Telkens een ontstoken 'oorbelgaatje'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EllaBellaah

Telkens een ontstoken 'oorbelgaatje'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 10:31

Hoihoi,

Vanaf het begin dat ik mijn gaatjes heb is één van de twee snel ontstoken. Ik maak dan het gaat en een knopje schoon met sterilon en dan was het na een paar dagen wel weer over.
Inmiddels heb ik al zeker 2.5 week last van een ontstoken gaatje, ik maak het dagelijks schoon met sterilon en houd gewoon een knopje in. Het vervelende is alleen dat het knopje vast gaat zitten en ik hem telkens weer los moet draaien.
Mijn schoonmoeder is doktersassistente en zij zegt dat het enige wat je kan doen schoon houden is. Nou doe ik dus braaf, maar het is nog steeds niet over...
Ik vraag me af of jullie een handige manier hebben om het beter te maken, een huis tuin en keuken middeltje die het laat genezen, of misschien een ander ontsmettings middel?

Groetjes Ella

Grapjasjes12

Re: Telkens een ontstoken 'oorbelgaatje'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:33

Maak je het schoon met Sterilon? Dat kan erg agressief zijn voor een gaatje.
Koop een flesje Sebamed, dit is een zachte zeep die ook vaak in het piercingcircuit wordt gebruikt en werkt prima :)

vuurneon

Geen reactie op het knopje zelf? Want ik had het alleen als ik een verkeerd knopje in had.

Muurp

Heb je elke keer hetzelfde knopje in? Of een ander?
Misschien wil een nieuw knopje wel eens werken, als het (oude) knopje niet goed schoon is kan het binnen de kortste keren weer gaan ontsteken.

Verder gewoon goed schoonhouden, hopelijk gaat het dan snel weg :)
Erg vervelend voor je.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:35

Wat is het voor materiaal?
Als ik echte zilveren of gouden oorbellen heb, gaat het ook ontsteken.
Maar met de goedkope van 3,00 euro of zo, heb ik nooit ergens last van. :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:37

Ik doe m'n oorbellen 's avonds altijd uit. 's Morgens druppel ik er dan wat sterilon op en dan doe ik ze in. Nadat ik dat een paar dagen vol heb gehouden, heb ik nergens meer last van.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 10:39

Ik zal dat andere spul wel eens kopen :j Misschien dat dat wel helpt. Bij mij hadden ze juist na het laten schieten gezegd dat ik het beste sterilon kon gebruiken, gebruik het dan ook al jaaaren en normaal werkte dat wel goed...

Misschien zou het ook wel een reactie kunnen zijn inderdaad, maar waarom is links dan ontstoken en rechts niet? Deze knopjes zijn redelijk nieuw, aangezien mijn oude versleten waren :')

Is er misschien iets waar ik de oorbellen een echt grondig schoon kan maken? Zodat ik zeker weet dat daar niks meer op zit?

@mika11: Ik heb ook altijd van die goedkope, regelmatig vervangen en ik had er nooit last van...

@_Tara_: als ik ze nu een nachtje uit doe ben ik bang dat ze dichtgroeien, ze zitten namelijk na een uurtje alweer 'vastgeplakt' als ik ze heb schoongemaakt.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:41

mika11 schreef:
Wat is het voor materiaal?
Als ik echte zilveren of gouden oorbellen heb, gaat het ook ontsteken.
Maar met de goedkope van 3,00 euro of zo, heb ik nooit ergens last van. :')

Bij mij is het juist andersom. Ik moet echt zilveren oorbellen in of chirurgisch staal, want anders gaat het ontsteken. Tegenwoordig is dat gelukkig wel minder, dan kan ik nog wel een dag of twee iets anders in, maar vroeger ging het na een uur al ontsteken.

Hoe lang heb je al gaatjes trouwens? Want als dat na jaren nog steeds hetzelfde is dan is het misschien verstandig toch eens langs de huisarts te gaan ofzo.
Laatst bijgewerkt door Dorus op 09-10-12 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:42

Zo snel groeit dat niet dicht hoor. Hooguit komt er een korstje in maar meer ook niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:43

Je kan ze rustig een week eruit laten hoor; er mist immers gewoon een stukje daar. Dus snel dichtgroeien zit er niet in.

Ik slaap sowieso altijd zonder oorbellen in :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:44

Als ik goedkope oorbellen in doe heb ik binnen het uur ook last maar sinds ik witgoud of goud draag heb ik nergens meer last van!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:01

Ik heb bij bepaalde oorbellen ook dat ik van 1 gaatje last krijg. :+
Heel onlogisch, maar dat kan dus wel.

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:19

Het scheelt ook om een ringetje in te doen ipv een knopje.
Een knopje 'sluit' het gaatje af.
Zeker als er vocht uit komt.
Een ringetje is wat luchtiger.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 11:38

@Falona: Ik heb m'n gaatjes nu een jaar of 8, je zou dan idd wel mogen verwachten dat ze war rustiger zijn geworden...
@_Tara_ & vuurneon: Aangezien ze ontstoken zijn heb ik toch het idee dat ze dan snel dichtgroeien. Er komt ook steeds wat vocht uit en het zal me niet verbazen dat het van binnen een beetje open is gegaan.
@DaniBanani: Aha oke, klinkt inderdaad onlogisch maar als meerdere mensen dat hebben zal het ook wel weer 'logisch' zijn :') Vanaf het begin heb ik al snel last van de rechter, maar nu is dus links aan het klooien.
@_maaike_D: Ik zal eens een ringetje in doen :j vind ik alleen zelf nogal lastig met in en uit doen, maar oefening baart kunst :)

Ik zorg er overigens wel steeds voor dat ik de oorbel die ik links in heb ook links hou om te voorkomen dat rechts ook ontsteekt.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:47

Ik heb daar ook last van en de boel uitgedaan (was er echt zat van)
1 gaatje ook regelmatig onstoken en ondanks het schoonhouden,zweerknopje's,andere zweerknopje's bleef het ontsteken.
In het begin is het wel een tijd goed geweest maar ben onlangs ergens achter blijven haken en sindsdien drama.
Nu geen oorbellen meer in en vind het heerlijk :o

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:49

Ik heb in beide oren 2 gaatjes die zijn al constant aan het vervelend sinds ik mijn tongpiercing heb... Ik heb een nikkelallergie dus heb nu gezorgd dat ik een plastic piercing draag, maar het werkt nog niet. Heb dus al maanden geen oorbellen meer in en denk dat mijn gaatjes ook niet meer echt open zijn.
Krijg toch na een paar uur jeuk van oorbellen, dus dan maar zonder.
Misschien ff met je oorlel in de biotex ofzo? Of soda?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:50

Ben je niet simpelweg allergisch voor bijv nikkel?
Ik kan alleen echt zilveren of plastic oorbellen dragen, anders gaat het mis

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:52

Je hebt ook ringetjes met een scharnierpunt in het midden, die zijn een stuk makkelijker in te doen en een stuk steviger. En het voordeel van ringetjes is dat je ze 's nachts gewoon in kan houden (mits het gaatje rustig is), omdat ze niet tegen je hoofd aan liggen te prikken als je op je zij ligt.

Gaatjes kunnen trouwens wel degelijk dicht groeien wanneer ze ontstoken zijn. Ik heb gaatjes gekregen toen ik zes was en toen ik een jaar of tien was zijn ze opnieuw geschoten omdat ze dicht gegroeid waren door het vele ontsteken. Toen was ik ook wat ouder en kon het zelf beter bijhouden en was het indoen van oorbellen minder drama. Tegenwoordig heb ik nauwelijks ergens meer last van, maar ik heb dan ook continue zilveren creooltjes in en draag eigenlijk bijna niets anders.

@rockwitch: Plastic kan ook problemen geven. Mijn vader had vroeger hele leuke kinderoorbellen voor mij gehaald van plastic. Bloemetjes, ijsjes, strikjes, etc. Die heb ik zelden in gehad, omdat na een paar uur mijn oren al gingen ontsteken. En iedere keer weer dachten we "nou zijn de oren rustig, nu kan het", maar steevast na een paar uur was het weer drama.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:53

Ja ik denk idd dat het plastic dus ook niks uitmaakt, maar wil mijn tongpiercing er niet uit halen eigenlijk. Deed me genoeg zeer om te laten zetten en die wilde ik al jaren.
Maar feit is wel dat sinds ik die heb, mijn oren eigenlijk geen moment rustig zijn geweest.
Maar ben ook wel bang dat als ik em eruit haal het niet de reden was dat mijn oren vervelend doen en dat ik dan dus echt spijt krijg.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:57

En chirurgisch staal? Dat is toch ook nikkelvrij?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:59

Nee, chirurgisch staak is juist een mengeling met nikkel erin :)

Titanium is dan veel geschikter.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-10-12 12:00, in het totaal 2 keer bewerkt

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:59

Kan ik ook niet tegen. Heb al alle materialen die ik kon verzinnen geprobeert, maar maakt allemaal niks uit.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:00

rockwitch schreef:
Kan ik ook niet tegen. Heb al alle materialen die ik kon verzinnen geprobeert, maar maakt allemaal niks uit.

Titanium ook?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:13

Als je allergisch bent voor nikkel dan zouden beiden gaatjes ontsteken, ik heb dat ook :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:44

Ik had ook altijd veel last van ontstekende gaatjes.
Was t op een gegeven moment zo zat dat ik m'n gaatjes heb laten dichtgroeien. Ze zijn nu (jaren later) nog niet helemaal dicht (rechts wel, links kan ik nog doorprikken maar doet wel pijn:p) maar nog steeds ontsteken ze regelmatig. Vooral die linker is wel 1x in de maand raak denk ik. Dan wordt t weer helemaal dik en gaat t jeuken en moet ik echt even de rotzooi eruit knijpen zeg maar, daarna rommelt t nog een dag of 2 na.

Maarja, geen tips van mijn kant dus.. Heb wel ook eens eerder gehoord dat dat sterilon eigenlijk te agressief is om t mee schoon te maken..

Ik wil eigenlijk weer m'n gaatjes opnieuw laten schieten/piercen/doorprikken.. Als ze toch de hele tijd ontsteken kan ik net zo goed weer oorlellen gaan dragen. Alleen dat gevoel van oorbellen in een ontstoken gaatje, jak haha. Dat als je de knopjes zo ronddraait dat ze aan zo vast zitten, ieks.