De tijd is rijp voor...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

De tijd is rijp voor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:50

De dagen worden net weer kouder en nu merk ik het al :') Droge handen , nog even en ze barsten en de hel ook :7. Wie smeren er nu al weer van alles op om het soepeltjes te houden? , ik heb spul van de action dat is voor de nagels maar werkt wel. Soms wat sudocreme en mijn handschoenen moet ik uit het stof halen , wie ow wie hebben de zelfde problemen?!

(ik was overtollig mijn handen , een tik denk rond de 15 a 20 x per dag was eerst meer maar al stukken minder geworden)

Cindequil

Re: De tijd is rijp voor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:53

Ik moet voor mijn opleiding(verzorgende) veel mijn handen wassen, nou schiet dat er bij ons op stage nogal in, maar ik probeer het zo goed mogelijk te doen! Ik heb van trind een heerlijk cremetje. verder let ik heel erg op de desinfecterende zeep. Die kan funest zijn voor je handen.

Deze creme heb ik: http://www.drogisterij.net/producten/23 ... Repair.jpg :-)
Aanrader!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:53

Ik heb van vaseline de bodylotion die houd alles goed soepel.. Was ook vaak m'n handen ivm werk. Wel meer dan 15 keer per dag :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:59

Hmm die 2 zal ik eens om kijken :P , als je weet dat ik tot mei meestal smeren moet :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:05

Ik heb handcreme van Weleda citrus en Yes to Cucumbers. Ja, ik ben wat meer van de natuurlijke merken :P Nu is die van Weleda wel fijn maar laat iets te veel een laagje achter vind ik. Ik heb wel van die handschoentjes om aan te doen nadat je handcreme hebt opgedaan maar dat is ook niet altijd ideaal. Die van Yes to Cucumbers is wel fijn maar iets te fris/licht. In het begin kan die wel maar later in de winter heb ik toch een vettigere creme nodig.

Voor komende winter wil ik graag de handcreme van de Noordkroon eens proberen. Die zou hier in Utrecht bij een drogist te koop moeten zijn. Denk dat ik daar zaterdag eens langs ga :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:06

Voor het slapen gaan in de uierzalf zetten met handschoenen erover heen.
(anders plak je overal vast)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:09

Ik heb baby gezichtscreme van Arise Swiss Alpine cosmetics. Sinds ik dat gebruik, heb ik echt mooie zachte handen. Hiervoor echt van alles geprobeerd, maar niets hielp. Allerlei echte handcremes maakten mijn handen alleen maar droger. En het gebruik van vaseline of uiercreme werkt niet overdag tussen de bedrijven door, want dan plakken mijn handen aan mijn autostuur vast. Dit spul is heel zuinig in gebruik, trekt heel snel in en plakt daardoor niet. Ideaal!

Ik moet beroepsmatig mijn handen overmatig veel wassen (met ontsmettende zeep), dus vandaar erg gevoelige handen.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:15

Koelzalf. Een tube van 100 gram kost een euro of drie bij de apotheek. Het is echt heel erg vet en heerlijk voor je handen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:16

Marije_jiplover schreef:
Ik heb baby gezichtscreme van Arise Swiss Alpine cosmetics. Sinds ik dat gebruik, heb ik echt mooie zachte handen. Hiervoor echt van alles geprobeerd, maar niets hielp. Allerlei echte handcremes maakten mijn handen alleen maar droger. En het gebruik van vaseline of uiercreme werkt niet overdag tussen de bedrijven door, want dan plakken mijn handen aan mijn autostuur vast. Dit spul is heel zuinig in gebruik, trekt heel snel in en plakt daardoor niet. Ideaal!

Ik moet beroepsmatig mijn handen overmatig veel wassen (met ontsmettende zeep), dus vandaar erg gevoelige handen.

Ik heb de vaseline bodylotion :j is gewoon bodylotion dus en heerlijk zachte handen

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:28

Ik heb ook altijd heel erg last van kapotte handen ik gebruik altijd purol handcreme en dat werkt super!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:33

@quera: daar krijg ik ook geen zachte, maar juist heel droge handen van. Mijn gewone huid reageert erg slecht op bijna alle verzorgingsproducten. De producten van Arise Swiss Alpine cosmetics zijn echt een verademing voor mij. Alleen jammer dat het verschrikkelijk duur is. Maar het spul is gelukkig wel heel zuinig in gebruik, em ik heb eindelijk zachte, niet pijnlijke handen en geen schilverige huid meer, das ook wel weer wat waard.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:15

takkie_muis schreef:
(ik was overtollig mijn handen , een tik denk rond de 15 a 20 x per dag was eerst meer maar al stukken minder geworden)

Ik vermoed dat je hier niet tegen op kunt smeren.. Je wast namelijk iedere keer dat beschermende vettige laagje er weer af. Niet gek dat je dan continu droge handen hebt.

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:17

Als je echt in de nood zit met je handen.. Je handen echt super dik insmeren en dan van die rubberen handschoentjes om doen en dan naar bed gaan.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:18

olijfolie. Lekker vet, weet ik zeker dat er geen zooi inzit (parfum, glycerolen die lekker glad aanvoelen maar geen flikker voor ons doen, alcoholen die het droger maken etc). Even laten intrekken en dan evt even de handdoek erover om overtollig vet eraf et halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:19

SJANNE_DARK schreef:
Als je echt in de nood zit met je handen.. Je handen echt super dik insmeren en dan van die rubberen handschoentjes om doen en dan naar bed gaan.

ik doe altijd sokken om mijn handen heen :')

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:10

Hier ook! Ik wandel veel met de hond, en dan zeggen mijn handen met dit weer "barst"

Ik ben opzoek naar nieuwe vingerloze handschoenen, en naar een goede crème.
Tot nu toe kan ik het nooit voorkomen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:22

takkie_muis schreef:
SJANNE_DARK schreef:

ik doe altijd sokken om mijn handen heen :')

Ik heb wollen handschoentjes, anders zweet het zo goor.
Paar goedkope van de wibra of zo, paar setjes, eind van de week allemaal in de was, hopla!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:58

SJANNE_DARK schreef:

Rubber zou ik echt niet doen. Weken je handen dan niet helemaal weg :')

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:35

Of voor een uurtje?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:38

Ik zweer ook bij olijfolie...staat in de keuken voor het pakken, is goedkoop en werkt super!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 07:02

Ik weet niet of je je handen moet wassen voor je werk of dat je het (sorry zeg het oneerbieding maar zo bedoel ik het niet) als soort dwangneurose hebt?
Want op mijn werk probeer ik het altijd af te wisselen, na de ene patient handen wassen met water en zeep, de volgende sterillium en zo maar wat afwisselen := Heb het idee dat het wel iets helpt..

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 07:19

Ik draag handschoenen (latex) in de winter als ik mijn clienten moet douchen/ wassen. Ik zit zo veel in water dat de vellen van mijn handen liggen. Heb ook Bephantenzalf voor babybillen maar werkt super voor mjn handen (is wel hele vette zalf hoor maar trekt snel in)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:26

Zo vaak je handen wassen valt weinig meer echt aan te smeren denk ik, minder handen wassen zal zeker helpen.

Weet ej ook wel zeker dat je handen echt droog zijn of voelt het zo. Op een gegeven moment wordt het ook snel gewenning om vettige handen te hebben denk ik. Sowieso zou je eens calendulan creme kunnen proberen, dat kan geen kwaad en trekt fijn in en verzorgt.
Wat mijn helpt tegen alles creme is (droog, jeuk, irritatie, muggenbulten, zonnebrand) Dream cream van Lush. zelfs vriendlief vraagt in sommige gevallen waar die staat om te gebruiken, terwijl hij er eigenlijk nooit wat van moest weten. Maar die is ook wel wat prijziger..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:25

Ik heb vandaag zeezout geprobeert met een geurtje en aloe vera , geweldig spul ben benieuwd voor hoelang anders haal ik een pot op :P

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:28

D_Desteny schreef:
Ik heb ook altijd heel erg last van kapotte handen ik gebruik altijd purol handcrème en dat werkt super!

Die gebruik ik ook sinds vorig jaar en wil niks anders meer. Superspul en trekt ook snel in. Ook helemaal niet duur. €2,75 voor een tube.
Mochten mijn handen wel helemaal kapot zijn ondanks het smeren draag ik 's nachts stoffen handschoentjes met daaronder mijn handen dik ingemseerd in de vaseline. Na twee nachten bijna nergens meer last van.Ik doe schoonmaakwerk en merk nu dat ik alweer wat meer moet gaan smeren.

Ja nagels knappen trouwens ook geweldig op van de Purol handcrème.