Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Bovendien zorgt je speeksel er wel voor dat het schoon blijft en het trekt vanzelf wel dicht. Gewoon goed poetsen, flossen en spoelen. 

Megamutsj schreef:Ze hebben besloten de kies open te houden juist omdat hij zo erg onrstoken is. Wanneer ze hem dicht zouden maken zou je na een uur al naar het plafond schieten van de pijn. Het maakt niet uit dat hij open blijft, gewoon uitkijken met eten.
Wij laten ook wel eens de kies open bij patiënten, kan makkelijk. Bij veel maken we ze inderdaad wel dicht maar aangezien de jouwe heel erg ontstoken is, is het juist vele malen beter om hem open te laten.
Geen paniek, er komen ook geen nare bacteriën in, relax.
Megamutsj schreef:Inderdaad. Door hem dicht te maken sluiten ze de boel weer af waardoor de druk heel hoog word en je na een uur alweer aan de telefoon hangt wegens enorm veel kiespijn.
Bij anderen waarbij de kies word gesloten is de kies OOK ontstoken maar in mindere mate.
, dan zal dat het zijn. Wist niet dat ze het ook wel eens open lieten, weer wat geleerd
Het is niet scherp en prikt daardoor ook niet maar houdt wel alles goed schoon 
chocobroodje schreef:Wat je wel kunt doen als je je echt zorgen maakt is bij de apotheek een fles perio-aid halen (ik weet niet of je een recept nodig hebt maar anders even je tandarts of huisarts bellen). Dat is een heel fijn mondspoel middel, ik kreeg het na mijn verstandskiezen extractieHet is niet scherp en prikt daardoor ook niet maar houdt wel alles goed schoon
zo even kijken. Dankjewel Mandy voor de verheldering! Heel erg blij mee.
zag dat jij de ts was dus nam maar even de moeite om te reageren, hihi.