knakjes in mijn nek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hieperdi

knakjes in mijn nek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 01:54

Hallo

Ik ben een migraine/nekpijn patient.
Altijd als ik migraine heb, dat gepaard gaat met nekpijn heb ik knakjes in mijn nek.
Als ik in bed lig, op mijn buik.. Hoef ik maar 1 enkele mm te bewegen met mijn hoofd en je hoort een knakje in mijn nek. Dit zou bij wijzen een halfuur lang door kunnen gaan, of nog langer zelfs. Mensen op mij heen horen dit niet, maar ik zelf wel.
Dit is alleen als ik migraine heb.
Wie weet wat dit is?
Vorm van artrose?

Ps ik zit bij een chriopraktor.. 2 x per jaar, alleen ik vergeet het elke keer te vragen aan hem.

Hieperdi

Re: knakjes in mijn nek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 06:14

Wie heeft er antw op?

snottebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 07:05

Ik heb dat ook in mn nek en rug.
Ik heb verder geen migraine of zoiets, alleen enige jaren geleden flink last van mn rug gehad en dit is gebleven. De Ortho/manueel arts vertelde dat dit luchtbelletjes ofzo zijn die vrij komen. niets ernstigs.. Vaak als mijn rug stijf is of als ik iets last heb dan hoor ik het vaker. Waarschijnlijk span je de boel als je pijn hebt en dit is het gevolg dan.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 07:06

Ik heb dit altijd als ik mijn hoofd naar mijn schouder toe buig, als je begrijpt wat ik bedoel. Dan begint het heel hard te kraken en andere mensen horen het ook, geen idee waardoor het komt.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 07:13

Maartenn schreef:
Ik heb dit altijd als ik mijn hoofd naar mijn schouder toe buig, als je begrijpt wat ik bedoel. Dan begint het heel hard te kraken en andere mensen horen het ook, geen idee waardoor het komt.

jaa maar dat hebben er zoveele

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:31

Heb je al is een kraker geprobeerd??

snottebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 05:42

Google maar eens op knakjes in spieren of gas in spieren en pezen.
Dan kom je het zo tegen.
Het blijken geen luchtbelletjes te zijn, maar gasbelletjes die ontsnappen.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 06:35

Ik heb exact hetzelfde bij migraine. Volgens mij heeft het te maken met de spieren die strak trekken maar ik weet niet precies hoe het zit. Ben wel benieuwd naar het antwoord.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 10:09

Cryssie schreef:
Heb je al is een kraker geprobeerd??

ja dat zei ik in mn eerste bericht al :) een chryropraktor heet dat

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:53

Ik heb dit ook. En ook in mijn rug en heupen en ben kern gezond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:59

Dat is gewoon wat lucht tussen je wervels. Erg slecht om dat zelf te "knakken"
Ikzelf ben hypermobiel en kan zowat elk gewrichtje in m'n lichaam knakken, niet handig.
Ik adviseer je wel dit op te nemen met je chiropractor, wellicht komt je migraine hier wel vandaan..

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:03

Is niet erg, er is/gaat niks kapot. Kan zijn dat je bij een migraine-aanval je spieren wat verkrampt, waardoor de (facet)gewrichtjes in je nek wat belemmerd worden in beweging. Kan ook zijn dat er een vacuüm ontstaat in je gewrichtjes. Niks van aantrekken, alleen als het hinderlijk of pijnlijk wordt even langs de fysio.
Zonder pijn of een bewegingsbeperking zou ik niet zomaar naar een chiropractor gaan, daar zie ik het nut niet van in.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 19:20

rindin schreef:
Is niet erg, er is/gaat niks kapot. Kan zijn dat je bij een migraine-aanval je spieren wat verkrampt, waardoor de (facet)gewrichtjes in je nek wat belemmerd worden in beweging. Kan ook zijn dat er een vacuüm ontstaat in je gewrichtjes. Niks van aantrekken, alleen als het hinderlijk of pijnlijk wordt even langs de fysio.
Zonder pijn of een bewegingsbeperking zou ik niet zomaar naar een chiropractor gaan, daar zie ik het nut niet van in.

Pardon? Niet naar een chiropraktor gaan?
Sorry hoor maar ik zit daaar al 4 jaar. En alles is verbeterd aan mijn houding. mijn rug is zoveel verbeterd... dus ga niet zeggen dat je daar het nut niet van in ziet kweenie hoor -_- >;)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:13

Om je houding te verbeteren ga je naar een mensendieck, niet naar een chiropractor.
Een chiropractor is om te kraken, niet om je houding te corrigeren.

Wil niet zeggen dat het niet lekker is om af en toe naar een chiropractor te gaan, ik laat mezelf 2 keer per jaar kraken omdat ik anders ook vast ga zitten en om migraine inderdaad te minderen.
Wél ben ik daarvoor in therapie geweest bij een mensendieck om mijn houding te verbeteren om juist te voorkomen dat ik verstijfd liep / zat zodat mijn bezoekjes aan de kraker zo minimaal mogelijk werden.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 20:23

Raponsje schreef:
Om je houding te verbeteren ga je naar een mensendieck, niet naar een chiropractor.

Wil niet zeggen dat het niet lekker is om af en toe naar een chiropractor te gaan, ik laat mezelf 2 keer per jaar kraken omdat ik anders ook vast ga zitten en om migraine inderdaad te minderen.
Wél ben ik daarvoor in therapie geweest bij een mensendieck om mijn houding te verbeteren om juist te voorkomen dat ik verstijfd liep / zat zodat mijn bezoekjes aan de kraker zo minimaal mogelijk werden.

uhh ik weet niet hoor..
maar volgens mij klets je echt onzin nu :')
ik ben naar de chiropraktor gegaan omdat ik zon last van mijn RUG/nek had, fysio en dat gezeik heeft tog geen nut gehad allemaal toen.. ook dik 2 jaar gedaan dat. toen kwam dus de conclusie dat ik schreef stond en heel veel spanning in mijn rug/nek en schouders had. en door die 4 jaren bij de chiropraktor te lopen is mijn houding (gespannen) veel minder geworden, en de pijnen in mijn rug zijn ook weg.. dus ik weet niet wat je allemaal voor onzin praat hoor >;)

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:38

Je hoeft niet gelijk zo gepikeerd te reageren hoor TS. ;)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:58

Schijnbaar wil TS niks aan nemen van een ander zolang iedereen maar oh en ah wat zielig blijft zeggen.

Zelfs ik verwijs regelmatig mensen door naar de fysio of mensendieck omdat ze anders blessures krijgen.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 21:33

Raponsje schreef:
Schijnbaar wil TS niks aan nemen van een ander zolang iedereen maar oh en ah wat zielig blijft zeggen.

Zelfs ik verwijs regelmatig mensen door naar de fysio of mensendieck omdat ze anders blessures krijgen.

nergens last van en ze weten heus wel waar ze mee bezig zijn hoor :')
tis geen ali klinkiek in den haag hoor :')

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:41

michelle933 schreef:
Raponsje schreef:

uhh ik weet niet hoor..
maar volgens mij klets je echt onzin nu :')
ik ben naar de chiropraktor gegaan omdat ik zon last van mijn RUG/nek had, fysio en dat gezeik heeft tog geen nut gehad allemaal toen.. ook dik 2 jaar gedaan dat. toen kwam dus de conclusie dat ik schreef stond en heel veel spanning in mijn rug/nek en schouders had. en door die 4 jaren bij de chiropraktor te lopen is mijn houding (gespannen) veel minder geworden, en de pijnen in mijn rug zijn ook weg.. dus ik weet niet wat je allemaal voor onzin praat hoor >;)

Dat is alles behalve onzin, chiropractor worden door patiënten gezien als iemand die ze even "recht zet". In mijn ogen onzin. Veel chiropractors zeggen dat je als patiënt om de 4-6 weken maar even langs moet komen, maar kijken niet verder dan een stoornis (bijv. minder functioneel gewricht). Fysiotherapie heeft niet alleen mijn voorkeur omdat ik er zelf een ben, het heeft mijn voorkeur om dat je van de fysio handvatten krijgt om zélf iets met je klachten te doen en het niet alleen aan de hulpverlener over te laten...

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:41

michelle933 schreef:
Raponsje schreef:

nergens last van en ze weten heus wel waar ze mee bezig zijn hoor :')
tis geen ali klinkiek in den haag hoor :')

Schijnbaar ben je niet op de goede plek want je moet steeds terug komen.

Overigens zie ik dat je 19 jaar bent en als je advies en ervaringen vraagt zou het je niet mis staan om je vijandelijke en onvriendelijke commentaar achterwege te laten.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 14:24

Raponsje schreef:
michelle933 schreef:
Schijnbaar ben je niet op de goede plek want je moet steeds terug komen.

Overigens zie ik dat je 19 jaar bent en als je advies en ervaringen vraagt zou het je niet mis staan om je vijandelijke en onvriendelijke commentaar achterwege te laten.

uhh sorry hoor..
ik ging normaal 1 keer in de 2 maanden, en nu nog maar 1/2 keer per jaar :') :')

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:54

Waarom vraag je eigenlijk advies en ervaringen als je het zelf allemaal zo goed weet?

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:55

Wow, wat irritant!

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:03

Ben zelf ook onder behandeling van een chiropractor naast de fysiotherapie.
Moet zeggen dat ik daar erg veel van opknap, en dat je bij een goede chiropractor ook zeker wel handvaten krijgt en oefeningen.
Hier in Zeeland heb je een praktijk http://www.jaspersepraktijkencentrum.nl/
die kijkt echt naar de mens als geheel, echt uniek in Nederland.
Maar ik begrijp dat TS zeker baat heeft bij de behandelingen.
Ik zelf zal ook onder behandeling moeten blijven bij de chiropractor, nu regelmatig, maar straks maar 2 a 3 keer per jaar.

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:05

Ik kwam toevallig deze topic tegen...

Ik heb dat dus vaak met paardrijden...
en irriteer me er echt aan... Dan probeer ik me hoofd zo stil mogelijk te houden, maar je hoort/voelt het gewoon in je hoofd... Heel vervelend..