Ik ben opzoek naar ervaringen ( positief of negatief ) van mensen die een baby in stuitligging hadden liggen, en het eventuele draaien van de baby.
Mijn kleine man heeft tot op de dag van vandaag, nog nooit meer gedraaid als om zijn as. Hij ligt met zijn koppie rechts onder mijn ribben, en zijn voetjes liggen links in mijn lies. Hij wentelt wel zo nu en dan om zijn as waardoor de ene controle zijn rugje naar boven ligt, de andere keer juist naar beneden. Maar zijn hoofdje ligt iedere keer weer onder mijn ribben.
Nu heb ik het hier met mijn VK over gehad en die geeft uiteraard ( en dat weet ik ook wel ) aan dat hij alsnog kan gaan draaien. Maar toch, dat gevoel van stuit laat me niet los. Nu gaf zij ook aan dat er bij een eventuele stuit de beslissing gemaakt kan worden om mijn mannetje proberen te draaien. Ik geloof dat dit tussen 36-37 weken zou moeten. Ik vind het al een fijn idee dat mijn VK zelf hiervoor is opgeleid, dus dat het niet bij een vreemde gynaecoloog hoeft. Maar toch blijft er iets knagen.
In mijn omgeving heb ik 2 mensen die een stuit bevalling hebben gehad. Bij de een hebben ze de kleine succesvol kunnen draaien, de ander heeft dit niets uitgehaald. Bij de eerste heeft de baby een beschadiging in haar schoudertje opgelopen. De ander hebben ze een natuurlijke bevalling geprobeerd, maar is uitgelopen op een KS, doordat het heupje van de baby verdraaid zat. Ook hier zit een beschadiging nu. De laatste zal wel waarschijnlijk weer bijtrekken, de eerste is niet zeker helaas.
Uiteraard heb ik ook de keuze om niet te draaien en een KS te kiezen. En dat is wel wat mijn eerste gevoel zegt.
Maarrrr, ik zou ik niet zijn als ik niet zou twijfelen, dus wil ik graag van anderen horen hoe hun dit ervaren hebben. Waarop hun beslissing om het een, of juist het ander te doen gebaseerd was/is.
Als jullie je ervaringen met mij zouden willen delen, dol graag! Ik wil niet van de een op de andere dag een beslissing moeten maken.
Overigens ben ik nu 30 weken en een dag, dus ik heb nog even de tijd

Mijn dank is groot!
Wellicht was het uitzicht daar beter. 
, maar het werkte wel
.