GADVER! Wat smerig.... Moviprep

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

GADVER! Wat smerig.... Moviprep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 19:40

Ik ben net aan mijn tweede glas moviprep begonnen en ik moet nog ongeveer 600 ml van die zooi vanavond en morgenochtend weer een liter. Oh wat is dat smerig zeg! Alsof je zeewater drinkt met citroen erin! -O- :r :roll:

Ik gebruik een rietje en ook staat het koud... Maar die vieze smaak blijft. Ik hoop dat het gauw op is.... Wie heeft er een goede tip om het drinkbaar te maken?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:41

Eerste gegoogled om erachter te komen wat het is maar ik zou het juist niet met een rietje drinken als het zo vies is. Neus dichtknijpen en een paar grote slokken dan heb je al een glas leeg.

Mag je er niet wat suiker bij doen voor de smaak?

Anoniem

Re: GADVER! Wat smerig.... Moviprep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:42

Aanmaaklimonade erdoor wil nog wel eens helpen (van de goedkope mierzoete), maar het blijft ranzig spul.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 19:46

Ik wil de smaak zo min mogelijk in mijn mond proeven dus vandaar het rietje. Zonder lukt het me echt niet. Je mag het mengen met siroop, maar of dat de smaak beter maakt.... :') Ik zal er bij de volgende ronde wat siroop doorheen gooien, kijken of het dan drinkbaarder is.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:50

Via google vind je best een hoop tips maar die heb je vast al gelezen. Zet anders een grappige film ofzo op terwijl je dat spul moet drinken, dat je wat afleiding hebt. Misschien helpt dat.
Iig sterkte met drinken en morgen!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:52

Gewoon doorgieten zonder te proeven en daarna je mond spoelen met koud water. En even wat gewoon water erachteraan doen. En vooral zorgen dat het echt ijskoud is. Snel wegwerken is toch het fijnste. Hoe meer je het aanmaakt hoe smeriger het wordt.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:53

Siroop erdoor inderdaad. Maar vies blijft het toch.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:54

Ik heb geen tips maar ik wens je sterkte met het opdrinken! :(:) Je kan het!!!!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:54

Ik wens je veel succes! En ook met wat erna komt als alles binnen en z'n werk begint te doen.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:56

Heeel veel succes!!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 20:08

_Tara_ schreef:
Via google vind je best een hoop tips maar die heb je vast al gelezen. Zet anders een grappige film ofzo op terwijl je dat spul moet drinken, dat je wat afleiding hebt. Misschien helpt dat.
Iig sterkte met drinken en morgen!

Hey Em!

Ja uiteraard heb ik google al geraadpleegd. Ik heb er net wat siroop bij gedaan. Dan valt de smaak mee, maar ik drink het het liefst in één keer leeg en dan proef je de chemische citroensmaak en het lichte zoute en het bittere weer. Ik heb nu 500 ml opgedronken, nog maar 500 ml te gaan vanavond! *\o/*

Iedereen bedankt voor de steun. :D

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:20

inderdaad wordt het aangeraden om met een rietje te drinken ivm het minder proeven van de drank. Van patiënten heb ik al wel begrepen dat het helpt als de drank ijskoud is en ook mengen met limonade is voor veel patiënten een kleine uitkomst!
heel veel sterkte met het opdrinken van de verplichte hoeveelheid! en inderdaad, drink ook voldoende water erbij!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 21:34

Met moeite heb ik de laatste slokken opgedronken. Ik krijg veel kramp in mijn bovenbuik/maag. Is dit normaal?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:37

ik zou eerder verwachten dat de kramp lager dan je maag zou zitten. maar kramp in de buik is wel normaal. het is een laxeermiddel om je darmen schoon te maken voor een colonscopie, dus ja, het activeert je darmwerking en daar kan je kramp van krijgen!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:41

Mijn tip ?

Mengen met chocomelk. Dan proef je de citroen smaak minder. T gaat er namelijk om dat je dat spul binnen krijgt met voldoende vocht. Je kan het zelfs door een bakje vla mengen, en happen van nemen en ondertussen veel van een ander drankje nemen.

1 zakje is voor 1 liter. Als je dit de inhoud van dit zakje in 4e verdeeld kun je op elk 1/4 deel 250 ml vocht in nemen. Dan kun je t bijv door een hap vla mengen en daarna een gewoon glas water drinken. T komt toch in je maag terrecht. Als je er maar gelijk voldoende vocht bij gebruikt, anders kan t niet laxerend werken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:41

Kramp hoort er wel bij inderdaad, dus blijf maar dichtbij de wc ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:43

Heb je boekjes op het toilet liggen? Succes!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 21:50

vuurneon schreef:
Kramp hoort er wel bij inderdaad, dus blijf maar dichtbij de wc ;)

Ervaring? :D

Nou het werkt. :) waterdunne ontlasting hebben ze niet overdreven zeg. :=
De kramp begint nu ook minder erg te worden. Ik had ook gedacht dat ik last van mijn darmen zou krijgen maar ik heb nu meer last van mijn maag.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:51

Niet met moviprep, wel met andere laxeermiddel en ik ben nog nooit zo dankbaar geweest voor de luxe van iets simpels als een toilet :')
Kramp= rennen.
Ik leef met je mee! Enne een gouden tip; als je denkt; ik moet een windje laten, ga dan maar voor de zekerheid op de pot zitten :o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:00

Ja als je kramp hebt en buikpijn ga dan maar alvast zitten en maak je borst maar nat. Zelfs zonder laxeermiddel ben ik af en toe blij dat we wc's hebben.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 22:02

Haha vuurneon, dank voor de gouden tip.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:27

Ik dronk een halve liter per keer in 1x op. Rietje neus dicht en tanken maar :+.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:33

Er is ook een variant met sinaasappelsmaak, misschien gaat dat beter?
Mijn zoon krijgt het ook (movicol zonder smaakje) en drinkt het met limonade, geen enkel probleem.

Maar hoezo een halve liter?? Is dat niet wat veel?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:37

anneliesdj, deze hoeveelheden zijn om de darmen voor te bereiden op een scopie. de darmen moeten schoon zijn, anders zien ze niets! daarom moet je de dag ervoor een liter opdrinken en de ochtend van het onderzoek nog een liter. daarbij moet je ook nog voldoende helder vloeibaar drinken, omdat je ook veel vocht verliest omdat je waterdunne def hebt. vast voedsel mag nu niet meer.
het is dus anders dan een zakje movicol/movicolon/legendal/etc wat je dagelijks gebruikt om de stoelgang op gang te houden!
dat heb ik trouwens zelf ook een paar keer gebruikt....erg smerig. dus ik kan me ergens wel indenken wat zo'n liter moviprep inhoudt qua smaak, alhoewel ik dat nooit heb gebruikt....alleen aan mijn patiënten gegeven...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:40

Het is allebei laxeermiddel dus zal ongeveer hetzelfde zijn, alleen drink je moviprep in grotere hoeveelheden.
Maar als het alleen vandaag en morgen hoeft, scheut limo erdoor, tanden op elkaar en achterover.
Ik zou het ook makkelijker drinken zonder rietje denk ik, dan gaat het veel sneller.