gummie schreef:Misschien ten overvloede... Maar het is niet aan te raden om propanolol regelmatig of langdurend te gebruiken!
Denk dat je daarin het oordeel van je huisarts mag volgen 
Ik kreeg het voorgeschreven voor mijn rijexamen, moest 3 dagen van te voren beginnen met opbouwen. Maar had een heel doosje pillen gekregen, want ik zou ze vast nog wel eens nodig hebben.
Daarnaast:
Citaat:
Hoe lang?
Hoge bloeddruk. Een behandeling voor hoge bloeddruk is meestal langdurig. Als dit medicijn goed bij u werkt, moet u dit medicijn waarschijnlijk uw leven lang gebruiken.
Hartkramp, hartritmestoornissen, voorkómen hartinfarct. Waarschijnlijk moet u dit medicijn langdurig gebruiken. Overleg dit met uw arts.
Verhoogde schildklierwerking. Meestal is propranolol tijdelijk nodig om de hartkloppingen door de verhoogde schildklierwerking te stoppen. Als de schildklierfunctie weer normaal is, zal ook het hartritme normaal worden en is propranolol niet meer nodig.
Migraine. Bij het ouder worden neemt het aantal migraineaanvallen meestal af. Misschien heeft u dit medicijn dan niet meer nodig. Bespreek dit met uw arts. Bij migraine rond de menstruatie gebruikt u metoprolol drie dagen voordat u de menstruatie verwacht. U gebruikt het dan door tot het einde van de menstruatie.
Essentiële tremor (trillen). Zolang u last heeft van de tremor, zult u dit medicijn nodig hebben. Overleg dit met uw arts.
Examenvrees of plankenkoorts. In dit geval moet u propranolol eenmalig gebruiken vlak voor het examen of het optreden.
http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 04&rId=94#