Haaruitval

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_bloempje_

Haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 07:26

Op dit moment heb ik echt verschrikkelijke haaruitval. Ik heb het vaker gehad in deze periode van het jaar, maar nu lijkt het erger dan anders.

Mensen zeggen het komt door de herftst. Dat is leuk, maar ik heb al zo dun haar en het is nu bijna niks meer!

Wat doen jullie hiertegen?
Hopelijk heeft iemand tips!

Creatas

Re: Haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:16

Heb er ook meer last van van deze tijd van het jaar en volgens mij door de medicijnen die ik heb. Belangrijkste is iig gezond en goed blijven eten. Ik denk dat slim kan zijn om het niet teveel te beschadigen met elastiekjes en speldjes. En naar de doc als het je echt te gortig word..

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:20

Bij mij is het juist weer over :') (heb het altijd rond juli/augustus)

Het kan een tekort aan vitamine b zijn (ik merk dat ik het ook meer heb als ik daar minder van binnenkrijg :S) Maar het kan heel veel oorzaken hebben. Dus als het echt erg blijft, even naar de dokter :)

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:24

Ik heb er ook veel last van, zelfs kale plekken door haaruitval gewoon. Ik lees even mee :)

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 08:36

Fijn te horen dat ik niet de enigste ben, maar vind het voor jullie natuurlijk ook vervelend!

Ik heb toch maar even de dokter gebeld, hoef pas vanavond te werken dus vanochtend even naar de dokter.
Ik heb het vaker gehad, ik slik al vitamine b etc, maar niks lijkt te helpen!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:32

ik heb het ook ieder jaar weer, maak me er nooit zorgen over in mijn geval dan.
Kan ook zeker stress zijn of een follikel onsteking (het haarzakje is geïrriteerd daardoor laat de haar los), of iets minder fijn om te weten toch een ziekte maar bij heel veel ziektes en aandoeningen krijg je te maken met haar uitval dus zegt ook niet echt veel.(voor je je nog meer druk maakt en daardoor nog meer uitval krijgt),
nou veel succes bij de dok!
Laatst bijgewerkt door Boompje1985 op 23-10-12 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:39

Het kan heel veel oorzaken hebben inderdaad. Ben je wel eens getest op je ijzergehalte? Bloedarmoede dus.

Een vriendin van mij heeft er ook snel last van, ook kale plekken. Die is naar een haarkliniek geweest, ik dacht in Tilburg. Met medicijnen is het lang goed gegaan. Totdat ze op dieet ging (dr. Frank) en dus toch iets tekort kwam en haar haaruitval werd toch weer erger.

Het is meestal een gemis aan iets.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 15:46

Ik probeer vitamines te eten en extra te slikken. Want wat jij zegt mbkaatje klopt, de dokter zei het ook het is vaak een tekort aan iets.

Daarnaast heb ik vaak problemen met mijn pil en de dokter zei dat hormonen huishouding het ook kan versterken en daarom heb ik nu een nieuwe pil om te proberen.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:20

Ik had dat ook maar bij mij kwam het door te veel stijlen, nu ik het niet meer stijl gaat het veel beter!
Hopelijk gaat het bij jou beter met je nieuwe pil :)

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:19

Ik heb het ook echt heel erg!! Vind het verschrikkelijk! Komt bij mij waarschijnlijk door een combinatie van factoren, en denk ook seizoenen! heb ook bloed gedoneerd en daar kan het ook van komen. Ik slik nu inneov haarvolume, helpt al wel wat geloof ik. Durf er gewoon niet aan te zitten hihi, het is bij mij ook al zo dun!

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 06:18

Fijn dat je de reden hebt, helaas heb ik al zo dun haar dus kan het ook niet door stijlen komen.

Supersuup: nog een lotgenoot....ik vind het ook echt vreselijk!
Waar heb jij dat inneov gekocht?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 06:41

Ik heb het ook......hoewel het nu beter lijkt te gaan.
Ik slik nu inderdaad vitamine B en een preparaat voor gezonde haargroei. (kruidvat).
Klitwortel lotion lijkt ook goed te helpen.

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:56

_bloempje_ schreef:
Fijn dat je de reden hebt, helaas heb ik al zo dun haar dus kan het ook niet door stijlen komen.

Supersuup: nog een lotgenoot....ik vind het ook echt vreselijk!
Waar heb jij dat inneov gekocht?

Ik heb het gekregen van een vriendin van mn zus! Maar je kan het ook online bestellen, even op google inneov haarvolume intikken en dan kom je er vanzelf :)

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:03

Je zou minoxidil kunnen gaan gebruiken, de gebruiksaanwijzing goed doorlezen en volhouden dan krijg je resultaat. In Nederland is het duur, je zou het in de U.K. kunnen bestellen is veel voordeliger. Voor vrouwen raden ze 2% oplossing aan maar je kunt ook de 5% proberen. Sterkte met je haaruitval!

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 06:01

Paintlinger bedankt voor de tips!

Supersuup: Ik ga daar inderdaad even naar kijken, bedankt.

Cil_: Dat is een middel wat ik nog helemaal niet ken, ik ga er eens naar opzoek! Dankje!

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:29

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:44

Ik heb het ook. Mensen schijnen niet te ruien, maar ik heb er toch een paar keer per jaar echt last van!

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:25

Ik ben alweer enigszins gerustgesteld, heb even goed gekeken en er beginnen overal weer kleine haartjes te groeien :) Aminexil heb ik ook even gebruikt, maar ben daarmee gestopt omdat het toen erger leek, en toen ik stopte was het ook minder..

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 20:40

Pannie: Dankje, ga ik zeker even bekijken.

CayenneDat ken ik het lijkt inderdaad wel of je in de rui bent!

Supersuup: Dat is fijn, ik hoop voor je dat dat zo blijft! Ik maak me nog wel altijd zorgen, hopelijk zie ik ook snel nieuwe haren komen, maarja voor die weer lang zijn...

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 23:31

Cil_ schreef:
Je zou minoxidil kunnen gaan gebruiken, de gebruiksaanwijzing goed doorlezen en volhouden dan krijg je resultaat. In Nederland is het duur, je zou het in de U.K. kunnen bestellen is veel voordeliger. Voor vrouwen raden ze 2% oplossing aan maar je kunt ook de 5% proberen. Sterkte met je haaruitval!

Twee procent werkt vaak niet afdoende. Minoxidil moet je inderdaad wel heel consequent gaan gebruiken, en je kan pas echt goed evalueren na een maand of zes of het effect heeft.

Volgens mij is het nu trouwens ook wel een typische periode van seizoensgebonden haaruitval. Maak je niet te druk, stress kan ook een oorzaak zijn :P En anders naar een dermatoloog :)

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 06:14

Bedankt voor je reactie! Dat zei de dokter inderddaad ook al, maak je er maar niet te druk over dan wordt het alleen nog maar erger.

Klopt wat je zegt dit seizoen, maar het is bij mij echt extreem uigedund al, vandaar mijn zorgen...

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:28

Heb je je bloed al laten prikken? Welke anticonceptiepil neem je? (kan inderdaad hormonaal zijn) Heb je (naaste) familieleden die ook haarverlies hebben?

Maar het beste wat je kan doen is dan toch eens naar een dermatoloog gaan, zeker als je je echt druk maakt. Die heeft mij ook heel goed geholpen.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:38

Lees ook even mee, ik heb alleen het hele jaar haaruitval maar dat komt waarschijnlijk van de stress denk ik..

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 21:33

Hvelreki bedankt voor je reacite. Ik had de micgrogenon 30 en ben nu overgestapt naar de 50 een zwaarde pil dus!

dancer vervelend zeg al zo n lange tijd!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:17

Ga ik straks toch even in de bijsluiter van die pil kijken, nu jij dat zo zegt denk ik dat bij mij het haaruitval is begonnen toen de microgynon een nieuwe verpakking en pillenstrip kreeg.. zou dat verband kunnen hebben?