Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
, en alles van me afschrijven, maar dan nog is t nog steeds een rotgevoel.
StillAngel schreef:Bewegen, bijvoorbeeld een half uurtje hardlopen werkte bij mij ontzettend goed. Ik weet hoe het is als je mind niet samenwerkt met je body en alles. Teveel gedachten, te weinig bewust zijn van je eigen lichaam. Meestal ga ik gewoon op zo'n programma MP3'tje lekker hardlopen en dan 5 minuutjes voor tijd ga ik ergens in het gras zitten en doe ik een 'guided meditation' of zoiets. En dan nog even 5 minuten hardlopen en je komt als herboren thuis..![]()
*digitale knuffel*Miracle_ schreef:Klinkt heel suf, maar lees een goed, vrolijk boek voor je gaat slapen.. Even met je hoofd ergens anders.
En verder lijkt het me misschien niet geheel onverstandig om eens met iemand te gaan praten.. Sterkte.
Alleen vind ik heel moeilijk een "echt" goed boek. Zilfstar schreef:Beste zou begeleiding zijn. Maar misschien dat nu bij de directe situatie het helpt om melatonine in te nemen? Ik heb zelf de tabletjes van sleepzzzz en die helpen goed. Neem een uur voor bedgaan in en wakkeren je slaapgevoel aan. Zit u zelf ook best in een emotionele periode (zie onderschrift) en ben anders ook een wrak. Maar heb wel kinderen die me nodig hebben.
In elk geval voor nu al ken ik je niet: een hele dikke knuffel!
Joycebunny schreef:Allereerst : enorm veel sterkte*digitale knuffel*
Bij mij kan een lekker warm bad wonderen doen. Leg jezelf eens lekker in de watten! gezichtsmaskertje oid op, extra veel zeep (en schuim) in bad en gewoon lekker de tijd nemen. Probeer je eventueel op je ademhaling te focussen om nare gedachten te ontwijken.
Probeer misschien een manier uit om je depressieve gevoel naar buiten te brengen. Een dagboek is daar een mooi voorbeeld van. Schrijf al je gevoelens een keer op, huilen is zeker niet verboden, en doe dan voor het slapen gaan even iets ontspannends om even op adem te komen. Een boek lezen, televisie kijken of wat oppeppende muziek luisteren.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Dit klinkt natuurlijk niet echt heel mooi maar kan wel ontzettend relaxend zijn. Twist1991 schreef:Het is niet de 'mooiste' tip die ik je kan geven maar 1 van de dingen die bij mij helpt, aangezien ik ook heel vaak 's avonds met een rotgevoel ga slapen, is kijk het stomste meest hersenloze tv programma dat je kan vinden. Vaak zijn dit zulke gedachtedodende programma's dat je helemaal gevoelloos ervan wordtDit klinkt natuurlijk niet echt heel mooi maar kan wel ontzettend relaxend zijn.
Wat maakt je nou vrolijk? En voor dat het allemaal gebeurde? wat maakte je toen vrolijk?
Denk daaraan. Je zegt dat je niet kan hardlopen, vanwege rug en knie. Zijn dit excuses en denk je dat het niet kan? of is het een serieus medisch probleem?
En anders een stuk rennen helpt al genoeg en dat hoeft geen 5km te zijn, maar mag ook 500m. Dat lucht vaak al op.
En misschien even muziek luisteren voor het slapen gaan? Denk er niet teveel over na, want dat maakt je gewoon gek.
Shirley schreef:Word je niet doodmoe van hele dag dat masker ?
En waarvoor is dat nodig ?
Mogen andere mensen niet zien dat het niet goed met je gaat ?
Als je je blijft verstoppen, krijg je ook niet gemakkelijk hulp en begrip van je directe omgeving
Astaloca schreef:Hulp zoeken ten eerste, schijnbaar kom je er zelf niet uit (en dat is niet erg en ook niet om te schamen!)
Kan de ene psycholoog je niet helpen? Prima. Ga of naar een andere of zoek het hogerop, of bij een andere instantie waar ze je beter kunnen helpen. De ene psycholoog is de andere niet.
Voor nu? Zorg dat je niet teveel nadenkt over wat er nu aan de hand is. En kom uit de negatieve spiraal.
Klinkt hard, maar huilen kom je niet verder meeWat maakt je nou vrolijk? En voor dat het allemaal gebeurde? wat maakte je toen vrolijk?
Denk daaraan. Je zegt dat je niet kan hardlopen, vanwege rug en knie. Zijn dit excuses en denk je dat het niet kan? of is het een serieus medisch probleem?
En anders een stuk rennen helpt al genoeg en dat hoeft geen 5km te zijn, maar mag ook 500m. Dat lucht vaak al op.
Ga lekker op stap met vriendinnen, desnoods ga winkelen! Verder.. wat betreft tot je ouders.. Als je voelt dat het minder of gespannen word met je ouders. Accepteer het en ga gewoon lekker naar boven en daar verder met je laptop bijvoorbeeld. Zoek gewoon rust.En misschien even muziek luisteren voor het slapen gaan? Denk er niet teveel over na, want dat maakt je gewoon gek.
Verder zoals boeken zijn inderdaad een goede optie en gewoon lekker tv kijken. Verstand op nul![]()
Knuffel! Je komt er uit.. en helaas word het winter dus dat zal je helaas ook weinig opfleuren. maar probeer dan te genieten van de 'kleine dingen'. Ik bedoel let eens op al die mooie bladeren in het gras
Dat is niet zo'n zware belasting en fietsen is ook nog eens heel goed voor je rug!
).
Twist1991 schreef:Hardlopen is echt heel slecht voor je als je al pijnlijke knieen en rug hebt (en sowieso heeeel zwaar voor je gewrichten) als je wilt sporten kan je beter zwemmen of fietsenDat is niet zo'n zware belasting en fietsen is ook nog eens heel goed voor je rug!
Maar jij hebt volgens mij echt een vrij serieuze depressie en daar kom je inderdaad niet uit door een muziekje 's avonds te luisteren en een keer te badderen. En hier zet je je ook niet zomaar overheen. Ik snap hoe het voelt en als je in dat moment zit is alles uitzichtloos en heb je helemaal nergens zin in. Pfff, ik wens je heel veel sterkte!
Twist1991 schreef:Hardlopen is echt heel slecht voor je als je al pijnlijke knieen en rug hebt (en sowieso heeeel zwaar voor je gewrichten) als je wilt sporten kan je beter zwemmen of fietsenDat is niet zo'n zware belasting en fietsen is ook nog eens heel goed voor je rug!

Shirley schreef:Natuurlijk kun je haar bellen, daarvoor is het toch je vriendin ?
En anders lucht je gewoon lekker hier je hart... hier is altijd wel een luisterend oor ( of lezend oog in dit geval) en dag en nacht mensen die je best willen bij staan ( althans, ik spreek dan even voor mezelf).
Dat heeft niks te maken met anderen opschepen met je problemen, dat is werken aan een oplossing !
En een beetje het gevoel van "gedeelde smart is halve smart"