Vroeg opstaan een RAMP! Bij wie nog meer? Wat doe je eraan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Vroeg opstaan een RAMP! Bij wie nog meer? Wat doe je eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 21:08

En ook echt een ramp. Ik kan er 's morgens echt niet uit.. Hoe vroeg ik ook ga slapen, hoe lang of kort ik ook slaap, wat ik ook probeer.. Ik ben echt bijna hopeloos.. :Y)
Ik word er ook echt ontzettend chagrijnig van, ik praat het eerste uur niet, ontbijt niet, wil niemand in de buurt.. Ik heb 's avonds al buikpijn voor ik naar bed ga, dat ik weer zo vroeg er uit moet. Echt belachelijk eigenlijk, want dat zit gewoon tussen mijn oren.. Maar ook als ik leuke dingen ga doen, kom ik er gewoon niet uit. Ik blijf echt liggen tot de laatste minuut.

Ik ga meestal om 11 uur slapen, en om kwart voor 8 gaat de wekker. Lang genoeg slaap dus...
Zijn er meer mensen die zo'n moeite hebben met vroeg op staan? Wat doen jullie er aan om het aangenamer te maken? Of zijn er mensen met tips waardoor ik er beter uit kom?

Poosje81

Re: Vroeg opstaan een RAMP! Bij wie nog meer? Wat doe je eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:09

Jeps en ik verslaap me ook regelmatig :j Ben dan net op tijd wakker om mijn dochter wakker te schudden (Zo moeder zo dochter...) en aan te kleden, te voorzien van ontbijt en lunchpakket voor op school etc. En dan om half 9 zelf de deur uit richting werk.
En elke keer dat het me gebeurt heb ik er de megapest in. Want als ik een half uur eerder eruit ga, gaat alles veel meer relaxed.

Tips? Nada...

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:10

Ik heb me laten wijsmaken dat het een wereld van verschil is met een Wake Up Light.. Maar ik denk dat dit vrij persoonlijk is. Wellicht de moeite waard! :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:10

klinkt vast heel dom maar ik zet mijn wekker een half uur eerder, dat half uur snooze ik, heb ik tijd om te wennen aan het idee dat ik eruit moet :o

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:11

zelfde probleem hier
ik zet de wekker een half uurtje vroeger dan blijf ik snoozen
ga even meelezen of er meer oplossingen zijn

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:11

Ik zet sowieso eerst mijn wekker en dan zo'n half uur eerder dan mijn telefoon dan heb je nog lekker het idee dat je ff kan blijven liggen. Ik heb ook een wekker radio dus word wakker met muziek dat is al lekkerder vind ik.
En voor de rest tja gewoon eruit zo simpel is het. Ik ben gelukkig wel gelijk vrolijk als ik uit bed kom.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:12

Polly schreef:
klinkt vast heel dom maar ik zet mijn wekker een half uur eerder, dat half uur snooze ik, heb ik tijd om te wennen aan het idee dat ik eruit moet :o

Dat doe ik ook en dan slaap ik er alsnog dwars doorheen...

Nado

Ik heb op een gegeven moment zo'n wake-up light gekocht. Voor mij werkt dit heel fijn. Doordat je vanaf een half uur voor je op moet staan al licht op je gezicht krijgt, dat langzaam feller wordt, voel ik me veel wakkerder op het moment dat ik echt wakker moet worden. Wie weet is het ook iets voor jou.

Racheel

Ik volg, ik kan ook echt nooit mn bed uitkomen :')

Polly schreef:

Ik zet mijn wekker altijd een uur van te voren, maar alsnog werkt het niet :')

vuurneon

Ik vind de wake up light prettig, omdat ik dan niet zelf het licht hoef aan te doen :=

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 21:12

Ier schreef:
Ik heb me laten wijsmaken dat het een wereld van verschil is met een Wake Up Light.. Maar ik denk dat dit vrij persoonlijk is. Wellicht de moeite waard! :)

Ja ik heb er ook aan zitten denken.. Maar als 's morgens de zon schijnt kom ik er ook niet uit.. :+ Hoewel ik er dan natuurlijk liever uitkom, maar dat is logisch denk ik.
Ik weet niet.. Ik kan me niet voorstellen dat het helpt. Maar omdat ik er echt zo de pest in heb kan ik het misschien toch eens proberen..

@Ier: Ik moet me ook vaak haasten, totaal niet relaxt, maar alles voor die extra minuut in mijn bed... :')

Een half uur eerder heb ik ook al geprobeerd, dat maakt het bij mij alleen maar moeilijker helaas.. -O-

_Carien

Oh wat herkenbaar! Ik zet de wekker altijd een half uur vroeger zodat ik rustig wakker kan worden(lees een half uur snoezstand :') ) ipv te haasten op het laatste moment dat ik eruit moet. Dat geeft mij nog meer onrust, nu sta ik wel eenm half uur eerder op met veel pijn en moeite. Maar ben wel rustig wakker geworden en kan alles in rustig tempo doen voordat ik op pad moet. Dat is een veel fijner begin van de dag :j

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:13

Een vast ritme werkt het beste, maar ook ik kom moeilijk uit bed. Heb ik een hele fijne vriend die wel zo 's morgens uit bed komt en die trekt gewoon de dekens eraf en de gordijnen open, dan ga ik ff sjagerijnen :P en daarna sta ik ook op. Werkt wel :P

Christiene

ik ken dat precies... gelukkig woon ik nu bij mijn werk en hoef ik niet de bus van 10 voor 7 te halen.. zelfs dan stond ik echt net optijd had alles klaar liggen.. dook me kleding in en at in de bus of op school pas mijn ontbijt. snooze ook altijd wel 10 minuten tot 20.

in weekend stap ik er zo uit rond half 9/ 9 uur. geen problemen mee.

Brittneyx

Tooske schreef:
Ik zet sowieso eerst mijn wekker en dan zo'n half uur eerder dan mijn telefoon dan heb je nog lekker het idee dat je ff kan blijven liggen. Ik heb ook een wekker radio dus word wakker met muziek dat is al lekkerder vind ik.
En voor de rest tja gewoon eruit zo simpel is het. Ik ben gelukkig wel gelijk vrolijk als ik uit bed kom.

als ik opsta met muziek haat ik dat liedje de hele dag :')

Celiien

Rachel_Chap schreef:
Ik volg, ik kan ook echt nooit mn bed uitkomen :')

Polly schreef:

Ik zet mijn wekker altijd een uur van te voren, maar alsnog werkt het niet :')

Ik wilde net zeggen, een half uur maar _O- ik ook minimaal een uur :') , en 2uur voordat ik de trein moet hebben O:)

senna21

Wat kan helpen, is goed acht slaan op je eetpatroon.
Zwaar verteerbare elementen zoals suiker en melk(Lactose), kunnen een behoorlijke wissel trekken op je stofwisseling. Door ze niet/minder te eten, kan je lichaam 's nachts beter uitrusten en sta je fitter op.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:14

Gelukkig hier niet zo erg, maar misschien heb je gewoon echt een uurtje langer slaap nodig? Dus om 22.00 gaan pitten? 08.00 is trouwens niet heel vroeg hoor :+ Bij 08.00 red ik het nog wel, maar tussen 06.30 en 08.00 heb ik het soms wel zwaar ja :') Vooral die "goedemorgen" van andere kan mij echt pissed maken, wélke goedemorgen?? _-:(

Polly
Moderator Algemeen

ik heb wel een hele irritantie piep wekker want door een radiowekker slaap ik ook gewoon heen.

Maar das vast gewenning want ik word ook weleens om 3u wakker met de tv nog aan en dan draai ik me ook gewoon om en slaap verder :')

asjemenou

Ier schreef:

Als je eraan gewend bent denk je ook dat dat ding niks meer helpt.
Tot de lamp kapot gaat, dan weet je weer hoe erg het was voordat je een wake up light had. :D

myxlea

Ik heb helaas weinig tips voor je Sereen. Ik kan namelijk heel goed mijn bed uit komen, maar waarschijnlijk komt dat mede door het poedersuiker wat mijn wekker maakt én omdat ik gewoon moet. Als ik niet op tijd mijn bed uit kom heb ik geen tijd mijn paarden buiten te zetten en te voeren, en ja.. dat willen we natuurlijk niet hebben. :+

Een tip die misschien wel helpt is je wekker/mobiel aan de andere kant van de kamer te leggen? Zo moet je er wel uit :j En misschien is de wake-up light inderdaad iets?

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:15

ik heb zo'n wake up light,
eerste paar dagen wordt je inderdaad wakker door het licht,
maar daarna echt niet meer,
ik heb mijn volume van de radio op het hardst, maar slaap er nog doorheen :(:)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:15

Ik had dit ook heel erg... (of iig r niet iit kunnen komen)
Vooral toen ik mn wekker xo laat mogelijk ging zetten
Nu zet ik m een uur eerder dan dat k eerst deed, en heb nergens last meer van :D eerst nog een half uur snooze, en dan eruit :)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 21:15

Mijn vriend werkt in de horeca, dus die werkt ook een beetje tegen :')

En als ik een half uur eerder wakker word, raak ik bijna in paniek.. "AAH nog maar een half uur" :') Regelrechte ramp.. _O-

Gezonder eten is misschien wel een goed idee dan, of iig minder suiker.

En 8:00 is in feite ook niet super vroeg, voor mijn gevoel helaas wel :') En nog langer slapen is helemaal niet goed denk ik, dan zou ik bijna 10 uur slaap pakken.. Ik heb gehoord dat dat ook weer niet goed is.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:16

ik heb ook een wekker gekocht met een heel irritant geluid en die aan de andere kant van mijn kamer gezet
toen hij afging draaide ik mij om en riep naar mijn broer om hem op snooze te zetten
arme jongen moest om de 5 min komen op mijn wekker drukken :')