Ik loop nu al letterlijk 2,5 maand met een flinke verkoudheid en het houdt maar niet op. Ik ben op vakantie aangestoken door iemand die ook met ons mee was, en het begon vooral met hoesten en een gruwelijke keelpijn. Vlak daarna stak een vervelende kriebelhoest de kop op(lees: bij iedere, letterlijk IEDERE ademteug een vervelend kuchje) welke ongeveer 3 weken aanhield.
Toen ben ik naar de HA geweest en heb ik een neusspray voorgeschreven gekregen, wat niet echt hielp maar het kuchje nam langzamerhand af. Daarna maakte mijn verkoudheid een doorstart: koorts, flinke hoest met veel slijm en viezigheid die ik hier maar niet nader omschrijf
en vooral voortdurend een doodvermoeid gevoel. Dit hield een paar dagen aan en werd langzamerhand beter, maar nog voordat ik me weer een beetje jovel voelde(met helaas nog wel die flinke hoest), stak die vernietigende keelpijn weer de kop op en en en en... kortom, het gaat maar door en het vreet energie die ik eigenlijk niet heb. Deze heb ik wel nodig, want ik loop stage en moet flink aan de bak voor school deze periode.Mijn vraag is, wat moet ik hiermee? Ik ga morgen weer naar de huisarts met het voornemen om me deze keer niet binnen 2 minuten af te laten schepen, maar wat kan dan wel helpen? Ik wil hier gewoon vanaf, ik ben mezelf niet, ben voortdurend moe en dat terwijl ik zoveel moet en wil doen (drukke school, nieuwe vriend, paardjes...)
Ik heb ergens gelezen dat het feit dat ik vegetarier ben er nog wel eens mee te maken zou kunnen hebben. Ik ben nu 19 en eet al zo'n 11/12 jaar geen vlees en vis meer, maar heb hier nooit nadelen aan ondervonden.
Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal en ik zou het erg fijn vinden als iemand dit herkent. Het is niet heel ernstig ofzo, maar vooral heel vervelend. Ik heb al langer het gevoel dat het misschien kan helpen als ik weer vis ga eten, maar uiteraard liever niet...
Sterkte iig!! 
En, misschien nog wel belangrijk, rust en probeer stress te vermijden. Want als er iets slecht voor je is, is 't dat wel.