Koukleumen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Koukleumen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 12:46

Juist dat is dus de perfecte benaming voor me. Ik heb het echt -bijna- altijd koud. En nu met dit weer is het echt helemaal killing. Ik zit nu op stage met de airco aan (ding geeft 24 graden aan maar ik geloof het niet) een gebreid vest, een bloesje en een hempje. Op stage sta ik bekend als het 'koukleumpje'. Als ik straks weg ga heb ik mijn winterjas met dik gebreide sjaal om.
In de nazomer vragen mensen me 'waarom heb je je winter jas al aan?'
'Eh dat heb ik niet, dit is mijn tussen jas?'
Mijn echte echte winterjas is ook een dikke donze jas en zelfs die is in de winter nog veel te koud. Het liefst zou ik 's ochtends (om half 7, en 's avonds om half 8) mijn handschoenen al aan doen.
Ik word nu al naar als ik denk dat het straks nog kouder gaat worden :\

Toen ik nog fanatiek met de paarden bezig was, was rijden in de winter ook echt een hel, dat deed ik dan ook alleen overdag in onze binnebak, met thermolaarzen en dikke handschoenen. En alsnog had ik het koud _O-

DUS ik zoek lotgenoten? Er moeten vast wel meer bokkers zijn die het zo snel koud hebben.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:53

Hier nog een, al is dit pas sinds is afgevallen ben.

Toen ik nog 30 kilo zwaarder was heb ik de hele winter met een zomerjas gelopen en een dunne trui.

Sinds 2 jaar bevries ik elke winter. Zo erg dat ik van mijn stokje ga als mijn handen weer eens ontdooien.
Ik loop nu buiten rond met en hempje, tshirt, dikke trui, en een winter jas. Op de scooter en fiets heb ik al handschoenen aan :+

Aankomen wil ik niet meer, maar ik wil wel weer graag die warmt terug die ik toen had.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:54

Ja ik! :wave:
Nu op stage draag ik een gebreide trui + shirt + hemdje terwijl de rest nog lekker in shirts zit. Ik draag al m'n tussen-zomer-en-winter-jas met sjaal en zou het liefst ook al handschoenen aan willen doen.. Maar die moet ik nog even opsnorren 8-)

Paardrijden.. Praat me er niet van. Stijve spieren, zere rug door de kou, pyjamabroek onder m'n spijkerbroek, 2 truien, jas, handschoenen.. En dan afstappen.. Als je iets te hard afstapt doet dat zo'n pijn aan je voeten door de kou :')

SteffiiY

Re: Koukleumen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:55

hier nog eentje, ik heb het altijd koud! of ik nu 4 jassen aan heb of 5 ik heb het altijd koud!
Van de week had ik al een legging onder me normale broek aan naar de paarden!

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:56

ik heb het in de winter, als het echt koud is, met dit weer loop ik lekker met 2 vesten.. dan kan ik er makkelijk een uitdoen, als ik bezig ben of warm heb of dergelijke...

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:03

Ik!
Is hier 20graden en ik heb aan:
* dikke sokken
* halfhoge laarsjes
* lange jeansbroek
* beenwarmers
* een hemdje (zit in broek voor de warmte)
* een t-shirt
* een truitje
* een dikke vest
* een sjaal
en om straks naar huis te gaan (met de auto...) hangt mijn dikke jas klaar!

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:20

Ik heb m'n handschoenen ook al weer aan, en winterjas eigenlijk al zodra ik een jas aanheb in de zomer. :=

Op stal heb ik ook al m'n winterjas en thermolaarzen aan.

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:23

Ja, hier ook eentje.. Thuis, op kantoor... altijd maar die verschrikkelijke koude handen en voeten :( Naar wordt je ervan... Bij de paarden heb ik er dan weer geen last van, omdat ik dan voortdurend bezig ben.. Poetsen, stal doen.. rijden of longeren :)

In de winter draag ik altijd een thermolegging onder mijn rijbroek, heerlijk!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 13:40

Ik zou er zo graag iets op vinden.
We gaan elk jaar op wintersport en dat is ook echt een hel voor mijn tenen en vingers. De rest blijft opzich wel warm als ik flink bezig ben.

In de trein ook, de eerste 5 minuten vind ik het warm en daarna wil ik het liefst mijn jas en sjaal alweer aan doen. Maar aangezien ik 2,5 uur in de trein moet zitten en daarna nog naar buiten moet is dat ook niet slim omdat je het buiten dan helemaal koud hebt.

Dustyenmax18: mijn moeder geint ook altijd dat het komt omdat ik geen grammetje vet aan mijn lijf heb zitten :')

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:47

In de winter draag in altijd een skibroek naar de paarden, of het nou sneeuwt of niet haha! _O-

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:48

Hier ook een kou kleum, liefste altijd de uggs en mijn winterjas aan.
Altijd ijskoude handen en voeten. :=

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:49

ik heb het ook altijd koud maar ben wel gek op de winter!
over een kwartiertje ga ik naar mijn paard op de scooter en heb mijn hand schoenen echt aan anders bevries ik denk ik.
nu is mijn goede winter jas ook overleden dus deze week kijken voor wat nieuws. en mijn paarden jas is helaas niet zo warm.
ga straks rijden, hebben alleen een buiten bak maar djelo maakt me wel warm hoop ik! voor nu nog maar even genieten van mijn warme huisje!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:51

hier nog een koukleum, te lage bloeddruk dus het bloed komt gewoon niet goed rond

je hebt electrische handschoenen en zooltjes om de boel warm te houden

ik leg alles in de buurt van de kachel voor ik naar buiten de kou in ga
dan aantrekken en gauw mijn ding doen

rijden is mijn hobby dus bij te koud/slecht weer rij ik gewoon niet

als het weer zoals nu steeds omslaat van redelijk naar steenkoud, heb ik er het meeste moeite mee

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:52

Heeft iemand van jullie misschien ervaring met zo'n softshell vestje? Is dat een beetje fijn qua warmte?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:52

Ik ben ook een rasechte koukleum! Mijn handen en voeten zijn momenteel echt weer ijsklompjes. Zelfs 's zomers op het strand met 30 graden, kan ik het nog koud krijgen door een briesje wat langs komt. Nu heb ik alweer een lekkere trui aan en ik vraag me nu al af hoe ik dat van de winter op kantoor moet gaan uithouden..
Zodra ik in beweging ben, valt het meestal wel mee gelukkig.

Hebben jullie dat ook, dat áls je dan eens warme handen hebt, je je eigenlijk meteen een soort 'naar' voelt. Omdat je zo gewend bent koude handen te hebben?
Laatst bijgewerkt door Jibbel op 25-09-12 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:53

Nog een kouwkleum meld zich. Heb het nu al de hele dag door en door koud en mijn collega s zitten ook gewoon in een hemdje/shirt! Van de winter bedien ik de verwarming wel gewoon stiekem :D

Van paardrijden krijg ik het dan wel weer snel warm, alleen me handen en voeten als het echt koud is. Niet te doen!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:55

Ik heb het ook snel koud. Toen het vorig jaar -10 was, had ik een winterjas aan, 2 mutsen op, 2 sjaals (1 binnen de jas en 1 erover) capuchon er ook nog overheen, een skibroek over mijn gewone kleren, 2 paar dikke sokken onder mijn laarzen met nepbont en 2 paar handschoenen. :') Ik doe alles 2x, anders houd ik het gewoon echt niet warm!

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:55

Ik ben ook een koukleum, in de winter doe ik buiten het liefst altijd een skibroek aan, brr.. Ik slaap het bijna het hele jaar met een winterdekbed. Van mij mag het weer zomer worden. :)

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:06

goh, en ik dacht dat ik een koukleum was :+ maar in vergelijking met jullie valt dat nog best mee.

red het nu nog net met topje, shirt en jasje, en op de fiets er dan zomerjas, 'zomersjaal' en paardrijdhandschoentjes sochtens(haalt net de wind er af, dus alleen daardoor al niet meer zo koud)

ik geloof dat jullie ook jaloers zullen zijn op deel van mijn werkplek :+ welk in een lab waarbij er 1 kamer is waar het zo'n 37a40 graden is, en andere kamer (waar ik gelukkig haast nooit hoef te zijn) is 55 graden :+

ik ga dus heel veel met laagjes moeten werken en oppassen dat ik niet ziek word als ik vanuit die kamers weer naar kantoor moet via bedrijfshal/loods.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:12

:D ik heb altijd in de kassen gewerkt en nu op een drukkerij, altijd T-shirten klimaat

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:22

*MELD ZICH!*

Ik heb het heel snel koud en ook heel vaak.
Vraag ik aan mn vriendinnen: Hebben jullie het ook zo koud? ;o
Hun: Nee, hoezo?
Ik snap dat echt niet! :=
Ook met paardrijden bevries ik met mn gewone rubberlaarsjes.
Ik ga deze winter echt thermodingeslaarzen kopen :D
En ook met truien, ik al helemaal dikke truien en mn winterjas aan.
Komen er nog kinderen in t-shirt naar school..

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 14:50

Marrjjollein schreef:
Ik ben ook een koukleum, in de winter doe ik buiten het liefst altijd een skibroek aan, brr.. Ik slaap het bijna het hele jaar met een winterdekbed. Van mij mag het weer zomer worden. :)

Ik heb de hele zomer onder een dubbel dekbed van schapenwol gelegen :')

Jibbel dat heb ik inderdaad ook :j als mijn voeten warm zijn heb ik het meteen warm over mijn hele lichaam echt heel vervelend.

Rintah ik werk ook op een lab, alleen omdat er hier allemaal flowkasten staan is het daar juist mega koud. En mijn kantoor (wordt) ook een lab dus is ook erg fris.

Hoe doen jullie dat met een beetje fashionable kleden, ik wil er wel een beetje leuk uit blijven zien, (lees niet in een of ander lelijk fleece vest zitten op stage). (Thuis boeit het me niks :') )

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:58

Hier nog een heb altijd een normaal zomer hempje als hemt aan, winterjas heb ik ookal 2 weken aan! :D

Ik.hou het hip door laagjes te dragen, colbertje er over, shirtje eronder, hippe shawl enz! :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:59

Oja en mijn trouwe uggs, niks geen koude voetjes!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 15:14

Colbert heb ik de vervelende neiging dat ik die op MOET rollen omdat ik ze er anders niet uit vind zien.
En die zijn nog best koud :=