en misschien ook wel voorlopig ook niet zal zijn..
Inmiddels begint mijn biologische klok heel erg hard te tikken en mijn vriend en ik hebben het er regelmatig over.
Het enige probleem is.. dat ik ontzettend bang ben voor de bevalling.
Ik ben niet bang voor naalden, kan best tegen pijn maar vanaf kleins af aan wilde ik al nooit moedertje spelen of met poppen spelen omdat de bevalling me zo naar leek en mijn moeder ook heel vaak verteld heeft dat het vreselijk pijn doet.

Inmiddels is het in de loop der jaren zo erg geworden dat ik eigenlijk gewoon geen kind durf te baren omdat ik ontzettend op zie tegen een bevalling. Dan kijk ik Barbie's baby en daar hoor ik die horror verhalen en denk ik oh hoe zou ik dat ooit voor elkaar krijgen.
Mijn maag begint al rondjes te draaien bij het idee en ik word er spontaan zenuwachtig van als ik bedenk dat ik er een kindje uit zou moeten persen.
Uiteraard is het de pijn waard, dat weet en geloof ik heus maar daar heb je als daar ligt te puffen denk ik eventjes helemaal geen boodschap aan. Dan kom ik (met mijn geluk) bij het tv zappen weer een horror verhaal van een bevalling van 30 uur tegen en dan zakt de moed me alweer in de schoenen.
Omdat ik alleen maar dames met vreselijke verhalen om me heen ken (20 uur bevalling, nood keizersnede, miskraam, horror verhalen) zou ik graag eens van andere dames ervaringen en verhalen willen horen.
Heb je bijvoorbeeld nog wel een beetje een leven tijdens je zwangerschap of ben je constant moe, zwak, misselijk en chagerijnig?
Hoe voelde jullie je vanaf de 6e of 7e maand en vooral.. hoe was jullie ervaring met de bevalling?

Ik hoop dat je voor jezelf een manier kunt vinden om ontspannen een zwangerschap en bevalling in te gaan, want ja de cliches zijn wel waar, het is het allemaal waard.
. Ik ben echt dolgelukkig met mijn heerlijke dochter van inmiddels 7,5 jaar
. Zou het zo weer doen, wat haar geweldig mooie aandeel in mijn leven betreft. Inmiddels ben ik met een andere man en hebben we het ook over een kindje van ons samen gehad. Het is dat we samen bij elkaar al drie lieve kinderen hebben en besloten het daar bij te houden voor nu. Dus geen kindje van ons samen in dit leven. Ik word 42, mijn vriend is wat ouder en we genieten nu toch ook enorm van wat vrijheden, dus om nou weer in de baby'tjes te gaan.... Toch maar niet. Maar was ik jonger geweest, was mijn dochter jonger geweest (voor het leeftijdsverschil), dan had ik er waarschijnlijk wel voor gegaan. Ondanks die eerste pittige zwangerschap en bevalling.
) MAAR het is inderdaad het allemaal waard!
) maar mocht de gyneacoloog van mening zijn dat een keizersnede beter is dan zij het zo. Enige eis die ik dan heb is dat ik niet (weer) volledig onder narcose wil zoals bij de 1e.
)
Geen overdreven gegiebel en gemeip, beviel mij prima
Goed he!