Wat te doen tegen dood haar ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kayleigh

Wat te doen tegen dood haar ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 14:57

Hee,

Ik heb onwijs snel dood haar, dit komt ook doordat ik me haar een keer geverfd heb, en het soms nogwel stijl.
Weet iemand hier tips voor ? Bijna om de twee weken naar de kapper is nou niet echt een goed idee.

Groetjes.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:58

stoppen met verven en met regelmaat naar de kapper toe
of met henna gaan verven dit zou niet slecht voor het haar zijn
Laatst bijgewerkt door keona op 23-10-12 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:58

Je haar niet meer stijlen :P En regelmatig een haarmasker gebruiken. Niet je haar heel heet fohnen (liefst helemaal niet fohnen), je haar ook niet borstelen als 't nat is en zo zijn er nog wel meer van die 'regeltjes'.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:59

Nachtmasker helpt bij mij altijd goed. Ik heb een periode ook veel me haar geverfd, werd gortdroog ervan:( maar met die maskers die je in de nacht moet laten inwerken en in de ochtend uitspoelen merkte ik wel degelijk verschil

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:59

Haar is sowieso dood, maar kijk eens naar je voeding. Meestal heeft de kwaliteit van je huid, nagels en haar daar mee te maken :j

En af en toe lekker een maskertje erin, dan voelt het alweer een stuk fijner aan :j

Anoniem

Re: Wat te doen tegen dood haar ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:07

Je kan het gewoon verven hoor maar blijf je haar gewoon heel goed verzorgen, een goede shampoo en masker gebruiken is zowiezo goed en regelmatig laten bijpunten.
Mijn zusje heeft het ook heel erg snel en die heb ik van kerastase een serum gegeven dat je punten sealed zodat je er minder snel last van hebt, kerastase is alleen bij de kapper te krijgen en wel behoorlijk prijzig, als je een goedkopere variant wil kan je voor het merk fudge ook zo een serum krijgen, dit is ook alleen bij de kapper te krijgen.
Werkt echt super, gebruik het zelf ook (ben zelf ook kapper).
En als je je haar stijlt altijd een bescherming gebruiken tegen de hitte van de fohn en stijltang!

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:08

gebruik je heat protector voor het stylen?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:12

Goede shampoo gebruiken, haarmasker op zijn tijd, een heat protector als je gaat fohnen of stylen (doe dit niet te vaak!) en je haar minder vaak verven. Als je haar heel dood is dan zul je toch in behandeling moeten bij een goede kapsalon. Zij behandelen je haar dan regelmatig.

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:21

dito schreef:
Nachtmasker helpt bij mij altijd goed. Ik heb een periode ook veel me haar geverfd, werd gortdroog ervan:( maar met die maskers die je in de nacht moet laten inwerken en in de ochtend uitspoelen merkte ik wel degelijk verschil

Waar haal je die nachtmaskers voor je haar? Daar ben ik wel benieuwd naar. Nooit van gehoord, maar dat lijkt me wel wat :)

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:24

haarmaskers,
niet stijlen,(anders heel goede hitteprotector kopen)
niet fohnen,
nachtmaskers,
henna haarmasker werkt heel goed dat geeft je haar ook een beschermende laag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:25

Dood haar wordt niet meer mooi, ook niet met maskers. Dood haar moet je maar het beste afknippen.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:29

Haar is sowieso dood, dus zou je zoals midim het stelt altijd met een kale kop rondlopen.. :+
Haar kan uiteraard wel 'ongezond/onverzorgd' en dof er uitzien. Daarvoor zijn hierboven al een aantal goede tips gegeven!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:07

Nat haar niet borstelen? :oo Dat is echt het eerste wat ik doe als ik 'mijn tulband' afhaal...

Verder heb ik het haarmasker van Dove, ruikt heerlijk en werkt super! Maar je hebt ze ook van Andrelon en Nivea en dat soort merken.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:09

ik heb een nachtmasker van andrelon is in paarse verpakking, gewoon bij de drogist

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:12

Als je je haar echt wil verzorgen alsjeblieft geen andreolon zeg, voelt misschien lekker zacht aan maar is de grootste troep die je kan kopen, kijk maar eens wat er voor ingrediënten allemaal inzitten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:13

en wat voor spul raad jij dan aan, behalve die bij de kapper verkrijgbaar zijn?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-10-12 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:14

Annickkii schreef:
Als je je haar echt wil verzorgen alsjeblieft geen andreolon zeg, voelt misschien lekker zacht aan maar is de grootste troep die je kan kopen, kijk maar eens wat er voor ingrediënten allemaal inzitten....

Zou kunnen...maar ik heb er wel een goede ervaring mee...

essie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:17

speciale olie voor in het haar!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:19

Ik heb ook altijd geleerd dat je nat haar niet moet kammen, ik douche daarom altijd 's avonds en ga dan zo met nat, ongeborsteld haar naar bed en kam het dan de volgende morgen uit, dan is het ook altijd opgedroogd. (Lang, blond haar met veel en snel klitten).
Waar ik achter kwam, is dat mijn gespleten punten foetsie waren toen ik een poosje Nivea Intense Repair shampoo heb gebruikt. Ik zat er niet op te letten maar keek na een paar weken eens naar mijn haar en de gespleten punten waren tot mijn verbazing zo goed als weg :oo

Dus voor mij is die shampoo even een blijvertje, deze wissel ik wel af met een 'color protect'shampoo als mijn uitgroei net is bijgeverfd. (was vroeger blond, werd toen peper-en-zout-kleur en ben in de puberteit begonnen met verven, doe nu al een aantal jaar alleen de uitgroei 1 x in de zoveel weken eens bijverven).

Verder zullen de merken van de kapper nog wel veel beter zijn... maar die zijn zo duur :\

Ohja en ik heb ook fijne ervaringen met het 1-minute masker van Syoss.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:22

Honing en olijfolie in je haar smeren is een heel eind beter dan andrelonspulletjes, vaak nog goedkoper ook! :D

Ideaal maskertje voor mijn haar is heel iets honing door olijfolie heen mengen, in 't haar aanbrengen, folie in je haar draaien, handdoekje er om heen en een uurtje of twee laten zitten. Heerlijk zacht en mooi glanzend haar krijg je er van :j

Verder inderdaad de tips van hierboven en als je helemaal gezond haar wil hebben, moet je eigenlijk eens kijken naar shampoos zonder sulfaten, sodium benzoate en siliconen (praktisch alles wat op -one eindigt is een silicoon en nog wat uitzonderingen). In gewone shampoos zitten zelfs stofjes die in anti-vries zitten :+ Vrij agressief spul dus :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:24

Mindim schreef:
en wat voor spul raad jij dan aan, behalve die bij de kapper verkrijgbaar zijn?

Dat maakt voor de rest vrij weinig uit, maar andreolon bevat heel veel agressieve bestanddelen waardoor het tijdelijk misschien goed aan voelt maar na wat langer gebruik werkt het averechts, Google er maar eens goed op...
Na andreolon is syos heel slecht omdat dit na langer gebruik siliconen laagje achter laat op het haar waardoor je het uiteindelijk ook niet meer pakt met kleuren enzo.

En ja kappersmerken zijn beter qua kwaliteit en daarom ook duurder, maar ik snap wel dat niet iedereen dat kan/wil betalen, moet iedereen ook zelf weten natuurlijk.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:27

Oh fijn... en ik zit net te vertellen dat ik het masker van Syoss zo fijn vind :')
Zal ook wel met die silliconen te maken hebben, dat het zo zacht wordt ;)

Welke supermarkt/etos/kruidvat merken raden jullie aan?

En wat vinden jullie van Nivea en Dove?
Oh ja, en wat kost een flesje shampoo bij de kapper? Als ik dan toch vragen aan het stellen ben.. :P

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:29

De meeste tips zijn hier al gegeven, verder raad ik je aan om ook even je haarproducten onder de loep te nemen.
Kijk of er schadelijke of ongezonde dingen inzitten (siliconen, SLS en parabenen).
Ik zweer bij de producten van Docter Organic, dit is vrij van deze stoffen en het hoofdbestanddeel is aloëvera sap, wat heel gezond is voor je haar :j
Als je het een tijdje gebruikt wil je niks anders meer, je haar wordt veel minder snel vet, en ondanks dat ik mijn haar bijna elke dag föhn en stijl ziet het er heel gezond uit!

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:38

Er is maar een ding dat het beste helpt en dat is al je haar eraf laten knippen bij de kapper.
Heb ik vorig jaar ook gedaan en heb er mooi gezond haar voor terug gekregen. Het was toen iets van 7 cm bovenop en nu is het weer tot over mijn schouders.
Als je niet heel kort durft, kun je ook alleen het geverfde haar afknippen. Er zijn genoeg leuke middellange kapsels :)

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:39

Tja mensen kunnen wel zeggen dat de shampoo van de kapper zo duur is maar ik doe er wel maaanden mee en met Andrelon misschien een week.
Ik verfde mn haar vroeger ook vaak en het duurde gewoon even voor het daarvan herstelt was. Haarmaskers zijn zeker een aanrader en shampoo's met cocosnoot olie vind ik ook altijd erg goed werken :)
Maar ik heb nu toch de 'dure' shampoo van de kapper: Kerastase maar dat is ook omdat ik een heel gevoelige hoofdhuid heb, als ik een keer iets anders gebruik dan ga ik dood van de jeuk xD
En gewoon niet je haar te vaak wassen wil ook wel helpen.

Ik denk trouwens dat een fles kerastase al snel 10 euro is voor een fles...