Wie wordt er ook zo ziek van antibiotica?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oreade_

Wie wordt er ook zo ziek van antibiotica?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 13:00

Hey iedereen,

Sinds zaterdag ben ik begonnen met antibiotica omdat ik al drie weken verkouden ben en het maar niet beterde.
Daarom heb ik antibiotica gekregen van de dokter.
Nou is het probleem ik voel me hier alleen nog maar slechter door, mijn maag doet raar met alle gevolgen van dien ...

Mijn vraag is wie heeft dit ook ?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:02

Ik kan tegen alles tegen, kan alles mengen kwa eten enzo maar geef me antibiotica en ik hang over de pot. Daar kan mijn maag niet tegen.
Als ik antibiotica moet krijgen, dan is het een bepaald soort en dan nog neem ik motilium voor ik de antibiotica inneem.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:02

Ik: pas geleden een kuur amoxiciline gekregen..., bah bah, ik werd er heel erg naar van.

Maar; je bent verkouden, dan gaat een AB kuur niet helpen, wel als je bijvoorbeeld een bijholte ontsteking o.i.d hebt. Maar in principe is een verkoudheid een virus en dat moet je gewoon uitzieken....

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:06

Toevallig was ik afgelopen vrijdag klaar met mijn antibioticakuur ivm een urineweg infectie, maar ik moet zeggen dat ik er niet echt ziek van geweest ben. Wel had ik lichtelijk dunne ontlasting, maar dat stond ook als bijwerking in de bijsluiter. Was ook mijn allereerste AB kuur, dus weet ook zo niet of je er echt ziek van kan worden. Misschien kan je dan beter toch de HA even bellen morgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:06

Ja ik net zo... Vraag de volgende keer om een andere kuur. Vorige week heb ik een kuur gehad waar ik doodziek van werd. Moest er vrijdag helaas weer 1 en nu een andere en dit gaat goed.

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 13:08

O leuk dat ik mottilium enzo mag gebruiken :) Ik dierf dit niet nemen omdat om de bijsluiter staat dat je eerst arts moet raadplegen...

Ja maar aangezien mijn verkoudheid al lang duurt moet het blijkbaar wel :)
Ik heb ook wel keelpijn dus waarschijnlijk is het hiervoor :)

Heb echt veel zin om er met te stoppen :p
Vooral omdat ik sebiet op familiebezoek moet en volgende week heel wat te doen heb voor school :s

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:12

Angeliekje schreef:
Toevallig was ik afgelopen vrijdag klaar met mijn antibioticakuur ivm een urineweg infectie, maar ik moet zeggen dat ik er niet echt ziek van geweest ben. Wel had ik lichtelijk dunne ontlasting, maar dat stond ook als bijwerking in de bijsluiter. Was ook mijn allereerste AB kuur, dus weet ook zo niet of je er echt ziek van kan worden. Misschien kan je dan beter toch de HA even bellen morgen?

Voor een UWI krijg je vaak een andere kuur; furabid (nitrofurantoïne)
amoxiciline is bijvoorbeeld een kuur waar wel degelijk nare bijwerkingen aan vast zitten....

Ts: je bent gister begonnen met je kuur? Hoeveel keer per dag en hoeveel dagen?
Stel; je moet 5 dagen en je hebt het na 3 dagen nog dan kan je inderdaad beter even met de h.a overleggen

Oreade_

Re: Wie wordt er ook zo ziek van antibiotica?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 13:14

Gisteren en twee per dag, hoe lang moet ik even kijken... Aangezien ik ze helemaal moet uitnemen.

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:17

Antibiotica kuur mag je nooit eerder mee stoppen dan de kuur is voorgeschreven ivm resistentie van de bacterien. Dus niet doen tenzij je hebt overlegt met je arts.

Dat je maag/darmen wat van streek zijn is een vervelende bijwerking, maar een vrij normale reactie van je lichaam. Veel mensen hebben hier last van en dus niks om je zorgen over te maken.
Iig geen stoppende medicijnen gaan gebruiken tegen diarree. Cola drinken wil nog wel eens helpen om je maag/darmen wat rustiger te krijgen.
Verder de tip om iig de ab kuur niet op lege maag in te nemen, ivm maag klachten, maar neem aan dat dit ook op de bijsluiter staat.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:18

Breng wel na de kuur je goede darmbacterieèn weer in je darmen terug.

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 13:22

@marleen: ik neem aan met actimel en van die drankjes?

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:23

Lotus83 schreef:
Angeliekje schreef:

Voor een UWI krijg je vaak een andere kuur; furabid (nitrofurantoïne)
amoxiciline is bijvoorbeeld een kuur waar wel degelijk nare bijwerkingen aan vast zitten....

Ik had Amoxicilline/Clavulaanzuur :)

Fenrir

Ik ga er van hallucineren :')

rommulus

Ik denk dan je blij mag zijn dat je überhaupt wat heb gekregen..
Ik ben al verkouden vanaf vorig jaar september.

Het enige wat ik kreeg is het antwoord ik denk dat je allergisch bent (van 2 verschillende artsen).
Na bloed testen (uiteraard negatief) nog een setje foto's van mijn neusholtes en hierop het antwoord : er is niets te zien mocht je verder wat willen moet je maar weer een nieuwe afspraak maken....

Kortom even door bijten...

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:24

Het is nooit bewezen dat die middeltjes voor je darm flora goed werken, dus daar moet je echt geen dure dingen voor gaan aanschaffen ts...gewoon goed, gezond en vezelrijk eten is meer dan voldoende.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:25

Wat grappig dat ik dit topic tegen kom. Ik zit sinds donderdag aan de antibiotica, 3x per dag een capsule. Iedere ochtend kots ik hem eruit, 's middags voel ik me 'gewoon' misselijk, en 's avonds niks. Ik heb wel meer antibioticakuren gehad, maar nog nooit zo beroerd er van geweest! :n

Sterkte TS, gelukkig duurt zo'n kuur niet lang!

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 13:27

Oke :)
Dat gezond eten moet wel lukken :d

Ik heb dit ook nog nooit gehad dat ik wat zieker ben van antibiotica :d

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:58

Ik voel mij juist topfit van en met antibiotica!

Als je snel overgeeft, neem je de antibiotica nu wel op?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:59

Mijn ervaring? Eerst word ik zieker en dan weer beter :) eerste 3 dagen antibiotica zijn ellendig en dan gaat het ook steeds wat beter :)
Eten verdraag ik wel slechter met een kuurtje, dus ik zit dan vooral aan wat makkelijker voedsel.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 28-10-12 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 14:00

hannanas, ik weet niet of je het tegen mij hebt, maar ik geef toch maar antwoord :)) ik spuug nu iedere keer volgens mij de ochtendpil eruit, de middag en avondpil blijven wel zitten. :=

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 14:01

Dan krijg je nu dus een onderdosering binnen.
Kun je de eerste niet n paar uur later doen?

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 14:02

Als ik de ab pil zo inneem word ik hartstikke ziek en hang ik boven de pot maar los ik de ab eerst op in water dan gaat het wel goed.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 14:04

Ik heb het schema van de dokter al aangepast. Eigenlijk moet ik ze innemen op een 'lege' maag, daarvan ging ik iedere keer over mijn nek, dus neem ze nu bij het eten in. Ben bang als ik mijn 1e een stuk later neem, mijn maag ook weer over stuur raakt.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 14:06

Ik heb nu 2x achter elkaar ab kuurtje gehad i.v.m longontsteking, maar ik heb nergens last van. Voel me alleen maar beter.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 14:40

Ja Optimel Yakult enz zijn nu goed om te nemen.