wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xjesssicaa

wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 17:37

Hallo bokkers.
ik wil jullie om help vragen omdat ik echt niet meer weet wat te doen.

Vorige jaar winter zijn mijn ouders uit elkaar gegaan. Dat is een ontettend heftige tijd voor me geweest.
Ik woon nu samen met mijn moeder en zie mijn vader niet erg vaak meer.

De band met mijn vader is nooit goed geweest waren altijd ruzie's soms kleine. Maar er zijn ook ruzie's geweest
dat we elkaar weken hebben genegeerd. Eerst woonde me moeder en ik nog best dicht bij me vader en ging ook vaak
naar hem toe. Nu zijn we verhuisd en zie ik hem heel erg weinig meer. Maar ik heb helemaal niet het gevoel dat ik
hem mis. Enigste reden waarom ik hem nog zie is voor onze hond die ik ontzettend erg mis.

mijn vader is op dit moment werkloos, krijg kinderbijslag van mijn moeder maar dat gaat bijna allemaal op aan bier & shag
hulp aannemen wilt die niet. Dus het geld om leuke dingen met mij te doen is dus absoluut niet voor mij. Als ik een keer iets
leuks wil gaan doen of vragen of ik iets kan lenen is daar nooit geld voor. Mijn vader heeft zich nooit heel erg met mijn
opvoeding bemoeid, dat is waarschijnlijk ook waarom ik hem nu niet heel erg mis. Het is altijd al mijn moeder en ik geweest.
de laatste tijd stuurt die allemaal mailtjes waarin die mijn moeder zwart maakt, hij maakt me verdrietig in plaats van blij.

ik zit heel erg te twijfelen om het contact te verbreken. Want ik wil het niet meer langer zo, het gaat al een jaar zo
en praten helpt ook niet want niks is zijn schuld het ligt allemaal aan een ander. Ik weet echt niet meer wat te doen
het maakt me helemaal kapot ..

Maureen95

Re: wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:38

Oei dat is een best moeilijke keuze. Kan je niet een of andere instantie erbij halen en een keer samen met je vader (en misschien moeder) samen praten?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:39

Ik denk dat afstand nemen in jouw geval meer rust kan geven. Zeg duidelijk tegen hem hoe erg je het vindt dat hij jouw moeder zwart maakt en dat mag hij ook niet doen :n en als hij wel doorgaat je geen contact wilt, tot hij zich weer kan gedragen (en bv samen op gesprek bij een hulpverlener).

Wat hij met je kinderbijslag doet, mag hij zelf weten. Leuk is het niet natuurlijk dat hij het liever in de bier steekt dan in iets leuks om samen te doen. Maar dat is zijn zaak :)

Ik wil je wel heel veel sterkte wensen; dit is erg rot.

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 17:41

hebben ze via mijn school al geprobeerd, omdat het door mijn thuis situatie ontzettend slecht ging op school. Toen heeft school iemand ingeschakeld om te praten maar het helpt voor mij niet. Ben al heel lang aan het proberen om het zelf op te lossen. Maar ik merk nu dat ik het niet alleen aan kan. Praten met allebei mijn ouders lukt niet. Mijn moeder mag absoluut niet bij me vader thuis komen en andersom ook niet ..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:41

Krijg jij zelf al hulp? Niet om dit op te lossen, maar omdat je zelf nu wel erg er midden in zit zo.

Ik denk echt dat afstand nemen voor nu meer rust kan brengen, hopelijk dringt het dan tot hem door. Hij heeft niet het recht om jou op te zadelen met zijn ellende door je moeder zwart te maken.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:43

Ok dat is inderdaad wel lastig. Dan zou ik tegen je vader zeggen dat hij zijn gedrag moet verbeteren anders kom je gewoon neit meer langs. Maar heb je niet een gedwongen bezoekregeling?

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 17:44

vuurneon schreef:
Krijg jij zelf al hulp? Niet om dit op te lossen, maar omdat je zelf nu wel erg er midden in zit zo.

Ik denk echt dat afstand nemen voor nu meer rust kan brengen, hopelijk dringt het dan tot hem door. Hij heeft niet het recht om jou op te zadelen met zijn ellende door je moeder zwart te maken.

op dit moment niet heb het vorig jaar wel geprobeerd met mijn huisarts die weet de hele situatie en kent mij al mn hele leven, ook heb ik via school met
een maatschappelijk werkster gepraat. Alleen voor mijn gevoel helpt het helemaal niks.

Maureen95 schreef:
Ok dat is inderdaad wel lastig. Dan zou ik tegen je vader zeggen dat hij zijn gedrag moet verbeteren anders kom je gewoon neit meer langs. Maar heb je niet een gedwongen bezoekregeling?

nee ik heb geen omgangsregeling.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:46

Ok dat is wel fijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:47

Ik zou je huisarts nog een keer benaderen; je hebt meer soorten van hulp. Psycholoog of misschien een praatgroep voor kinderen van gescheiden ouders?
Je kan niet dit alleen blijven dragen :(:)

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 17:57

ik denk dat ik hem ga vertellen dat tot het beter is ik geen contact meer met hem wil hebben..
het zal heel erg moeilijk zijn maar ik wil het niet meer zo het is en blijft me vader maar ik kan hem niet
meer als vader zien

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:58

sterkte daarmee

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 17:58

dankjewel

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:14

heel veel sterkte meid, je mist hem niet, ziet hem niet als ''ouder'' maar hij bemoeit zich wel met je leven door het zwart te maken. ik zou niet meer bij hem langs gaan...

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:27

Lastig. Ik denk dat je er inderdaad goed aan doet naar hem uit te spreken, dat je voorlopig geen contact met hem wil. De reden heb je al gegeven: hij loopt je moeder zwart te maken. Jammer dat je dan je hond ook niet meer ziet, maar je krijgt wel meer rust zo.

Wat hij met de kinderbijslag doet vind ik trouwens niet helemaal zijn zaak. Het is zoals gezegd: kinderbijslag. Dat moet dus op 1 of andere manier naar jou gaan. In welke vorm dat maakt niet uit, maar ik heb het idee dat hij dus helemaal niks mee betaald aan jouw kosten? (School, kleding, woonruimte, eten?) Waarom krijgt hij die kinderbijslag dan?

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 18:32

waarom hij die krijgt weet ik zelf ook niet, laatste keer dat ik iets van hem kreeg in augustes en dat was een ijsje.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:53

lastig meis, maar zo te lezen maakt hij meer kapot dan goed.
Als je hem niet echt mist, is het inderdaad misschien beter om het even te laten voor wat het is en afstand te nemen. Als je er nog heen gaat voor jullie hond, is het misschien een optie dat die gewoon bij jou en je moeder komt wonen?

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 18:56

hebben we ook over nagedacht maar dat gaat helaas niet werken.
Onze hond is ontzettend veel aandacht gewent en mijn moeder werkt iedere dag tot half 5 of later
en is weinig thuis en zelf zit ik iedere dag tot 16;00 op school en zou de hond te vaak alleen zitten en
dat gun ik hem ook niet.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:00

Been in the exact same situation. Je hoeft niet zwart-wit te kiezen.

Je kunt het z'n beloop laten en gewoon minder contact hebben. Of momenteel helemaal niet. Aangeven dat je er nu geen behoefte aan hebt bijvoorbeeld, maar maak het niet te zwart-wit. Als iemand werkloos is en geldproblemen heeft kunnen sommige prioriteiten verlegd worden. Misschien is hij zelfs depressief. Dat zijn dingen die allemaal bij kunnen trekken :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:01

Het is verdrietig dat jij nu de volwassene en wijste moet zijn, maar ik denk echt dat het het beste is om even geen contact te hebben. Jij hebt recht op geluk! :) en wie weet kan het contact later wel opgepakt worden, maar voor nu is het verstandig om even wat afstand te nemen. Wees daar ook duidelijk in naar je vader toe.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:04

Afstand nemen is in deze situatie het beste voor jou, je moet rust in je koppie krijgen om je te concentreren op school en je eigen leven. Bespreek dit eerst met je moeder en vraag dan ook waarom de kinderbijslag naar je vader gaat, ik vind dit heel vreemd. Je kunt dit misschien wel zelf op je eigen bankrekening laten storten, ik weet niet hoe dit in elkaar steekt maar dit lijkt me niet juist. Dat jullie de onderhoudskosten voor de hond betalen kan ik me wat bij voorstellen. Mocht je vader dwars gaan liggen en zeggen dat hij zo niet voor de hond kan zorgen(ondanks dat hij het er zelf door jaagt) dan kunnen jullie ook de keus maken om de hond ergens anders onder te brengen. Ik wens je heel veel sterkte en soms is het niet egoistisch maar hard nodig om jezelf op de eerste plaats te zetten.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:04

Jeetje wat heftig. Maak niet gelijk te grote beslissingen hierin waar je later spijt van kan krijgen. Contact verbreken is bv iets anders dan even afstand nemen van de situatie. Zodat jullie en met name jij even op adem kan komen. Wie weet veranderd hij, dan kun je contact altijd weer wat veranderen.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:06

dito schreef:
Jeetje wat heftig. Maak niet gelijk te grote beslissingen hierin waar je later spijt van kan krijgen. Contact verbreken is bv iets anders dan even afstand nemen van de situatie. Zodat jullie en met name jij even op adem kan komen. Wie weet veranderd hij, dan kun je contact altijd weer wat veranderen.

Prcies.

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 19:09

ik heb het net tijdens het eten met mijn moeder over gehad,
vond het zelf een heel moeilijk gesprek en mijn moeder ook, mijn vader krijgt de helft van de kinderbijslag om dingen met mij te gaan doen dat was afgesproken maar is nooit gebeurd hiervoor gaat me moeder ook naar haar advocaat toen,

hoe kan ik hem het beste vertellen dat ik voorlopig geen contact meer met hem wil, overdag bellen kan niet, en s'avonds dan gaat die drinken en is zijn reactie heel erg onvoorspelbaar. Langsgaan kan ook niet zomaar en dat wil ik zelf ook niet dan loopt het uit tot een ontzettend grote ruzie. dacht misschien een mailtje sturen maar hoe kan ik het beste uitleggen.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:13

Misschien kun je gewoon niets zeggen :) ?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:15

Moet je het uitleggen dan? Heb je nu al een afspraak over wanneer je komt? Anders kun je het gewoon ff zijn beloop laten, niet meer gaan, en als hij er zelf naar vraagt dit vertellen?