Henna, maar dan voor in je haar.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Henna, maar dan voor in je haar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 20:18

Hoi Bokkers! :D

Ik verf mijn haar al heel lang met chemisch haarverf. Vaak koop ik het zelf bij de drogist, of ga ik naar de kapper. Helaas is de haarverf niet super voor mijn haar, en moet ik altijd weer een paar weken wachten tot ik de uitgroei kan (laten) bijwerken anders beschadig ik het haar teveel. Ik heb mij dus verdiept in Henna haarkleuring en ben er eigenlijk wel heel enthousiast over. Gisteren heb ik dan mijn eerste pakje Henna gekocht. Ik heb voor kastanjebruin gekozen. Binnenkort wil ik het dus in mijn haar gaan smeren, maar voordat ik dat doe....

Hebben jullie wat tips voor mij om het beste resultaat te krijgen? Zijn er meer mensen die Henna gebruiken i.p.v. chemisch haarverf? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. :D

Nachtlampje

Re: Henna, maar dan voor in je haar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:23

Mijn zus (is vrij bekend op internet in de modewereld) doet het :)
Zij gebruikt twee pakjes van een vrij duur merk (veel haar) en vind het echt goed spul.
Gezonder haar, mooie kleur en houd ook lang.

Ik weet niet wat voor haarkleur je van jezelf hebt, maar zij is zelf bruin en verft het rood, en de uitgroei moet extra goed behandeld worden omdat ie anders minder goed pakt dan de punten omdat die gewoon brosser zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:24

Ik deed ook altijd met henna! ideaal want blijft ook langer zitten en je haar wordt er gezonder van

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:31

Ik heb ook ervaring met Henna! Erg fijn spul voor je haar, voed het ook volgens mij! Maar je moet het ook zeker niet te lang laten zitten volgens mij, vriendin van mij liet het een keer te lang zitten en had toen echt knal oranje haar, maar dat ligt natuurlijk ook aan de kleur die je kiest (misschien wil je wel fel oranje :P)

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:33

Ik heb het ook een tijd met henna geverfd. je haar voelt echt heel fijn aan daarna, maar het aanbrengen is altijd wel een gedoe. En het is ook nog eens veel goedkoper!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:35

Ik doe altijd twee zakjes poeder henna, gekookt water erop, roeren tot een drapje,
in het haar doen, dan folie er overheen, daar een handdoek overheen draaien en iets van 4 uur wachten. (ik wil het zo oranje mogelijk hebben, heb kastanjebruin haar van mezelf)
Dan alles eruit spoelen.
Het is wel een geklieder, en het is handiger als iemand anders het in je haar doet.
Wel met handschoenen aan, en niet laten druppelen of klodders op je oor of in je nek laten zetten want dat wordt dan allemaal oranje.

Voor beter resultaat kan je er koffie drap bij indoen, en/of rode wijn volgens mij.

Ik heb ook een paar keer een hard blok henna uit Amsterdam gehad (uit een winkeltje), dat was een meer lichter oranje kleur.

Na het kleuren even een dag of 2 niet je haar wassen zodat hetgeen nog in je haar zit nog kan intrekken.
Wel ook even een handdoek of oud shirt over je kussensloop doen die eerste nacht na het kleuren, anders wordt je sloop ook oranje.

Succes in elk geval en ja het is gezonder voor je haar, het is nl ook gelijk een haarmasker!
Véél beter dan die chemische troep, en je haar kleurt ook in je natuurlijke nuances, dus lichtere en donkerdere plukken zoals het van nature ook is, en niet egaal 1 kleur.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:50

Ik zit te denken aan kleurloze henna (schijnt je haar dikker/stugger van te worden) dus ik volg even :j

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:52

Ik doe het ook al jaren met henna. gewoon goedkoop van de Tuinen. 1,5 zakje aanmaken met sterk gezette koffie. Daarvan krijgt het een warmere gloed. Ook doen we er citroensap doorheen, dan pakt het beter op je haar. Nadat je het hebt ingemasseerd pakken wij het hoofd en haar vooral in met aluminiumfolie, en dat laat ik 2 uur zitten. Dan haren wassen en idd een handdoek op je kussen. Ik heb het toevallig gisteren gedaan, het is nu heel zacht en voelt echt weer fris aan. Succes ermee!

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:53

wij doen trouwens altijd dat drapje in een plastic zakje en knippen het puntje eraf, zo kun je het beter op de juiste plek aan brengen. Degene die het bij jou doet dan.

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:54

ik heb het ook 1 x geverfd met henna. ik heb 8 maanden met oranje haar gelopen.. -O- daarna heb ik mijn haar nooit weer geverfd!

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:56

dan ben je van nature blond denk ik? Henna op blond haar wordt oranje ;)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 20:59

Arvanti_haf schreef:
Ik doe het ook al jaren met henna. gewoon goedkoop van de Tuinen. 1,5 zakje aanmaken met sterk gezette koffie. Daarvan krijgt het een warmere gloed. Ook doen we er citroensap doorheen, dan pakt het beter op je haar. Nadat je het hebt ingemasseerd pakken wij het hoofd en haar vooral in met aluminiumfolie, en dat laat ik 2 uur zitten. Dan haren wassen en idd een handdoek op je kussen. Ik heb het toevallig gisteren gedaan, het is nu heel zacht en voelt echt weer fris aan. Succes ermee!

Bedankt voor je tips! :D Ik heb de Henna ook gekocht bij de Tuinen. Ik heb van mezelf wel lang en veel haar. Is het verstandig nog een pakje erbij te kopen dan? Ik neem aan dat er één kopje koffie bij moet? Doe je de koffie in plaats van gekookt water?

Marigold, jij ook bedankt voor je tip! :D

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:05

Ik heb ook dik haar en het nu net tot over mijn schouders. hadden gisteren 1,5 pakje gebruikt. Niet specifiek 1 kopje koffie. Papa verft mijn haar altijd ;) en zet dan een hele pot sterke koffie en schenkt net zoveel bij het henna poeder tot het papje vloeibaar genoeg is om in je haar te smeren. Dat doet hij dan in dat pastic zakje, een handdoek in mijn nek op een ouder klapstoel in de keuken met plavuizen. makkelijk schoon te maken. Eerst al je haar naar voren kiepen. eerst in je nek eerst op de hoofdhuid en later de lange plukken. Hij pakt er elke keer een plukje bij en ga je steeds verder naar de voorkjant van je hoord toe, van achter naar voren. Dan inpakken in alluminiumfolie, zodat het lekker warm blijft en goed in kan trekken. Dan uitwassen voelt wel smerig, al dat papje over je lijf en werkelijk alles wordt oranje, maar je haar uiteindelijk ook. en idd als je hoofd goed in het folie zit en het intrekken kan beginnen ga dan even met een doekje langs de randjes van je haargrens. ja koffie ipv gekookt water

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:54

Arvanti_haf schreef:
dan ben je van nature blond denk ik? Henna op blond haar wordt oranje ;)

heel donker blond :) ik had verwacht( en anderen ook) dat het wel zou kunnen. maar dat bleek anders te zijn :P

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:56

je hebt bij de Lush verschillende henna soorten die verschillende tinten geven.
Je zou daar maar moeten informeren welke tint je precies nodig hebt en daarbij is de Lush helemaal natuurlijk

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:43

Hier ook slechte ervaringen met henna voor het haar.

Mijn moeder (bruin haar) wilde haar haar donker verven meer naar donker zwart achtig bruin.
Maar er zat een enorme rood tint in dat ze net op Ariel op de kleine zeemeermin leek.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:59

Ik doe mijn haar al 26 jaar met henna.
Ik heb nu henna die ze ook gebruiken voor tatoeages.
Deze is wel wat chemischer dan de henna die ik normaal gebruikte.
Ik gebruikte altijd masria henna.
Die ik nu heb komt van een turkse internetwinkel en ik heb er flink wat zakjes van nodig omdat het maar hele kleine zakjes zijn.
Het is wel minder korrelig en komt dus beter tussen mijn haar.
Ik doe heet water bij en daarna inpakken met plastic folie.
Dan ga ik er een nacht mee slapen want dan wordt deze echt heel donker.
Blijft nu ook veel langer zitten dan de masria,maar is ook veel donkerder.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 14:33

Raponsje schreef:
Hier ook slechte ervaringen met henna voor het haar.

Mijn moeder (bruin haar) wilde haar haar donker verven meer naar donker zwart achtig bruin.
Maar er zat een enorme rood tint in dat ze net op Ariel op de kleine zeemeermin leek.

Sorry, maar hier denk ik wel een beetje bij: Eigen schuld, dikke bult. := De zwarte haarkleuring van henna kan alleen op donkerbruin/zwart haar gebruikt worden (bij mij staat dit in ieder geval in de gebruiksaanwijzing) en er zit in Henna over het algemeen vaak wel een roodtint of gloed.

Ik vind rood haar zelf echt prachtig, dus vind ik zo'n rode gloed echt geen nadeel. :D

Mijn zusje wil de kleurloze henna uitproberen, zodat ze toch haar haar kan blijven verven met chemische verf. Ik heb trouwens gehoord dat je tegenwoordig tientallen verschillende kleurtjes Henna haarkleuring hebt. Van licht asblond tot zwart. :D edit: Ik zie hier nu staan dat het ook bij de lush verkrijgbaar is. :D

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:43

Mijn moeder heeft bruin haar... op de verpakking stond "suitable brown and dark hair".

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 14:45

Oke, dat is gek dan. := Maar was je moeder er van op de hoogte dat er een roodgloed in het haar zou komen? Was het haar verder wel gewoon zwart/donkerbruin, of was de kleur ook mislukt?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:52

De kleur zou heel donkerbruin / bijna zwart moeten worden met een rode gloed er over.

Na de henna zag mijn moeder er zo uit:
Afbeelding

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 15:08

Ik heb net in je profiel gekeken. Ik kom niet meer bij. :+

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 19:15

Adamootje schreef:
Ik heb net in je profiel gekeken. Ik kom niet meer bij. :+

Haha geniaall! tinkerbel/ ariel, whatever!!!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 19:19

Ik ben benieuwd wat voor merk henna jullie altijd in je haar doen.

Van het weekend gaat de henna in het haar. Het resultaat zal ik hier posten.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:23

Ik vind henna wel altijd heel interresant. In heb heel donkerbruin haar van mezelf, is er dan nog wel een resultaat te zien?