Studiereis en ik ben ziek..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xChoco

Studiereis en ik ben ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 14:14

Geen idee of het hier hoort maar ik zit een beetje in de stress..

Sinds maandag voelde ik me al niet zo lekker, maar goed even doorbijten, gewoon naar school geweest en daarna 2 uurtjes op stal gewerkt. Dinsdag ochtend werd ik wakker met knallende koppijn, keelpijn en heel erg verkouden. Dus ik bleef lekker thuis, woensdag voelde ik me niet echt beter dus bleef ik ook nog thuis, donderdag ook maar vandaag dacht ik dat het wel weer ging. Dus ik vol goede moed weer naar school. Maar na het 3e uur had ik het ontzettend koud maar mijn hoofd was dan weer wel heel warm, ik had ook best rode wangen. Ontzettende koppijn en nog steeds verkouden. Op school 2 paracetamols gevraagd en ingenomen. Helaas werken ze niet echt en heb ik nog steeds koppijn. Gelukkig heb ik geen koorts.

Maar nu is het zo dat ik eigenlijk vandaag om 5 uur met de bus naar Noord Italië vertrek voor studiereis met school. We gaan van vrijdag tot vrijdag, dus een hele week. Je gaat maar 1x op studiereis en natuurlijk voel ik me weer ziek. Het voelt als een beginnend griepje maar ik zit eigenlijk een beetje te twijfelen of ik wel naar Italië moet gaan.
Het is natuurlijk super leuk, maar we gaan de hele dag allemaal dingen doen en s'nachts zal ik niet veel slaap krijgen. Je mag niet in het hotel blijven als je je niet lekker voelt dus je moet gewoon met alles meedoen.
Maar ik voel me dus echt niet lekker, ik bedoel als ik alleen een beetje verkouden was oké. Maar dit voelt alsof ik een griepje ga krijgen. Ik had gehoopt dat ik die 3 dagen dat ik thuis was me stukken beter zou voelen maar dat valt vies tegen.

Nu vraag ik me dus af, zal ik wel of niet gaan? Want ik wil heel graag, maar ik voel me echt niet lekker..

Ik hoop dat jullie me misschien een beetje kunnen helpen.. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:17

Je mag echt wel in het hotel blijven als je ziek bent :) ga daar maar vanuit :) dat zien ze zo wel aan je als je echt ziek bent!
(Dat zeggen ze altijd van te voren zodat mensen niet zomaar daar blijven).

Maar: ziek is ziek! En ik denk ook niet dat al je medestudenten erop zitten te wachten dat jij hun mogelijk aan gaat steken.
Overleg even zou ik zeggen met diegene die erover gaat :)

Polly
Moderator Algemeen

Re: Studiereis en ik ben ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:21

ik zou lekker thuis blijven

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:22

Heb dit ooit gehad alleen zouden wij naar Londen gaan. Maar ik ziek, griep, ben thuisgebleven mét doktersbriefje. Klasgenoten allemaal heel vervelend aan het doen en school weinig begrip, had mijn vader niet heel boos geworden had ik jaar moeten overdoen voor het missen van die studiereis. Uiteindelijk gewoon drie in plaats van één paper moeten schrijven die moesten af zijn tegen einde van de studiereis, dus ik ziek in bed papers typen op pc :s

Maar ik zou zo opnieuw thuisblijven! Straks maak je iedereen ziek.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:23

Poeh, met een griepje per bus naar Italie vertrekken lijkt me niet fijn. De kans op wagenziekte is dan vrij groot.
Ik zou lekker thuis blijven. Bovendien heb je kans dat je je studiegenoten aansteekt.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:28

Waar zijn je ouders in dit verhaal? Ik zie dat je 15 bent... dus moeder of vader mag beslissen. Als je mijn dochter was: Bleef jij mooi thuis! ik zou wel iets regelen met school met extra opdracht doen ofzo. Ziek de bus in? nachten doorhalen in italie en van alles moeten doen? No way!! jij bleef mooi thuis!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:31

Ben je niet stiekem een beetje zenuwachtig voor je studiereis, en maak je het daardoor wat erger?
Heb je ook al een glaasje cola geprobeerd? :)

Overleg even met je ouders en de leiding. En zitten er kinderen bij van wie het heel erg is als ze ook verkouden worden?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:32

Inderdaad thuis blijven, je hebt er helemaal niks aan om daar ziek te zitten. De kans dat het alleen maar erger word is door de 'stress' van een andere plek/land alleen maar groter. Ik als leraar had je niet eens meegenomen, wat nou als je de rest aansteekt in de bus? Lekker naar huis, lekker relaxen en pas weer naar school/stal als je je echt beter voelt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:35

Sheran schreef:
En zitten er kinderen bij van wie het heel erg is als ze ook verkouden worden?

Deze vraag snap ik niet zo goed := Het lijkt me uberhaupt niet de bedoeling om kinderen aan te steken?

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:39

Aii, wat balen zeg. Ik heb het ook gehad op mijn vorige opleiding. We hadden vier jaar lang uitgekeken naar die studiereis en toen werd ik ziek. Ik ben uiteindelijk niet meegegaan, zag het niet zitten om met een ziek hoofd op reis te gaan. Vooral zolang in de bus is dan echt niet fijn. Nu vind ik het nog steeds jammer en hoop ik toch ooit nog eens terug te gaan naar Florence. Maar als je echt hartstikke ziek bent en je waardeloos voelt, dan zou ik het denk ik niet doen. Dan ben je daar, maar lig je ziek in bed in het hotel en dat is ook niet leuk :n

Heb je al oscillococcinum geprobeerd? Gekke naam, maar homeopathisch en het werkt echt! :j heel veel beterschap in ieder geval! :(:)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:39

Persoonlijk zou ik zeggen haal kaloba en occilocosinum bij de drogist en met 2 dagen voel je je al stukken beter. En dus zou ik mee gaan.
Hoe lang denk je dat het aan blijft houden? Misschien ben je morgen alweer beter!

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:40

Cayenne schreef:
Sheran schreef:

Deze vraag snap ik niet zo goed := Het lijkt me uberhaupt niet de bedoeling om kinderen aan te steken?

Ik denk dat ze bedoelde ''Zijn er ook kinderen bij die eigenlijk geen verkoudheid moeten krijgen?''
Dit denk ik iniedergeval, want ik heb een nichtje met taaislijmziekte en die moet niet bij mensen in de buurt komen die ziek zijn o.i.d want dat eindigt op een ziekenhuis opname.

Beetje bagger geformuleerd :P

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:40

Cayenne schreef:
Sheran schreef:

Nee, uiteraard, maar misschien zitten er kindjes met leukemie, CF of dat soort dingen in de groep. Dan kun je het echt niet maken om mee te gaan (vind ik dan).

Edit: wat pril_boy zegt dus :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:42

Je maakt mij ook niet bij hoor als ik iemand ziek in de bus met mij zit := dan ga ik echt zo ver mogelijk weg zitten.

Ts; overleg met je ouders en laat hen eventueel ook school opbellen als je echt te ziek bent :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:44

vuurneon schreef:
Je maakt mij ook niet bij hoor als ik iemand ziek in de bus met mij zit := dan ga ik echt zo ver mogelijk weg zitten.

Ts; overleg met je ouders en laat hen eventueel ook school opbellen als je echt te ziek bent :)

Hetzelfde hier hoor, ik ben bijvoorbeeld als de dood voor overgeven, en als er een klasgenootje mee zou gaan dat ziek was met overgeven dan zou ik zelf overwegen om niet mee te gaan :')

Heb je al met je ouders overlegd? En soms wil cola echt helpen tegen de hoofdpijn, dan kun je dan nog even zien wat er 'overblijft'. En inderdaad, je mag in noodgevallen echt wel in het hotel blijven, hoor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:46

Je kan ook grover geschut nemen: ibuprofen :) (als je ertegen kunt tenminste)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:47

vuurneon schreef:
Je mag echt wel in het hotel blijven als je ziek bent :) ga daar maar vanuit :) dat zien ze zo wel aan je als je echt ziek bent!
(Dat zeggen ze altijd van te voren zodat mensen niet zomaar daar blijven).

Maar: ziek is ziek! En ik denk ook niet dat al je medestudenten erop zitten te wachten dat jij hun mogelijk aan gaat steken.
Overleg even zou ik zeggen met diegene die erover gaat :)

Echt niet dus.
Door mij hadden we een half uur vertraging.
Was dan niet ziek, maar paniekaanval.
De dagen daarna meerdere keren paniejaanvallen gehad, en ik wilde écht naar huis. Dat ging ook niet.
Mocht niet in het hotel blijven omdat er geen begeleiding bij me kon blijven.
Stel dat er wat met je gebeurd als je alleen blijft, is school echt de pineut.
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 05-10-12 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:47

Sheran schreef:
Nee, uiteraard, maar misschien zitten er kindjes met leukemie, CF of dat soort dingen in de groep. Dan kun je het echt niet maken om mee te gaan (vind ik dan).

Edit: wat pril_boy zegt dus :)

Dat snap ik :j maar ook zonder dat soort ziektes is het al heel vervelend wanneer er een ziek iemand in de bus zit. Ik ben zelf bijvoorbeeld gevoelig voor wagenziekte en heb chronisch bronchitis. Dan heb ik ook liever niet dat er iemand in de bus zit die je kan aansteken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:48

Ik had inderdaad niet de leeftijd van de ts gezien; ik ging ervan uit dat het om een studiereis ging (en daarmee hbo/universiteitsleeftijd).

Uit ervaring weet ik wel dat een docent eventueel achterblijft :) er kan altijd iets gebeuren en daar spelen ze echt wel op in.
Bij echte ziekte is er wel een 'oppas' achter de hand. Daar hebben ze echt wel rekening mee gehouden hoor!

Ik ben jaren meegegaan op kampen en het kwam echt wel voor dat je opeens een kind ziek had of naar het ziekenhuis moest. Daar valt altijd een mouw aan te passen :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:57

maar tussen ziek worden op kamp of al ziek meegaan is wel een verschilletje, nu zoek je het min of meer op

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:58

Dat zeg ik ziek=ziek. Maar als het om niet fit gaan gaat valt het nog te proberen. Goed overleg van te voren is belangrijk!

Deden ouders ook met ons als een kind van te voren niet lekker was :) (soms ook door onbewuste spanning) en meestal zeiden wij wel van; als de ouder het vertrouwd vind dan vinden wij het ook goed :)

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:01

Asls je geen koort hebt gewoon mee gaan. Voldoende tissues mee, otrivin, hotcoltrex, pijnstillers en trachitol voor je keel. Het zou erg jammer zijn als je het moet missen. En als je echt ziek wordt daar mag je echt wel in je hotel blijven.

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:23

En wat wordt het TS?

Ik zou persoonlijk gewoon meegaan hoor, dan maar kotszakjes bij de hand in de bus.
Tenzij je erg gespannen bent voor de reis en snel last heb van heimwee of dergelijke. Hoge spanning zal nou niet echt bevorderend zijn.
En zeker als het om verkoudheid gaat vind ik niet dat je het niet zou kunnen maken tegenover je mede-passagiers. Er zijn altijd mensen verkouden, die liggen echt niet de hele dag in bed en kom je dus overal tegen..

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 15:24

Bedankt voor alle reacties. :)

We hebben besloten dat ik wel mee ga, gewoon even doorbijten.
En als het echt niet gaat zullen ze rekening met me houden. :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:25

Top! Heeeel veel plezier! Geniet ervan!