Zwanger en redbull

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Zwanger en redbull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 12:25

Ik kan het nergens vinden dus dan maar hier proberen..

Zwanger en redbull of de nep redbull..

Mag je dit drinken als je zwanger bent..
En als het niet mag wat is daar dan de reden voor.
Ik kan het nergens vinden in ieder geval geen duidelijk antwoord..

Op de goedkope blikjes staat niets..
Op redbull staat tegenwoordig wel iets over zwanger en kinderen.. maar niet waarom etc..

Oke overmatig cafaiene gebruik is niet goed tijdens je zwangerschap, maar tijdens je zwangerschap mag je 4 kopjes koffie drinken per dag. Dit zou inhouden 4 blikjes redbull per dag als je kijkt naar de hoeveelheid per ML

Of zit er een andere stof in waardoor ze het afraden of is het puur de cafaiene?

Ik ben nu zelf zwanger, en voor mijn zwangerschap was ik echt verslaafd aan redbull..
Per dag had ik er echt 2 nodig anders had ik knallende koppijn.
Ik drink geen koffie..

Nu ben ik zwanger en uiteraard direct gestopt met redbull..
Maar waarvoor weet ik eigenlijk niet want kwa cafaiene kom ik lang niet aan de kopjes koffie..
Al helemaal niet als ik er 1 per dag zou drinken.

Ben benieuwd of iemand hiervoor voor mij een antwoord op weet..
Of hierin mee kan denken of zelf verloskundige is..

Ik open het topic niet omdat ik het drink.. Toen ik wist dat ik zwanger was ben ik direct gestopt maar er bleef bij mij de vraag hangen waarom het niet mag..
Ik drink ook geen koffie lust ik namelijk niet en cola lust ik ook niet.. Ik heb nog nooit gerookt en alcohol drink nagenoeg nooit en nu ik zwanger ben helemaal niet :D
Laatst bijgewerkt door Blablabla11 op 11-10-12 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Dav

Re: Zwanger en redbull

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:27

Ik kan daar geen zinning antwoord op geven maar nadat ik je bericht heb gelezen zie ik al een drukke,stuiterende half vliegende baby die eruit wil _O-

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 12:27

Hahah geweldig :P

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:29

Waarom neem je niet de gelegenheid te baat om er vanaf te komen? Alleen maar handig toch als je niet zo afhankelijk bent?

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:29

Volgens mij mag je dit gewoon drinken, je lunt het vergelijken met koffie,
ik zou er niet dagelijks heel veel van drnken, maar es een keer een blikje kan denk ik geen kwaad/

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:30

omdat het je hartslag omhoog kan halen wat gevaarlijk voor zowel moeder als kind kan zijn

Anoniem

Lijkt me niet. Er wordt ook aangeraden om geen of max 2 kopjes koffie per dag te drinken en in red bull zit veel meer

Justy

Gezien de hoeveelheid suiker, cafeïne en andere toevoegingen zou ik het zeer zeker laten staan tijdens mijn zwangerschap. Gezond is het sowieso al niet, en als je zwanger bent is het belangrijk dat je al die dingen met mate nuttigt. Persoonlijk vind ik 4 koppen koffie per dag al heel wat voor een zwangere vrouw... En Redbull mag dan qua hoeveelheid cafeïne gelijk staan aan een kopje koffie, het is niet hetzelfde als een kopje koffie. Overigens zou ik om dezelfde redenen ook geen cola drinken tijdens de zwangerschap bijvoorbeeld (als ik dat normaal al wel zou drinken :D ).

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:31

4 blikjes redbull gelijk aan 4 kopjes koffie in de hoeveelheid cafeïne? Klopt dat wel?

(of zet je hele sterke koffie? Of is je koffiemok gewoon heel groot? :)) )

Die hoofdpijn die je voelt dat is het afkicken van cafeïne. Wellicht kun je langzaam afbouwen. Of wellicht koffie nemen ipv Red Bull.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:32

Ik zou 't persoonlijk niet nemen. Ik vind 't al troep (veel suiker, cafeïne, andere pepmiddelen) zonder dat iemand zwanger is :P De light zou ik al helemaal niet aan beginnen. Suiker is niet goed voor je maar zoetstoffen ook zeker niet.

Via google vond ik dit:
Citaat:
Cafeïne kan schadelijk zijn voor het ongeboren kind. Naarmate de moeder meer cafeïne binnenkrijgt, stijgt de kans op een miskraam of op een baby met een laag geboortegewicht. Cafeïne komt ook in de moedermelk terecht en dat kan de baby onrustig maken.

Wel top dat je hier bij stil staat!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 12:32

Amaris schreef:
Waarom neem je niet de gelegenheid te baat om er vanaf te komen? Alleen maar handig toch als je niet zo afhankelijk bent?

drink het al 19 weken niet hoor :P

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:32

Laten staan. Het maakt je baby onrustig, en aangezien alles wat jij nuttigt via de placenta ook bij je kindje beland is na de geboorte zijn verlangen naar taurine en caffeine niet minder.... Hetzelfde met een moeder die steevast alcohol/drugs/sigaretten nuttigt tijdens haar zwangerschap, ze brengen hun verslaving ook op hun kindje over.

1 blikje redbull = 4 kopjes koffie.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:33

Ik vermoed dat het eerder om de taurine in de energy drank gaat dan de caffeine, maar ik kan het fout hebben. Ben ook wel benieuwd eigenlijk.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:34

Citaat:
drink het al 19 weken niet hoor :P

dan zou ik dat lekker volhouden.
Ik heb al zoveel niet-zwangere zombies gezien van die bende. :D[quote="Lindy1982"][quote="Amaris"]
Laatst bijgewerkt door Polly op 11-10-12 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:35

Pinda_Dipje schreef:
Laten staan. Het maakt je baby onrustig, en aangezien alles wat jij nuttigt via de placenta ook bij je kindje beland is na de geboorte zijn verlangen naar taurine en caffeine niet minder.... Hetzelfde met een moeder die steevast alcohol/drugs/sigaretten nuttigt tijdens haar zwangerschap, ze brengen hun verslaving ook op hun kindje over.

1 blikje redbull = 4 kopjes koffie.

Wikipedia:
Elk blikje van 250 ml bevat ongeveer 20 gram suiker, 1000 mg taurine, 600 mg glucuronolacton, B-complex vitamines en 80 mg zuivere cafeïne. Deze hoeveelheid cafeïne staat ongeveer gelijk aan één grote kop koffie (100 mg / 220 ml) of twee à drie blikjes cola (33 mg / 0,33 liter).

En van de 'leuke weetjes over cafeine site'
Red Bull bevat meer cafeïne dan koffie?
Veel mensen denken dat dit waar is. Een 'normaal' blikje Red Bull bevat echter slechts 80 milligram cafeïne. Dit is ongeveer 20 gram minder dan de hoeveelheid cafeïne in een gemiddelde kop koffie. Het blijkt een simpele maar effectieve marketingstunt te zijn van Red Bull om zichzelf te positioneren als hét energiedrankje op de markt. Dus wanneer u wat extra energie nodig heeft in de ochtend, loop dan naar uw espresso-apparaat in plaats van de koelkast.

Dat cafeine vocht ontrekt is niet waar.
Sterker nog, als je 2 liter wilt drinken per dag, dan kun je de koppen koffie gewoon meetellen.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 11-10-12 12:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:35

Mij is altijd gezegd dat het vocht ontrekt.
En ook een aantal bestandsdelen teveel zijn op basis van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:36

Lastig, maar ik zou als ik jou was mijn red bull gewoonte lekker laten staan en de komende maanden niet meer drinken. Alles voor de gezondheid van je kindje.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 12:38

Ik drink overgens nooit coffie, cola lust ik niet en sinds ik zwanger ben drink ik ook geen red bull ook bij de eerste niet gedaan..
Maar ben gewoon erg benieuwd wat de reden er voor is kan het namelijk niet vinden..

Het gaat dus niet om dat ik het drink haha

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:41

de berichtgeving op internet is wel wisselend maar over het algemeen gaat het om de caffeine en taurine die bij je kindje terecht komt.
Vraag het anders eens aan de verloskundige als je daar bent, of stuur ze een mailtje..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:41

Het gaat bij energiedrankjes inderdaad om de hoge hoeveelheid cafeïne, maar óók om de hoge hoeveelheden andere ingrediënten zoals taurine en suiker.

Citaat:
Uit Australisch onderzoek bleek dat al na één suikervrij blikje van 250 ml Red Bull de "kleverigheid" van de bloedplaatjes toenam, waardoor het risico van stolselvorming toeneemt.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Energiedrank

Lijkt me niet dat je dat risico wil nemen in je zwangerschap...

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:44

Op het Voedingscentrum staat dat cafeïne er voor kan zorgen dat er o.a. een te laag geboortegewicht ontstaat of een miskraam naarmate de inname ook meer wordt. Echter is het een advies en een kans op, het is aan jou of je dit advies aanneemt.

Zelf drink ik geen red bull meer, dronk het al amper, omdat het gevoelsmatig niet fijn voelt. Op basis van voorgevoel dus.

Dat je de vraag hier stelt, is misschien al een antwoord op je vraag.

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:45

idd ms een goed moment om af te kicken..... .....als je 4 koppen koffie per dag mag dan mag je best ns een blikje redbull......als je maar mate houdt lijkt me...ik zal ns voor je gaan googlen....

vh voedingscentrum "Zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven, wordt het gebruik van cafeïnerijke producten ontraden of hen wordt geadviseerd het gebruik sterk te beperken. Zwangeren wordt aangeraden niet meer dan 1 blikje per dag te drinken. Cafeïne kan schadelijk zijn voor het ongeboren kind. Naarmate de moeder meer cafeïne binnenkrijgt, stijgt de kans op een miskraam of op een baby met een laag geboortegewicht. Cafeïne komt ook in de moedermelk terecht en dat kan de baby onrustig maken. "

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 12:48

Ik drink het niet hoor was er gewoon nieuwschierig naar .. waarom het afgeraden wordt

Heb het even in de kop aangepast ik drink het namelijk niet :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:58

Vergeet ook niet dat niet alleen jij verslaaft raakt aan de spul maar je baby ook. Die komt dan dus ter wereld met een caffeine verslaving en gaat vervolgens cold turkey. En krijgt dan dus ook de hoofdpijnen waarvan jij zelf heel goed weet dat het heel naar is. Dat gun je het arme kindje toch niet?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:59

troi schreef:
Vergeet ook niet dat niet alleen jij verslaaft raakt aan de spul maar je baby ook. Die komt dan dus ter wereld met een caffeine verslaving en gaat vervolgens cold turkey. En krijgt dan dus ook de hoofdpijnen waarvan jij zelf heel goed weet dat het heel naar is. Dat gun je het arme kindje toch niet?

Als je even 1 post boven je had gelezen, had je gezien dat TS geen red bull drinkt.