Ervaring eat right for your type (bloedgroepdieet)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

loempia93

Ervaring eat right for your type (bloedgroepdieet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 15:18

Hallo bokkers!

Na heel veel pogingen om af te vallen, heb ik een nieuwe methode gevonden.
Het bloedgroep dieet!
heeft iemand hier ervaring mee?

stel: ik verlies 5 kg aan gewicht, dan kom ik binnen de kortste keren het dubbele bij.
Hetzelfde met extra sporten.
Nou is dit niet echt een dieet, maar meer een verandering van je levenstijl.
Het zal even wennen zijn, maar ik denk dat dit de oplossig is voor mensen die niet hun hele leven streng willen
dieeten.

Samiyah

Re: Ervaring eat right for your type (bloedgroepdieet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 15:30

Het zegt me niks.. Sowieso is het enige wat op de lange termijn helpt je levenstijl veranderen. :j dieten, shakes etc. val je in korte tijd veel van af, maar als je weer normaal gaat eten komt het er weer bij.

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 15:33

precies, daarom wil ik dit eens proberen.
Het lijkt me vooral lastig in het begin, aangezien je bepaalde dingen helemaal niet meer mag (beter niet) kunt eten.
Voor de mensen die er meer over willen weten:
http://www.dadamo.com/

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 15:42

Volgens mij is hier onderzoek naar gedaan en de uitslag was voorspelbaar: het doet niets voor je lijf :)

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 15:46

Dat was ook niet de voornaamste reden van dit dieet (voor mij is het de voornaamste reden om te beginnen :P ). Ik heb de boeken gelezen en het klinkt best logisch... Ook staan de onderzoeksresultaten in het boek.
Kun je misschien wat specifieker zijn?' volgens mij'? Weet je toevallig websites of bronnen? ben erg nieuwschierig :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 15:47

Wow, bestaat die onzin nog? Ik dacht dat die hype al een paar jaar geleden naar het rijk der fabelen was verwezen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 15:51

Ik snap werkelijk waar niet wat het bloedtype te maken heeft met het dieet := ik vind het vooral een uiterst geslepen verkooppraatje.

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 15:52

Ik vind het wel logisch klinken :P

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 15:54

Wat is een bloedgroepen dieet? :=
Waarom niet gewoon gezond eten en sporten en dat gewoon je leven volhouden?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 15:55

loempia93 schreef:
Ik vind het wel logisch klinken :P

Wat vind jij er dan logisch aan klinken? :)

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 15:59

Dat verschillende bloedgroepen verschillende dingen beter niet kunnen eten. Vooral als je de geschiedenis erbij neemt. O als oudste en AB als nieuweling, lijkt mij dus logisch dat AB bewerkte producten beter kan verteren dan O

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:00

Ik heb even wat info opgezocht hierover en wat mij opvalt is dat de dingen die ik juist zou moeten eten totaal niet aansluiten op waar ik mij goed bij voel.

Mijn conclusie: het klinkt leuk en aardig, maar het is gewoon onzin.

Het is wel mogelijk dat je door bepaalde genen bepaalde dingen beter kan verdragen dan andere dingen, maar hierna wordt nog veel onderzoek gedaan. De kans dat je bloedgroep invloed heeft op je gewicht is nihil.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:01

Is daar serieus bewijs voor dat bepaalde bloedtypes eerder niet voorkwamen? Want ik kan mij voorstellen dat zolang de mens rondhobbelt je die types altijd hebt gehad.

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 16:03

Het staat in het boek, maar of het waar is weet ik dus niet. Als het waar is vind ik het wel logisch klinken !
Maar de meeste van jullie vinden het dus onzin :P
Ik geef de moed op, dan maar als dikkertje door het leven :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:04

Ach, beste dieet is matigen, letten op je voeding en gewoon bewegen :+ hoef je geen dokter voor te zijn :D

Gewoon gezond verstand gebruiken.

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 16:07

Nee dat klopt! Ik sport 16 uur in de week (daarnaast doe ik alles met de fiets) en het is ook niet zo dat ik elke avond een zak chips weg vreet. Wij zijn allemaal nogal flink in de familie en letten altijd goed op met wat we eten. Meer kan ik niet doen dus...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:07

Bij mij staat er 'gedijt goed op lamsvlees', nou ik ben dus vegetariër en heb in het buitenland een paar maanden lamsvlees moeten eten (zo goed als elke dag), ik kwam voor het eerst in mijn leven aan - niet blij mee - dus dan gedij ik er wel heel goed op zeker _O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:09

loempia93 schreef:
Nee dat klopt! Ik sport 16 uur in de week (daarnaast doe ik alles met de fiets) en het is ook niet zo dat ik elke avond een zak chips weg vreet. Wij zijn allemaal nogal flink in de familie en letten altijd goed op met wat we eten. Meer kan ik niet doen dus...

Wat je kan doen is alles opschrijven wat je eet en drinkt en ook de hoeveelheden. Pas als je daarin kan zien; hè, daar gaat het dus mis, kun je er ingrijpen.

Grootste probleem zit vaak in niet weten waar het probleem in zit. Fruit is gezond, maar een banaan bevat wel veel calorieën in suikers :) dus weet wat je eet. 4 bananen eten klinkt gezond, maar valt toch weer tegen bijvoorbeeld :P

De cruesli die ik nu eet is ook echt minder gezond dan mijn volkoren boterham, dus neem ik minder :)
(Ontzettende keelpijn, dus droog brood komt er nu niet doorheen :') )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:13

Wat ik wel heek typisch vindt: ze hebben dus dat boek, maar ondertussen verkopen ze ook supplementen die passen bij je bloedgroep. Als hun dieet zo geweldig is, waarom zou je dan nog die supplementen nodig hebben? :)*

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:15

Fiffill schreef:
Bij mij staat er 'gedijt goed op lamsvlees', nou ik ben dus vegetariër en heb in het buitenland een paar maanden lamsvlees moeten eten (zo goed als elke dag), ik kwam voor het eerst in mijn leven aan - niet blij mee - dus dan gedij ik er wel heel goed op zeker _O-

Je dijt er goed op uit :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:15

Ik moet aan de kalkoen :')
De AB types zijn blijkbaar dikkerds, want het is zalm en kalkoen :')

De drink voorstellen vind ik wel calorierijk. Gewoon water en (groene) thee aanraden lijkt mij veel gezonder :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:20

phormicola schreef:
Fiffill schreef:

Je dijt er goed op uit :')

Ja, dat bedoelde ik. :))

Grappige is wel dat ik daar heel veel zwaar lichamelijk werk deed. Toen ik weer thuis kwam deed ik in verhouding echt niks... maar ik viel wel af :) gewoon puur door weer mijn eigen normale (vegetarische) 'dieet' te eten. Helaas wil het allerlaatste restje er met wat meer moeite af :') maar ik weeg iig geen 59 kilo meer.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:25

Maar zag je ook echt dat je een buikje kreeg ofzo? Misschien was het wel spiermassa :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:26

Ook spiermassa uiteraard maar ik kreeg bijna mijn broek niet meer dicht :') mijn buik was altijd behoorlijk plat... toen niet meer :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:38

Ik ben ook ranker als ik een tijdje vega eet hoor (gelukkig vind ik dat heel erg lekker) :j Ik heb helaas erg veel last van ijzertekort als ik geen vlees eet, dus ik wissel het af.