Ik heb de laatste tijd meer en meer last van rugpijn.
Ik ga er zeker ASAP mee naar de dokter, maar aangezien het half 6 is, en mijn huisarts nu geen spreek uur heeft (
), open ik een topic over mijn probleem dat zo onnozel begon. Ik was 15 toen ik merkte dat ik een holle rug had. Ik zag het vooral op foto's, huisarts constateerde het ook.
Ik vond het toen best wel lachen, als ik heel erg recht ging staan was ik plots een cm langer! Ik vond het dus ook niet de moeite om tegen mijn mama te zeggen (was alleen naar huisarts gegaan)
2 jaar later.
Ik sta al maanden op elk weekend met een zere rug. Hoe minder slaap, hoe minder pijn in de rug. Na pakweg 8 tot 10 uur slapen moet ik het voor bekeken houden, ik word eerst meerdere keren wakker van de pijn, leg me al dan niet anders en sta tenslotte maar op met een rothumeur.
De matras maakt niet uit. Ikzelf heb een erg harde en merk dat die net iets minder pijn doet bij het inslapen als de zachtere van mama. Ongeacht welke matras, als ik druk ben geweest die dag met werken op eender welke fysieke manier, al is het maar die luttele 5 km naar school fietsen, dan voel ik het. Ik ga liggen, voel dat mijn onderrug de matras niet raakt, strek me, en na 15 min irritante pijn kan ik slapen. Op mijn buik helemaal niet. Op mijn zij lukt meestal nog wel bij niet te hevige pijn, op mijn rug is het comfortabelste. Jammer genoeg denkt mijn lichaam daar anders over en word ik in het weekend steevast wakker op mijn buik.
Mijn onderrug zit erg vast, ik ben niet een van de magerste, maar lijk verdekke zwanger doordat mijn rug zo hol is.
Als ik te lang wakker lig, heb ik het gegarandeerd zitten, moet ik mijn bed uit en rechtzitten voor een half uur voor ik aan normaal liggen kan denken. Daarom ben ik nu nog steeds wakker..
Vkor, na en tijdens het paardrijden heb ik niet meer pijn, wel steekt mijn bips naar achter terwijl die op het zadel hoort te zitten. Door een oude staartbeenfractuur heb ik lange tijd zo moeten zitten, rijden en noem maar op, om dat onnozele beentje niet te belasten. Het enige overblijvende letsels dat mijn linkerbil soms begint te slapen als ik langdurig met mijn rechterbeen over mijn linkerbeen zit.
Nu heb ik maar de schrik dat ik het te ver heb laten komen, en vraag daarom jullie ervaringen met rugklachten.
Wat bij mij de pijn soms wel wat weghaalt tijdens het wandelen is mijn bips aanspannen, buikspieren vice versa en zo lopen. Dit gaat nog redelijk maar dan zie ik eruit als iemand wiens benen met haar op de loop gaan..
Respect als je alles hebt gelezen!
krijg daar ook oefeningen. Fysio hielp bij mij voor geen meter.
Maar ik was ook puber dus deed die oefeningen ooit nooit zo trouw.