OMG, leuk zo'n tornado kind op bezoek...NOT!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zimbabwe

OMG, leuk zo'n tornado kind op bezoek...NOT!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 12:05

Ik had net een collega op bezoek met haar kindjes: zij heeft een jongetje van bijna 3 en een babymeisje. Ik heb zelf een dochtertje van 2,5 en zwanger van nog een grietje, nou blij toe! Wat is dat jongetje een ongeleid projectiel, ongelooflijk! Ze zijn 1 uur geweest: in die tijd heeft hij het gepresteerd om de stofzuiger van mijn dochter te slopen, de kinderstoel duurzaam stuk te maken, alle potloden en stiften door het huis te smijten, te stempelen op mijn tafel, 2 x op de gang gestaan, de speelgoed kist en kast leeg te trekken en daarbij al mijn tijdschriften uit de mand te gooien. Mijn huis ziter er werkelijk uit als een oorlogsgebied en mijn arme collega ging bijna huilend het huis uit. Hij blijkt dit vaker te doen en zij probeert wel te corrigeren maar hij lijkt weinig onder de indruk. En ik maar denken dat mijn meisje al een branieschopper is :o Eerder een engeltje op pootjes... <3
Wil niet te snel stickers plakken, maar normaal gedrag is dit ook echt niet, ongeacht dat het nog maar een peuter is...(moest even mopperen hoor, tx!)
Laatst bijgewerkt door chocobroodje op 03-11-12 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: In overleg titel aangepast

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Re: OMG, leuk zo'n ADHD-er op bezoek...NOT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:08

Ik ken herken het gedrag van het zoontje van de overburen. Waren hier pas geleden een klein half uurtje binnen geweest en heel mijn huis stond op zijn kop!! Was zoooo blij toen ze weer naar huis gingen. Er werd door de ouders ook echt niks van gezegt. Vreselijk.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:09

Onderschat meisjes niet :P

Je collega zal zich ook wel erg bezwaard hebben gevoeld..

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:10

Wij hadden ook een keer zo'n meisje over de vloer. Ging op me broertjes kamer spelen maar ze had ALLE kleren uit de kast gerukt en op 1 grote hoop in de kamer gelegt.
Ook andere kinderen hebben soms echt het hele huis op stelten gezet. Zo heeft een buurjongen het hele huis vol gesmeerd met slijm ( soort speelgoed van toen.... :roll: )
Laatst bijgewerkt door xMarloes op 01-11-12 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:11

Mischien meer aandacht nodig? of meer laten bewegen zodat ie wat energie kwijt is :P ( lekker trampoline springen!)

Tja wat is normaal? elk kind is anders...

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:13

Oh wat erg zeg! Ben zo blij dat mijn meisje ook wat lief is.

Maar goed, ik ken ze ook. Ouders die álles op moeten ruimen omdat ze anders alles kapot maken of dus er een bende van maken. Misschien vinden ze mij dan wel eens wat streng, maar dát gebeurd dus écht NIET!

Mymy, of ze moeten zich gewoon kunnen gedragen?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:15

Nou, ik ben een moeder van een ADHDer,....en als hij dit zou presteren als ik op bezoek zou gaan had ie het toch met mij aan de stok. Stuiteren mag, met filtstiften smijten niet. Te veel praten prima, maar we slopen geen speelgoed.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:19

Ik denk dat dit toch ook echt een kwestie van opvoeding is hoor. Ik was ook een vreselijk hyperactief kind, maar als ik bij iemand over de vloer was zou ik nooit dingen slopen :n rondjes rennen wel, gillen ook en stuiteren ook, maar nee, van andermans spullen blijf je af is mij altijd geleerd

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:21

Een echte ADHDers is wel moeilijk corrigeerbaar hoor. zeker zonder medicatie is het bijna niet te doen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:22

Ik zeg niet graag iets van andermans kinderen, maar als dit in mijn huis was gebeurd had dat kind er toch echt iets van mij van te horen gekregen! Als mama het niet doet, dan moet toch íémand er iets van zeggen... Kom nou!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:22

NatasjavE schreef:
Een echte ADHDers is wel moeilijk corrigeerbaar hoor. zeker zonder medicatie is het bijna niet te doen.

ik ben een echte ADHD'er ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:23

lifaya schreef:
NatasjavE schreef:

ik ben een echte ADHD'er ;)

Maar herriner jij je nog wat je deed toen je zo klein was :D ;)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:25

Lastig hoor, voor alle partijen, kind doet het ook niet om mensen te pesten natuurlijk. Heb je er zelf ook wat van gezegd? Ik had dat namelijk zeker gedaan, bij veel kinderen komt de boodschap nog beter aan ook als het van een 'vreemde' komt.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 12:26

Ik dacht dat ik best behoorlijk geduldig, tolerant en flexibel ben, maar dat valt toch wel tegen. Baal echt van dat zo'n kind echt dingen kapot maakt terwijl ik zelf best netjes ben en mijn dochter ook opvoed met respect voor mens, dier en spullen en mijn dochtertje dat blijbaar ook nog eens heel goed oppakt! Kan op zoek naar ene nieuwe kinderstoel voor baby Catootje in de buik..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:26

Genoeg filmpjes die bevestigen hoe ik was ;) Ik was vreselijk druk, maar ik molde geen dingen, weliswaar wel onhandig dus ik liet wel eens per ongeluk iets vallen, maar dat is menselijk. Ik heb wel een keer mijn oom met een gitaar geramd, maar dat mocht van hem :+ (staat ook op video)

Ik blijf er dus ook écht bij dat het een kwestie van opvoeding is. Je mag gewoon NIET dingen mollen en al helemaal niet van andere mensen. Als ouder hoor je dan ook gewoon meteen in te grijpen en sancties op te leggen ;) Hoe lastig dit soms ook kan zijn met ADHD'ers. Ook zij moeten worden opgevoed

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:27

PercyLeen schreef:
Onderschat meisjes niet :P

Je collega zal zich ook wel erg bezwaard hebben gevoeld..

hahah idd ben moeder van een 2ling en altijd vrij streng geweest vanaf begin meehelpen, zuinig zijn op spullen enz.. ik krijg dat nu terug.

maar soms heb ik een buurkindje op bezoek leuk hoor maar gaat toch minder zuinig met spullen om. Tja als het stuk is jammer dan..nou b ij mij dus NIET. Ze staat gewoon overal op en moet haar altidj zeggen schoenen uit.

Als ze naar boven gaan is binnen 5 min ALLES overhoop...als ik dan zeg samen opruimen smeert ze hem maar ja PECH ik kom haar weer halen en haar moeder zegt dat gelukkig ook.

Meiden zijn veeeeeeeeeeeel beter in rommel maken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:27

zimbabwe schreef:
Ik dacht dat ik best behoorlijk geduldig, tolerant en flexibel ben, maar dat valt toch wel tegen. Baal echt van dat zo'n kind echt dingen kapot maakt terwijl ik zelf best netjes ben en mijn dochter ook opvoed met respect voor mens, dier en spullen en mijn dochtertje dat blijbaar ook nog eens heel goed oppakt! Kan op zoek naar ene nieuwe kinderstoel voor baby Catootje in de buik..

Nou dat mag die moeder dan toch mooi betalen?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:28

Verschrikkelijk he. Bij mij komen ze er echt niet in, want de ouders letten echt niet op ondanks dat het bekend is dat ze de boel vernielen.

Ook al kunnen de ouders er niets aan doen maar ze komen er echt niet meer in bij ons.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:31

Duidelijk gewoon een gebrek aan opvoeding, raad je collega eens aan om naar the nanny oid te kijken, misschien leert ze er iets van. Dit kan namelijk écht niet!!! Zelfs al zou het kind adhd hebben

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:31

Ik heb een hele echte ADHD-er tevens autistje en die heeft het ons vaak echt niet makkelijk gemaakt tijdens bezoekjes elders. Vaak komt dit gedrag doordat ze niet goed weten wat er van ze verwacht wordt. Medicatie helpt hier echt niet tegen. Die is bedoeld voor een betere concentratie, maar gewoon ergens spelen moet zonder pillen ook kunnen. Dus heel duidelijk aangeven wat er van ze verwacht wordt. Niet en keertje een uitzondering maken, want een grens is een grens, die moeten ze leren ontdekken en daar mogen ze nooit overheen, ook niet heel soms. Dat geeft onduidelijkheid en maakt hun gedrag alleen maar erger. En voorkom de woorden Nee, Mag niet, Niet doen en al dat soort negativiteit. Tenzij er echt str*nt aan de knikker is natuurlijk. Dan mogen ze echt wel goed gecorrigeerd worden. Maar meestal werkt het veel beter om ze uit te leggen wat je wel van ze verwacht ipv te roepen dat iets niet mag. Ze zijn chaotisch in hun hoofd, dus telkens die leidraad van papa of mama of oppas is noodzakelijk. Zeker wanneer ze niet in hun eigen vertrouwde omgeving zijn.
Vb gooien met stiften. Je kunt zeggen: niet met stiften gooien! Gevolg is dan vaak dat ze ergens anders kattekwaad gaan uithalen. Je kunt ook zeggen: met stiften kun je prachtige tekeningen maken, zullen we dat eens proberen? Leg maar een krant onder het papier. Dan komen er geen vlekken op de tafel.
Klinkt zo simpel maar dat is het niet. Wanneer je het jezelf een beetje eigen maakt, zie je dat het kind op den duur ook gaat ontdooien en meer open staat voor communicatie. Lukt uiteraard echt niet in 1x hoor. Maar hier heeft het de sfeer in huis enorm verbeterd!

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:32

Ik heb ook ADD/ADHD, maar als ik vroeger (toen had ik nog geen medicijnen) ergens op bezoek was maakte ik echt niet zo'n puinhoop hoor. Is ook gewoon opvoeding waar je het over hebt, je kan niet alles op een stoornis gooien.

Druk, ja, impulsief, jazeker, maar andermans spullen express slopen, no way. Ik zie steeds vaker dat mensen die te maken hebben met onopgevoede kinderen blèren dat ze vast ADHD hebben. En als ik dan zeg dat ík het heb is het: neeee, jij??! Nee toch?! Jij rent toch niet de hele dag rondjes of sloopt dingen? Nee, rondjes rennen, gillen en dingen slopen zijn niet echt de criteria waarop je gediagnosticeerd wordt hoor.. :+

ieder kind heeft structuur nodig, een kind met ADHD iets meer dan de ander. Daar ontbreekt het gewoon aan tegenwoordig. Geen structuur zorgt voor onrust.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 12:32

Ik heb zelf natuurlijk ook een poging gedaan om hem te vertellen dat ik niet wil hebben dat hij met spullen gooit en ook wel even met moeder gepraat over hoe het voor haar moet zijn, want gezellig op visite is er zo voor haar ook echt niet bij. Ik denk dat als je de hele dag alleen maar gaat corrigeren en op het negatieve gedrag gaat letten wordt het er ook niet beter op en leuker van voor het kind dus ik snap ook best dat ze tolleranter is dan ik in die zin, maar terwijl zij aan het waarschuwen is: zet die stofzuiger neer want hij valt zo, knalt dat ding uit zijn hand..Terwijl zij zegt dat hij niet de zitting van de kinderstoel dubbel mag vouwen, zit hij er al op met zijn dikke gat en zeggen de scharnieren knap..

Pam87

Elan_GV schreef:
Oh wat erg zeg! Ben zo blij dat mijn meisje ook wat lief is.

Maar goed, ik ken ze ook. Ouders die álles op moeten ruimen omdat ze anders alles kapot maken of dus er een bende van maken. Misschien vinden ze mij dan wel eens wat streng, maar dát gebeurd dus écht NIET!

Mymy, of ze moeten zich gewoon kunnen gedragen?

Tuurlijk maar het kind is 2 jaar hé, geen 12 ;)
+ ADHD dat maakt toch iets van verschil in mijn ogen.

Niet dat je het goed moet vinden, maar vraagt toch wel om een andere aanpak dan een 'normaal' kind.
Mischien kan hij zichzelf nog niet zo goed vermaken en is het voor hem teveel vrijheid en gaat hij daardoor zo lastig doen. Kwestie van hem wat strakker houden door middel van hem wat anders te laten doen etc... zodat hij niet lastig kan worden.

Anoniem

nu ja, ik ben een meisje en was een vrij vreselijk kind hoor :') of ik sloopte weet ik niet, maar ruzie maken was ik best goed in. En krijsen kon ik ook. om niets :') ( ik krijg het nu nog regelmatig te horen)
17 jaar later is daar dan ook de diagnose ADHD uit gekomen al ben ik tegenwoordig heel lief en rustig ( echt! :D Als iemand een peper in zn reet zou kunnen gebruiken, ben ik het wel :') ) hoor. Even om aan te geven dat je niet te vroeg moet juichen met een meisje _O-

maargoed, over OP klinkt niet helemaal prettig nee. Is het voor de ouders ook niet fijner als ze begeleiding krijgen in de vorm van zo'n opvoedbegeleider ofzo, of iemand die evt. kan testen op ADHD ofzo? Al snap ik wel dat het een beetje over de grens kan zijn om zoiets als vriendin/kennis te suggereren hmmmm.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:34

Ik ken iemand die ook een Adhd kindje heeft en ze gaat er heel goed mee om en ze is streng en let altijd goed op. Dan valt het erg mee vind ik.

Maar helaas veel ouders letten niet op omdat ze het helemaal moe/ zat zijn, prima maar ga dan niet op bezoek/visite bij een ander.