
ik doe dit al bijna mijn hele leven en kan er echt niet mee stoppen dus ik lees even mee!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 09:34

Ik heb het zelfde probleem, bijt nagels en nagelriemen.. Ik bijt ook door nagellak heen.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 09:36

jup! hier nog een.. jaren lang gedaan en mijn nagelriemen hebben het nog steeds zwaar. Maar...mijn nagels zijn tegenwoordig lang en ook de wondjes vallen tegenwoordig mee. Geen idee wat er gebeurt is maar ik ben gewoon gestopt :? dus er is hoop dames!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:50

Hier nog iemand.. Ik beet nagels vanaf dat ik een klein kind was, nu inmiddels een jaar of 3 gestopt en mooie lange, sterke nagels ontwikkeld. Helaas kan ik niet van mijn nagelriemen en velletjes afblijven :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:53

Ik meld mij ook.

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:54

Ik heb ook echt zo lang ik me herinner nagelgebeten, maar ben ook gestopt, vanalles geprobeerd, maar op gegeven moment lukte het ook gewoon. En nu mn nagels gewoon wat sterker zijn en zolang er geen rare haakjes aan zitten blijf ik er ook gewoon af! :)
En soms áls ik begin met bijten en mezelf er dan op betrap knipik gelijk al mn nagels kort, beter kort geknipt dan maar uit voorzorg haha!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 11:22

Het is ook zo lelijk! Van die afgekloven vingers... Maar op één of andere manier kan ik er gewoon niet vanaf blijven. Ik ga het ens proberen met creme, maar ik kan niet garanderen dat ik er dan wel vanaf blijf.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:41

Eskimo schreef:
Ik pulk en bijt altijd alle velletjes van min vingers/nagels weg.. Heel erg vervelend af en toe en doe het soms tot bloedens toe.. Moet altijd ergens aanzitten, en lukt me echt niet om het niet te doen.. Zoek altijd wel een velletje naast m'n nagels :D (doe het op dit moment ook)

precies dit :')

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:46

Ik dacht dat ik de enigste was met deze vervelende en vooral ranzige tik!!

Bij mij lijkt er niets te helpen, al tig pogingen achter de rug om er mee te stoppen maar ik kom steeds tot de conclusie dat het niet lukt.
Schijnbaar doe ik dit onbewust, ben altijd wel velletjes aan het trekken/bijten.

Hier ook soms tot bloedens toe.. veel insmeren helpt wel een beetje. Maar de perfecte crème die mijn handen/vingers mooi zacht houdt heb ik nog steeds niet gevonden.

Ben al vaak zat de wanhoop nabij geweest :P

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:46

Ik dacht dat ik de enigste was met deze vervelende en vooral ranzige tik!!

Bij mij lijkt er niets te helpen, al tig pogingen achter de rug om er mee te stoppen maar ik kom steeds tot de conclusie dat het niet lukt.
Schijnbaar doe ik dit onbewust, ben altijd wel velletjes aan het trekken/bijten.

Hier ook soms tot bloedens toe.. veel insmeren helpt wel een beetje. Maar de perfecte crème die mijn handen/vingers mooi zacht houdt heb ik nog steeds niet gevonden.

Ben al vaak zat de wanhoop nabij geweest :P

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:47

Ik deed het ook!

Ik ben gestopt omdat ik het bij mezelf irritant vond, ik heb toen gewoon gevraagd aan vrienden om mij een tik te geven als ze het zagen dat ik het deed. Hielp bij mij heel goed.

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:49

hier nog een! doe het ook al zolang.... vind het iedere keer weer wonderbaarlijk dat het vel zich weer kan herstellen :(:)

wat bij mij heel goed helpt is gel nagels. door de laag op de nagel is je nagel bot en kan je nagenoeg niet aan je velletje pulken en trekken. En je nagels zijn natuurlijk mooi lang! (al valt er daar ook weer genoeg aan te vernielen :+ ) Wil je niet van die hele lange nagels? Dan kan je tegenwoordig ook een gellak laten aanbrengen. is gewoon gel met een kleurtje wat op je eigen nagel wordt aangebracht. En verder probeer ik maar zoveel mogelijk te smeren om de nagelriemen zacht te maken.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:12

Nagels bijt is niet maar de zijkanten van mijn vingers.. ohhh verschrikkelijk, heb regelmatig zeer onstoken duimen omdat ik weer eens te fanatiek heb zitten kluiven aan mijn duimen..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:54

Ik doe het ook. En héél erg nagelbijten. Zijkanten eraf bijten. Mijn vingers zijn echt een verschrikking gewoon, zo lelijk.. := En ontzettend pijnlijk!!!!!!!!!!!!

Ben al vaak eventejs gestopt en heb er best veel aan geprobeerd te doen.

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:55

Ik ook haha :+
Ik doe het meestal als ik het niet eens doorheb... meestal tijdens lezen of leren.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:56

ik deed dit altijd en ineens van de 1 op de andere dag gestopt, heb nu lange nagels en ben er trots op :)