Normaal maak ik (bijna) nooit een topic aan, maar nu ben ik gewoon nieuwschierig.
Ik hoor namelijk de hele dag door liedjes in mijn hoofd.. vaak per dag een ander liedje.
Zo hoor ik vandaag continu "This girl is on fireee", geen idee wie het zingt even.
Het lijkt leuk, liedjes horen de hele dag, scheelt dat je geen mp3 nodig hebt, maar het is
zoooooo frustrerend af en toe... Soms is het zo erg, dat ik niet eens mijn concentratie
bij het lezen van een boek kan houden. Ik merk dat als ik stress heb, de liedjes
harder/sneller gaan, waardoor de stress alleen maar toeneemt omdat er geen 'rust' komt met
de liedjes. Soms wanneer ik druk bezig ben, of gezellig aan het kletsen ben,
hoor ik het niet. Zo was ook paardrijden altijd een goede rustgever, maar aangezien
ik voor stage in Spanje ben kan ik niet paardrijden hier, of veel andere afleiding zoeken
waardoor ik me kan ontspannen (paardrijden, lopen met hond enz..)
Ik vroeg me dus af, zijn er meer mensen die zoiets hebben? De hele dag door liedjes,
gedachten of iets anders horen? En hoe zou het kunnen dat sommige mensen dit misschien
wel hebben, en anderen niet? Ik heb wat gelezen over mindfullnes, en probeer daarmee
om de liedjes te 'blokken'/al mijn gedachten te richten op wat ik op dat moment aan het doen ben,
ipv aan het liedje te denken. Ik heb verder geen ADD of iets in die trant..dus het lijkt gewoon in
mijn hoofd te spoken zonder reden.
Nou, als ik het teruglees klinkt het heel 'raar', maar zover ik weet heb ik het sinds een jaar of 4,
en het belemmerd me verder niet met school of andere dingen. Soms is het ook gewoon een paar
dagen niet, en soms wekenlang achter elkaar.
Herkenbaar? En wat doe je eraan?
Vaak is het ook helemaal van toepassing op dat moment

" vind, heel de tijd dat liedje met "I'm gonna getcha one way or another, I'm gonna GETCHA GETCHA GETCHA GETCHA one way or anotherrrr"
,dat gaat voor mij zeker op!