Trouwring verloren, wat zou jij doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Trouwring verloren, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 16:38

Mijn man is vandaag zijn trouwring verloren. Hij is er nu voor de tweede keer op uit (met metaaldetector!) en ik hoop natuurlijk dat hij hem vind... maar hou er rekening mee dat dat niet gebeurt natuurlijk.

Maar dan, wat zouden jullie doen? Samen nieuwe ringen uitzoeken -en dan met een nieuwe inscriptie of dezelfde-? Of de mijne laten omsmelten en verwerken? Doormidden laten 'zagen'?

Ik weet het niet hoor, vind het wel heel erg eigenlijk ;( .

vuurneon

Re: Trouwring verloren, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:39

Zou voor mij heel simpel zijn; nieuwe kopen en dan gewoon dezelfde inscriptie erin zetten.

Zonde hoor!

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:40

jee wat vervelend, aan zo'n ring zit toch wel een grote emotionele waarde..
omsmelten zou inderdaad een idee zijn, dan heb je toch nog de originele waarde, die valt misschien weg als je een nieuwe haalt..

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:40

Ik ben niet getrouwd maar ik zou denk ik die van jou omsmelten en verwerken. Dat is de echte ring en nieuwe zijn natuurlijk mooi maar ja een trouwring is niet zoals een 'gewone' ring denk ik. Zitten veel herinneringen aan.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:42

Aii, dat is vervelend zeg! Ik zou je eigen ring om laten smelten denk ik...
Hoe kan hij hem verliezen? Was de ring te groot of heeft hij hem afgedaan?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 16:43

Ik dacht in eerste instantie ook aan omsmelten, maar ik vind dat ook wel lastig hoor; dan zijn de echte originele inscriptie en het design van mijn ring ook weg.

Pfoeh ik hoop zo dat hij hem nog vind, maar hij is al weer anderhalf uur weg... dus ik vrees van niet.

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:43

Toen wij onze trouwring gingen halen bij de juwelier kregen we een "tegoedbon"voor als we hem kwijt raken/gestolen wordt enzo zodat we een nieuwe zelfde ring kunnen halen.Misschien kan je er eens naar vragen bij de juwelier.

Anders zou ik inderdaad kijken of je van jou ring een ontwerp kan maken voor 2 nieuwe ringen.Zodat de eerste versie toch aanwezig is bij beide.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:43

Ai.. vreselijk vond ik het toen ik mijn ring kwijt was. En toen was ik niet eens getrouwd. Ik zou gewoon een nieuwe kopen :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:44

Zou eerst afwachten of die nog gevonden is/wordt. Door de inscriptie heb je daar best kans op denk ik.
Misschien ook oproepjes plaatsen? Doorgeven bij gevonden voorwerpen bij de gemeente, als die eventueel met het OV gereisd heeft vandaag even belletje plegen.. hoop voor jullie dat 'ie weer terecht komt, zit toch wel een flinke emotionele waarde aan. Weet ook niet wat ik zou doen als de niet meer gevonden wordt.. die van jou omsmelten denk ik..

vuurneon

Als je het omsmelt ben je de hele tastbare herinnering kwijt. Nu kun je die van jou nog dragen of veilig bewaren en gezamenlijk nieuwe kopen.
Of misschien heb je mazzel en is het design er nog! En krijgt je man een nieuwe 'oude' ring.

belgikske

ik heb het zelfde voorgehad met mijn vriendschapsring.
gewoon een nieuwe laten maken met zelfde inscriptie. want dat is wat telt. en waarrempel een dag na dat ik de nieuwe ring had heb ik de eerste weer gevonden. dus ik heb er nu twee.
de betekenis van de tekst en de symboliek van de ring blijft ten alle tijden bestaan.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 16:48

YouthReiner schreef:
Aii, dat is vervelend zeg! Ik zou je eigen ring om laten smelten denk ik...
Hoe kan hij hem verliezen? Was de ring te groot of heeft hij hem afgedaan?

Hij had hem afgedaan tijdens de hockey en in zijn zak, hij was op de grond gevallen, een clubgenoot gaf hem aan hem. Toen heeft hij hem aan zijn kettinkje gedaan die hij altijd om heeft (met ook nog zijn lucky motorrijdertje en een kruisje dat hij voor de bruiloft van mijn moeder gekregen heeft).

De sluiting moet niet goed dicht zijn geweest of zo want toen hij thuis kwam had hij hem niet meer om. Hij is nog hier en daar geweest (tankstation, mcdonalds, etc) overal gezocht, nergens gevonden. Dus niet alleen de trouwring weg maar het hele kettinkje, maarja trouwring vind ik toch wel het ergste.

We hebben echt wel even een potje gehuild samen :( .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:57

Mijn vader heeft mijn ouders verlovingsringen laten omsmelten met een stuk sepia ofzo, en hangt nu aan een gouden kettinkje, wellicht een idee om van jou ring 2 kettinkjes te laten maken?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 12:06

Inmiddels nog steeds niet terecht... manlief heeft wel aangifte gedaan van verlies.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:09

Wat erg!
Ik hoop dat hij hem toch vind, als er data in staan en hij wordt bij de politie gebracht moet hij wel weer bij jullie terecht komen. Heel stom misschien, maar heb je al een bericht op twitter gezet of facebook als je dat hebt, zodat mensen het kunnen delen? Soms helpt dit wel om iets terug te vinden :)

Ik weet niet wat ik zou doen, ben er soms ook wel eens bang voor dat mijn vriend zijn ring verliest (verlovingsring) maarja, wat moet je dan... vastlijmen gaat niet :+ Ik zou het even afwachten voordat je je eigen ring gaat laten omsmelten oid.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:11

Ook aangegeven bij de gemeente? die regelt gevonden en verloren voorwerpen. Je zou ook zelf kunnen kijken op http://www.verlorenofgevonden.nl. Mijn woongemeente registreert daar alle gevonden en verloren voorwerpen en dat doen er steeds meer.

Ik zou een kopie van zijn ring laten maken als dat mogelijk is, dat zou voor mij gevoelsmatig het beste zijn, denk ik nu.. Mijn ring omsmelten zou ik in elk geval niet doen.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:13

ah,vervelend!
na 16 jaar zijn wij 'opnieuw getrouwd',
hebben dus ook nieuwe trouwringen waar ik heel blij mee ben (hele gebeuren was een grote verrassing voor mij :))
ik zou jouw trouwring laten omsmelten voor iets nieuws, een kettinghanger oid,
mijn schoonvader heeft een hanger laten maken van zijn trouwring, hij heeft zijn sterrenbeeld in zijn ring laten solderen.
en dan gewoon nieuwe trouwringen uitzoeken met dezelfde inscriptie

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:03

Ik weet niet of je een bekend merk ring hebt gekocht destijds? En of je man het zelfde design heeft als jouw ring? Die van ons is als het goed is ook over 25 jaar nog te bestellen, al staat hij dan misschien niet meer in de boekjes. Maar zeker met het nummer én mijn ring als voorbeeld kan hij dan nog wel besteld worden. Ik zou dat dan doen in plaats van omsmelten oid. Die ring is dan natuurlijk wel nieuw en heeft niet op het bewuste kussentje gelegen maar hij is wel hetzelfde en ik denk dat je er na een tijdje dan niet eens meer bij nadenkt dat het een nieuwere is.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 17:05

Ik sprak vandaag een vriendin in de VS en haar man had inmiddels al zijn derde ring :') .

Inmiddels aangifte gedaan, gemeld bij twee gemeentes, 3 gezocht/gevonden sites en twitter en facebook... meer kan ik niet doen dacht ik. Volgens mij wordt mijn man al een beetje gek van mij.

Ach ja dat wordt dan waarschijnlijk inderdaad een nieuwe ring, maar waarschijnlijk willen we dan allebei een nieuwe en berg ik mijn originele goed op. Mijn man deed de zijne juist vaak af omdat hij nogal vierkant was en daardoor niet praktisch met werken. We zouden nu dan voor een plattere/rondere gaan.

Hij had het ook al over een tattoeage, dus dat is ook nog een optie :D

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 17:07

ik zie net op de site dat de ringen nog wel in de collectie zitten: Afbeelding

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:12

mijn nieuwe trouwring ziet er precies zo uit :)) , alleen het goud ligt er dieper in!

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:14

Ik ben zo iemand die daar helemaal geen waarde aan hecht... En als hij hem zo vaak kwijtraakt, me afvragen of het wel praktisch is :') (zo heeft mijn moeder ook de ring van mijn vader om "anders raakt ie hem toch maar kwijt" :D)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:14

Omsmelten vind ik ook een mooi idee.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 21:25

Serendip90 schreef:
Ik ben zo iemand die daar helemaal geen waarde aan hecht... En als hij hem zo vaak kwijtraakt, me afvragen of het wel praktisch is :') (zo heeft mijn moeder ook de ring van mijn vader om "anders raakt ie hem toch maar kwijt" :D)

Dit is de eerste keer dat hij kwijt is, hij deed hem alleen wel best vaak af.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 21:28

liss schreef:
mijn nieuwe trouwring ziet er precies zo uit :)) , alleen het goud ligt er dieper in!

Mooi he? <3

Ik had ze ooit aangewezen in een etalage. Toen heeft hij ze voor hij het aanzoek deed gekocht :) .

Hij ziet zelf het meest in gewoon dezelfde opnieuw kopen... en dan krijg ik een mooie ring er bij zodat ik ook wat nieuws heb (is wel een vereiste natuurlijk) :D