katoenen luiers of wegwerp luiers & welke kinderwagen???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Beauty26

katoenen luiers of wegwerp luiers & welke kinderwagen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 20:34

Beste bokkers, mijn man en ik willen als het ons gegund is een kleine, nou hadden we het laatst over de luiers want nemen we katoenen luiers of wegwerp luiers? Waarom juist katoenen luiers of juist de wegwerp luiers? En zit er financieel nog veel. Prijs verschil in? Wegwerp luiers moet je iedere keer weer kopen maar de katoenen luiers moet je steeds wassen...

En dan ook de kinderwagens, wie heeft De oudere kinderwagens en wie de van deze tijd? Waarom ben je juist voor de oudere of juist voor de nieuwere gegaan??? Alvast bedankt voor jullie reacties[*]

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:49

Mijn ervaring:

Ik wilde toen mijn zoon was geboren ook katoenen luiers en had de hele mikmak aangeschaft (erg kostbaar alles bij elkaar overigens). Na een maand of 2 was ik het echt helemaal zat: die stinkdingen in een aparte ton doen om op te sparen voor een (kook)was, het voorwassen met de hand om de ontlasting eruit te spoelen, het wassen zelf, de luieruitslag en nog veel meer ellende. Uiteindelijk ben ik overgestapt op wegwerp luiers en het was een hele verademing. Je hoeft niet persé de dure van Pampers te kopen, goedkopere volstaan net zo goed. Er viel echt een last van mijn schouders, ook financieel. De aanschaf van katoenen luiers was behoorlijk prijzig en dan ook nog dat vele wassen... Ik denk dat ik goedkoper uit was met de wegwerp exemplaren + dat er geen sprake meer was van koude kledders om z'n kont en luieruitslag. ;)

kimberley12

Re: katoenen luiers of wegwerp luiers & welke kinderwagen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:54

Ik ben net bevallen. Ik heb gekozen voor wegwerpluiers, als ik eens zie wat er op een dag doorheen gaat qua luiers, ben ik heel erg blij dat ze wegwerpluiers er zijn! Je kunt er niet tegen wassen....Bovendien vind ik het persoonlijk veel te veel gedoe om katoenen luiers te wassen en alles ervoor af.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:59

Een wasbeurt kost al 1,86 euro. Ik denk niet dat je dat je zoveel goedkoper gaat zijn. Bovendien heb je met zo`n kleine toch al veel wasbeurten.

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:07

Hier een baby van 5 maanden. Katoenen luiers zijn niet eens bij me opgekomen, ik ga voor gemak. Ik ben heel tevreden met luiers van Pampers en koop altijd een voorraad tijdens een aanbieding.

Wij hebben een Mutsy 4rider met luchtbanden. Deze hebben we gekozen, omdat we veel met de honden door het bos lopen en onderin de wagen zit mijn kleine bejaarde hondje als hij moe wordt. Ik vind het een fijne kinderwagen!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:36

katoenen luiers heb ik over nagedacht maar nee jak! zo smerig, en als ik zie hoe hardnekkig die poepvlekken zijn ben ik blij met de wegwerpluiers!

ik koop kruidvat en ik koop ze in de aanbieding (meteen in slaan), zo blijft de prijs nog aangenaam
ik reken dan ook altijd uit bij een aanbieding wat het dan per luier kost en dan weet ik meteen of het goedkoop of juist duur is

kinderwagen: ik raad je aan om geen luchtbanden te nemen, de meeste kinderwagens zijn voorzien van een prima vering. mijn nichtje had ook luchtbanden en is al 3 x met een lekke band komen staan, sta je dan met je kind boodschappen en een wagen die niet meer rijden kan :7

zelf heb ik een stokke, heerlijke wagen ,diverse standen (veel!!!!) veel accessoires, omdat het kindje hoog zit ,zit het ook warmer dan op zo een lage straathoogte
kijkt niet tegen benen en muren aan en omdat ze mee kan kijken is ze minder snel verveeld
de wagen is stabiel en kan veel vracht hebben

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 09:36

iedereen bedankt voor de reacties, ik zal het er eens over hebben met mijn man... en zoals het er nu uit ziet worden het dan maar weg werp luiers... :-D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 09:40

Ik heb even nagedacht over katoenen luiers maar het is duur en het werk vind ik niet bepaald fijn om te doen waardoor we voor wegwerpluiers hebben gekozen. In bepaalde steden worden luiers ingezameld mocht je vanuit oogpunt vervuiling kijken.
Wij hebben de Maxi cosi mura 4 kinderwagen en vinden het erg fijn. Het is zeer wendbaar, goed op te vouwen voor in de auto en erg makkelijk in gebruik. Om te kijken welke kinderwagen bij jou past zou ik naar een babyzaak gaan en daar wat modellen uittesten. Er is een babywinkel, dacht babydump, waarbij je een parcour met de kinderwagen kunt rijden om te kijken welke kinderwagen op welke ondergrond fijn rijdt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 09:41

Uit onderzoek blijkt dat katoenen luiers vervuilender zijn dan wegwerpluiers en dat het qua prijs ongeveer gelijk is. Maar dan moet je het arbeidsintensieve niet mee rekenen.

Het enige voordeel van katoene luiers is dat ze gemiddeld genomen eerder zindelijk zijn.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 09:48

Wij hebben ook wegwerpluiers, geen pampers, daar kan de kleine niet tegen. Ze krijgt er erg veel luieruitslag door. Wij hebben die van de KV en die werken super.

Wij hebben een koelstra kinderwagen 3 in 1. Super ding.
Maar ze is nu groter en zit nu in een buggy. Mocht je interesse hebben in de koelstra, kan ik wel wat foto's maken en mag je deze overnemen voor een leuke prijs!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 09:51

Wij hadden katoenen luiers, zijn ook sneller nat en dat betekende sneller zindelijk. Wassen doe je goedkoop in een pufemmer van tupperware.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:28

Het idee van katoenen luiers lijkt mij helemaal niks. Stinken, vieze inlegvelletjes en te gore wasjes in de machine. Ik ga dan ook voor wegwerpluiers.

Onze kinderwagen is een Mutsy 4-rider.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:37

Ik vond het idee van uitwassen gewoon heel smerig. En heb al werk en was genoeg, zat echt niet te wachten op poepluiers wassen. Dus gewone wegwerpluiers gebruikt, in een plastic zakje en in de kliko. Prima hoor.

Kinderwagen ben ik voorstander van de oude wagens, die hebben een grotere wagenbak. De moderne wagens zijn zo smal qua bak en gewoon klein. Daarbij idd geen luchtbanden, is een ramp want zijn constant leeg.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:42

Wij hebben een superdiper. Een vuilnisbak die zo is afgeloten dat je niets ruikt. Duur ding maar is het absoluut werd geweest.
Ook ter overname...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:47

Sorry, ik bedoel de diperchamp...

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:22

Ieeeeewl! Hier absoluut geen katoenen luiers ... (zijn die uberhaupt nog te krijgen ergens)
Mijn moeder verteld wel eens over hoe zij vroeger luiers moest spoelen, gatver de gatver.
Het lijkt me ook vreselijk onhygienisch, bah!

Wij hebben bij de eerste een bugaboo cameleon gehad, super wagen!
Nu de bugaboo donkey!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:47

Ik vond katoenen luiers ideaal.
Om ze af te drogen, of als mega spuugdoek. :+

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:52

Ben ook zielsgelukkig geweest met wegwerpluiers. Ik herinner me nog spuitluiers die al niet fijn waren met wegwerp.. dus kon me wel wat voorstellen wat het was geweest met katoen...

EN ik heb destijds ook praktisch nagedacht.. wat als je wasmachine de geest geeft, in een weekend ofzo? Enig idee hoe onhandig dat kan zijn?

Ik had de hydrofiel voor afdrogen, en de andere voor idd spuugdoeken. Die konden meer handelen dan die kleine tuttendoekjes.

Ben uit de kleintjes inmiddels maar had het zo geweest dat er nog een nummer 4 was gekomen dan had ik echt nooit geen katoen genomen al ben ik wel milieu bewuster gaan denken..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:53

tones schreef:
Ik vond katoenen luiers ideaal.
Om ze af te drogen, of als mega spuugdoek. :+

Daar heb ik ze inderdaad ook veel voor gebruikt.

En om ze mee in te bakeren, als zonnescherm in de maxicosi.

Ze zijn echt overal goed voor.

behalve als drollevanger.....dat is te vies...

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:05

Ojajoh schreef:
katoenen luiers heb ik over nagedacht maar nee jak! zo smerig, en als ik zie hoe hardnekkig die poepvlekken zijn ben ik blij met de wegwerpluiers!

ik koop kruidvat en ik koop ze in de aanbieding (meteen in slaan), zo blijft de prijs nog aangenaam
ik reken dan ook altijd uit bij een aanbieding wat het dan per luier kost en dan weet ik meteen of het goedkoop of juist duur is

kinderwagen: ik raad je aan om geen luchtbanden te nemen, de meeste kinderwagens zijn voorzien van een prima vering. mijn nichtje had ook luchtbanden en is al 3 x met een lekke band komen staan, sta je dan met je kind boodschappen en een wagen die niet meer rijden kan :7

zelf heb ik een stokke, heerlijke wagen ,diverse standen (veel!!!!) veel accessoires, omdat het kindje hoog zit ,zit het ook warmer dan op zo een lage straathoogte
kijkt niet tegen benen en muren aan en omdat ze mee kan kijken is ze minder snel verveeld
de wagen is stabiel en kan veel vracht hebben

Dit had ik ook kunnen schrijven :D Ook hier kruidvat luiers, stuk goedkoper dan de pampers en ik vind ze super fijn. En ook een stokke wagen, heerlijke wagen met het fijne voordeel dat je kindje zo lekker hoog zit!

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:10

Ik had bij de eerste ook voor heel veel geld katoenen luiers gekocht......in 2 maten en luierbroekjes....al heel snel voor 's nachts wegwerpluiers, want hij werd iedere nacht doorweekt wakker.....wat een gedoe zeg dat katoen....binnen 3 maanden voor katoen gekozen.....Kruidvat altijd droog....alle 4

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:17

Hier de wegwerp luiers, ook geen seconde over getwijfeld. Wou het werk en de viezigheid er niet van hebben.
De echte baby maar kocht ik van pampers zelf, daarna die van de Aldi zijn lekker zacht en nooit uitslag gehad op de billetjes. Luiers van de kruidvat kregen beide enorme uitslag van, veels te ruw aan de binnenkant.

Wandelwagens hebben wij de Queeny Freestyle XL kan de maxi cosi op en daarna ook omgebouwd worden tot buggy. Is 3 wiels wagen met luchtbanden, we hebben hem nu 5 jaar en nog nooit ene lekker band gehad. Vonden 3 wiels erg fijn daar het voorste wiel een zwenk wiel is en lekker makkelijk is in bochten endergelijke (met name ind e supermarkt) Zijn geregeld het bos in geweest en ging ook super.
Beeb nr. 3 is ook onderweg en gebruiken dezelfde wagen weer en gaan ook de luiers van de Aldi weer gebruiken.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:31

Hier ook wegwerp luiers.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:37

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:40

Pffff wat een vooroordelen over wasbare luiers zeg :brr:
Misschien eerst in verdiepen voordat je het gelijk afschrijft?

Afbeelding
Dit zijn ook wasbare luiers, mooi toch!
Niks geen kookwas, voorspoelen of enorm dure wasbeurten, afhankelijk van het materiaal van de luier volstaat een wasprogramma van 30graden ook al! Wasmiddel dat "speciaal" is zodat het materiaal niet wordt aangetast kan je zelf maken (hoezo duur??) of heeft echt maar 1 a 2 schepjes waspoeder nodig. Vier uurtjes na het wassen zijn ze alweer droog.

Behalve dat je wel degelijk geld bespaard, bespaar je ook enorm op ons milleu!

Neem eens een kijkje op:
http://www.kaatjekatoen.nl
http://www.cottonbabies.com
http://www.babybum.nl/
En verdiep je er eens in ipv gelijk te roepen dat het vies is *\o/*