Moeilijke eter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nanno_123

Moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 17:37

Beste bokkers,

ik lust heel weinig.
ik geniet niet gauw van eten, er is niets wat ik denk daar mag je me 's nachts voor wakker maken.
Dit vind ik heel vervelend, want ik eet best veel en heb veel honger en dan denk ik hmm ik heb echt trek in iets lekkers, maar WAT?

wat ik lekker vind is: ONGEZOND
patatjes, pizza, mac donalds, burgerking, kapsalon en ga zo maar verder..
waarbij ik me vervolgens altijd heel naar voel, misselijk en een weeïg gevoel.

Ook heb ik vaak bij dingen die ik lust dat ik er niet lekker van word, de gekste dingen:
een gebakken ei, word ik vrijwel altijd misselijk van en een leeggevoel.
een Slavink bij het avond eten, of rolade?? wat is dit voor rarigheid?

het enige waar ik me wel goed bij voel en wat ik lekker vind is pasta(zonder groenten natuurlijk)
en fruit, daar kan ik echt heel veel van op, maar dan vooral het dure fruit, dus geen appel en banaan maar aardbeien, meloen, druiven, ananas enzovoorts.

nu is mijn vraag, hebben meer mensen dit?
en weet misschien iemand wat hier de oorzaak van is?

(voor de mensen die zich zorgen gaan maken, ik eet iedere avond groenten en eet gewoon wat de pot schaf en heb eindelijk een gezond gewicht, had altijd ondergewicht ondanks dat ik veel at maar nu ik geen tiener meer ben komen er toch wat kilo's aan gelukkig!)
Laatst bijgewerkt door Nanno_123 op 16-10-12 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Eskimo

Re: Moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:39

Wat vervelend dit.. Eet je wel brood (ontbijt, lunch)?

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 18:03

Het liefst niet, ik houd niet van brood maar eet het wel..
het is natuurlijk makkelijk meenemen naar school en werk enzo.
het liefst haal ik dan een lekker (wit) pistoletje.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:07

Ohjee! Even een stipje ;) Ik ben ook een moeilijke eter..

Reageer later even, moet nu helaas weg..

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 18:22

Verder niemand met herkenning of iemand met tipssss? :D

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:35

Herken mij er deels in... helaas...

Combinatie van niet willen, niet mogen en niet lusten. Ik ben allergisch voor nachtschade (waar onder andere onder valt: aardappel, tomaat en aubergine). Vooral de aardappel en tomaat maakt eten een stuk lastiger. Geen pastasaus, geen patat, geen tomaat in salade...
Daarnaast ben ik vegetariër (geen veganist, dus wel ei, kaas e.d.), eet géén vis. Weer een hoop opties minder. Eet wel vleesvervangers (maar geef mij absoluut geen groenten-schijven of goed bedoelde quiche, want dat eet ik niet :o ).
Fruit eet ik in principe alleen appel, banaan en druiven. Groentje *slik* ijsberg- of veldsla, rauwe witlof of -andijvie. Gekookt/anders komt er gewoonweg weer uit.

Brood ben ik wel dol op (lichtbruin brood, wit met mate en geen donker pitjesbrood). Ontbijt + lunch is dus meestal geen probleem. Heb een super mama die 's avond voor mij voor (droge) pasta/spaghetti + groente + vleesvervanger zorgt. Eet praktisch altijd spaghetti en houd hier erg van, dus hier inderdaad ook de pasta. :j

Wat ik deze zomervakantie in een restaurant in Duitsland heb gegeten, zijn spätzle Afbeelding . Hebben een beetje de vorm van wormen, maar zijn errrug lekker (geen idee of ze in Nederland ook te koop zijn en of ze hier een beetje lekker smaken). In Frankrijk was er een grote marché waar deze verkocht werden. Lijkt op pasta, maar is ook eiig, zegmaar. Misschien dat jij dit ook iets vindt?

Verder is mijn omgeving altijd gewaarschuwd: "Nodig mij niet uit voor het eten!" :D

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 19:14

Ik denk dat het voor jou lastiger is dan voor mij met je allergieën en geen vlees!
wel heel herkenbaar dat ik ook niet zo graag uitgenodigd word.. als mijn vriend vraagt of ik mee uit eten ga (met zijn geweldige, verschrikkelijke familie) dan kan ik geen nee zeggen maar oh wat verschrikkelijk.. hun eten ook altijd in van die belachelijk overdreven restaurants. het verschrikkelijkste wat ik moest eten was champignonen met TRUFFELsaus.. ulgh bah!! zo vies, en uit beleefdheid op gegeten.
vis eet ik ook niet..
vlees lust ik meestal wel! houd alleen niet van rood vlees of van dat vlees waar je drie uur op moet kauwen.

zie nu al op tegen kerst -O-

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 19:15

Nanno_123 schreef:
Ik denk dat het voor jou lastiger is dan voor mij met je allergieën en geen vlees!
wel heel herkenbaar dat ik ook niet zo graag uitgenodigd word.. als mijn vriend vraagt of ik mee uit eten ga (met zijn geweldige, verschrikkelijke familie) dan kan ik geen nee zeggen maar oh wat verschrikkelijk.. hun eten ook altijd in van die belachelijk overdreven restaurants. het verschrikkelijkste wat ik moest eten was champignonen met TRUFFELsaus.. ulgh bah!! zo vies, en uit beleefdheid op gegeten.
vis eet ik ook niet..
vlees lust ik meestal wel! houd alleen niet van rood vlees of van dat vlees waar je drie uur op moet kauwen.

zie nu al op tegen kerst -O-

oh vergeet bijna te reageren op je ontdekking uit duitsland, ik ga is kijken of ik dat ergens kan kopen, ben erg benieuwd!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:16

Oef, lastig meid...

Misschien heel dom, maar samen met moeilijke eters recepten uitwisselen wat hun ook lusten :)?

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 19:21

is zeker een goed idee.
maar dan nog dat ik vaak niet lekker word van sommig eten, waar zou dat aan kunnen liggen?

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:22

Hier een duitse medemens. Spätzle is niet heel moeilijk zelf te maken. Recepten zijn op internet te vinden! Is volgens mij van oorsprong Oostenrijks. JE kunt heel erg veel varriaties maken. Van met groente etc. tot voor in de soep/bouljon.

Heb je misschien meer plezier aan het eten als je het zelf maakt? en daar echt de tijd voor neemt etc? ( ik bedoel niet dat je een persoonlijke band moet opbouwen met elke aardappel voordat je hem schilt hoor hihi) Maar ik vind het heerlijk om dingen te proberen in de keuken en dan met een voldaan gevoel het opeten en denken goh dat smaakt best goed. Dat maakt het dan dubbel leuk zegmaar. Ookal is het eten dan wat minder lekker soms het geeft me wel een goed gevoel dat ik het zelf gemaakt heb....

En is het misschien een idee om je te laten testen voor allergiën? Ik heb een vriendin die niet over gluten kan en daar ook echt beroerd van wordt... Wie weet heeft het bij jou ook wel zon oorzaak.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:42

*meldt zich*

Als mensen vragen wat ik niet lust zeg ik altijd "Ik kan beter vertellen wat ik wel lust, dan zijn we sneller klaar..."
Erg vervelend, want het staat zo verwend, maar ik lust écht weinig en ik moet nogal snel kokhalzen of erger. Dus iets toch opeten uit goed fatsoen gaat me ook niet goed af. :n

Ik lust gaan pasta, geen gekookte aardappelen en nauwelijks vlees (Alleen duur vlees... En zelfs dan ben ik nog kieskeurig, als er vieze saus op zit of het is niet goed gebakken dan gaat het ook de Kliko in. :o), geen kaas, geen melk, geen vis, geen schaal- of schelpdieren (Alleen al die stank! :r)...
Ik lust alleen geroosterd wit of lichtbruin brood met zeezoutboter of filet Americain, of verse witte boterhammen met smeerkaas mits ik ze kan verzuipen in Knorr Drinkbouillon Tomaat, andere boterhammen eet ik niet.
Pistoletjes lust ik dan wel weer bruin en wit, maar alleen zelf vers afgebakken, liefst ook nog warm. :o

Eigenlijk ben ik vooral gek op rijstgerechten, salades en zuurkoolstamppot... :=

'Gezellig' mee uit eten gaan kan ik wel laten, ik lust alleen saté zonder satésaus of biefstuk en dat kan ik thuis ook eten, nog goedkoper en zonder beschuldigende "Hebben we die zeikerd weer... :roll:"-blikken ook...

Ik vind het zelf ook heel erg, maar door dat kokhalsprobleem is het echt vrijwel onmogelijk iets nieuws te leren eten...

Edit: Oh ja, fruit... Ik lust alleen mango, gele kiwi's en ananas. :+
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 16-10-12 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:47

Ik ben ook een hele moeilijke eter, ik eet niet erg veel vlies (vind een hoop niet lekker), vis hou ik wel van een aantal soorten, maar groente en fruit hou ik dan weer niet van. Appels en bananen lust ik wel, maar vergeet ik dan weer vaak te eten. Brood en ander ontbijt ben ik wel heel makkelijk in, pasta etc ook. Vooral groente is bij mij echt een issue..

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:55

Hier nog zo één. Ergste is nog wel dat alles er zo lekker uitziet, totdat ik mijn tanden erin zet. Gatver.
Op vakantie eet ik standaard pizza margaritha of Wienerschitzel zonder saus. Avondeten eet ik wel, maar eigenlijk te weinig, want ik vind het vaak vies. Dus voor ik naar bed ga werk ik nog regelmatig een pizza weg. Heel ongezond. Overigens lust ik wel groente en fruit, maar voor de goedkope ben ik vaak allergisch. En daarbij hebben wij nooit fruit in huis.
Brood vind ik ook vies, tenzij het een tosti of wentelteefje is.
Ik merk dat ik sommige dingen steeds viezer vind. Vroeger was ik gek op spinazie, nu krijg ik het niet meer door mn keel. Wel blijf ik dingen proberen, en soms blijkt dat het helemaal niet zo vies is.
Vriendinnen en familie zijn het wel gewend. Oma haalt altijd speciaal gebak, want ik lust bijna geen enkele taart. Vriendinnen proberen er weleens rekening mee te houden en zijn ook niet beledigd als ik mijn eigen eten meeneem.
Leuke is dat ze verbaast zijn als ik iets wel lust :D

Ik lees mee, ben wel benieuwd naar ideeën van mede-moeilijke-eters.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:43

Ik ben een hele makkelijke eter juist, het enigste wat ik niet lust is taart maar voor de rest lust ik echt de gekste en raarste dingen!
Anders moet je gewoon iets klaarmaken en proeven, het zit vaak tussen je oren dat je iets niet lust. Er zijn veel dingen die je gewoon moet leren eten.

Wat is kapsalon eigenlijk?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:49

Kapsalon... Friet + kebab + salade en dan met een kaaslaag erover, uit de oven. Of zoiets. Ik word al misselijk bij de gedachte. :r

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:50

Alles met friet vind ik goed :') :))

FNews

Klinkt wel lekker!

Saintelette

Hier nog zon 'ik lust alleen ongezonde dingen'... Heeeeel lastig idd, en vaak ook van die blikken van stel je niet aan.. Totdat je aan tafel zit te kokhalzen.... Jus d'orange bijv.... Brr kippenvel..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:55

Sowieso alles met vruchtvlees... :r

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:55

Ik meld me ook, bij ons thuis dagelijkse ruzies vanwege het eten. Erg vervelend. Ik heb afgesproken dat ik dan maar voor mezelf moet koken en elke avond kijk ik 15 x in de koelkast, maar helaas elke keer denk ik weer: bah we hebben ook niks in huis ( terwijl de koelkast uitpuilt ) . Ik wil graag gezond gaan koken, maar ik vind het erg lastig WAT te kiezen en ook iets dat nog lekker is..

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:56

Ik vind vruchtvlees ook echt om van te kotsen :') heeeerlijk topic dit!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:58

Feest der herkenning! :))

Dat van jou ken ik ook, Sundral... "KOOK DAN LEKKER ZELF, KRENG!"
Ja, en als ik dat dan doe... Lust ik het wel, maar niemand anders. :+

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:59

Als ik zelf moet koken wordt het vaak toch pasta of pizza, heel slecht :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:00

Als ik zelf moet koken is het iets met rijst en veel kruiden... Of pastasalade. :')
(Ik lust wel pastasalade, maar geen pasta. :+)