Stoeien met jong kind altijd gegil?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Stoeien met jong kind altijd gegil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 19:55

Een discussie tussen manlief en mij waar ik graag jullie mening en ervaring over zou horen.

Mijn man kan fantastisch stoeien met onze kleuter, erg leuk dikke pret. Maar kleuterlief grijpt dit erg vaak aan om op volle sterkte te gaan gillen. Van pret natuurlijk maar het lijkt wel alsof we met ons tienen zijn ipv met drie man. Ik vind eigenlijk dat manlief dit moet inperken, ook omdat ik erg snel koppijn van krijg. Maar manlief vind dat dat gegil er bijhoort en dat je dat nog niet kan verwachten van een kleuter dat die wat minder herrie maakt.

Kijk, van mij hoeven ze echt niet stil te zijn maar ook tijdens het stoeien kan een vijfjarige toch zijn volume wat inperken?

We wonen overigens vrijstaand dus hebben geen directe buren om rekening mee te houden.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:00

Tuurlijk hoeven ze niet als een gek te gillen tijdens stoeien. Alsjeblieft niet zeg!
Op 5 jarige leeftijd weten ze heel goed wat papa of mama bedoelt als die op duidelijke wijze zegt dat het zachter moet!

kleinvosje

Re: Stoeien met jong kind altijd gegil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:03

Hier nog twee gillende kinderen. Natuurlijk zeggen we dan dat ze zachter moeten doen, maar dat is vaak moeilijker dan je zou verwachten...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:06

Gewoon volhouden. T zijn net paarden of honden. Uiteindelijk weten ze het prima. :')
Nee grappie hoor!
Ik ben nog geen mama en heb dus geen ervaringen met eigen kids. Met kids van anderen des te meer en die gaan als ik het gewoon vraag lekker door met herrie maken en als ik heel duidelijk zeg dat het nu klaar is, ik niet in discussie ga en als het volume niet omlaag gaat dat ze dan naar boven (bijvoorbeeld) kunnen mindert het wel.
Laatst bijgewerkt door Chaos op 22-09-12 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:08

Het zelfde geldt voor rondjes rennen om de tafel. Een keer eens gillen mag maar niet te vaak! :P En inderdaad, is het genoeg dan is het genoeg.

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:09

Mijn oudste dochter heeft daar ook een handje van(nu 6,5) en al die tijd zeg bijna 4 jaar nu hebben wij het er nog niet uitgekregen.Zij zegt dan ook dat ze niet lachen kan.Ik denk dat dat mee komt aan de explosie aan kietelen die eigenlijk overweldigend is voor die kinderen.
Gewoon te veel in 1 keer en dat niet weg gelachen krijgen zeg maar.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:39

Sommige kinderen hebben het in zo'n situatie ook gewoon niet door dat ze gillen. Stoeien is superspannend, hoewel ze het leuk vinden.
Nog zoiets: mijn dochter moest laatst op een pony die ze spannend vond. Overtuigd, toch maar erop, pony springt bij het opstappen opzij en ze gilt - hard! En sprong er gelijk af. Ik zei dat ze niet meer mocht gillen bij de paarden, maar ze keek me echt zo aan van :? :? 'Ik gilde niet hoor...' Neuh... :')
Ze hebben het dus soms echt niet door.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:02

Ik weet nog van toen ik zelf klein was....nou, mijn gegil als m'n vader met me aan het stoeien was, of me de kieteldood gaf, kon echt niet zachter hoor :Y)

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:07

Uhm ik ben 23 en ik doe nog wel aan stoeien *D

Maar bij achtervolg spelletjes en kietelen (o wat erg is dit :+ ) gil ik altijd en vooral als ik gekieteld wordt kan ik echt niet zachter. Veel bewondering hier dus voor kids die dat wel kunnen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:08

Ja, maar als je gaat kietelen kun je gegil verwachten. Met stoeien hoeft dat niet.
Als iemand mij kietelt gil ik ook. Of van het lachen of omdat ze moeten kappen. :D

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:14

Ik vraag me echt af of je wel moet willen dat kinderen zachter doen op zulke momenten...
Ik heb 3 dochters die alle drie flink vocaal zijn. Maar geen haar op mijn hoofd om te zeggen dat ze nou juist tijdens die heerlijk ontspannen stoeipartijen op hun geluid moeten letten.
Dat neemt dat hele spannende weg vind ik.

@Chaos, onder stoeien versta ik ook kietelen...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:16

Oh, okee. Nee dat heet hier gewoon kietelen. :P

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:18

we hebben er 3 tis super spannend als papa als een halve gare achter ze aan kruipt en ze wil "pakken" is heel spannend en gillen ze erover wij zeggen er niets van(geen haar op mijn hoofd die er ook maar aan denkt ;-) ) het hoort op dat moment bij hun spel!
maar leven en laten leven natuurlijk. wij zeggen er niets van in ieder geval
buiten het spelen om is het een ander verhaal natuurlijk.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:33

Chaos schreef:
Ja, maar als je gaat kietelen kun je gegil verwachten. Met stoeien hoeft dat niet.
Als iemand mij kietelt gil ik ook. Of van het lachen of omdat ze moeten kappen. :D

Moet zeggen dat ik het ook doe bij tikkertje, politie en boefje of watergevechten (ik ben niet heel vreemd hoor, ik heb neefjes en nichtjes en mag altijd meespelen :D ) Het is een onvrijwillige reactie op 'spanning'.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:38

Op dit moment gilt deze mama ook harder dan zoonlief.. maar hij doet leuk mee haha Vooral als hij zn gekke kwartiertje heeft en aan het donderjagen is. Hij word dan zo gek in de kop dat hij niet meer weet wat ie moet doen haha

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:50

Als het gillen om het gillen is...dat mag je wel inperken. Maar geluid hoort wel bij stoeien.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:53

Pauline schreef:
Als het gillen om het gillen is...dat mag je wel inperken. Maar geluid hoort wel bij stoeien.

Dit bedoelde ik idd ook. :D
Ik zei het alleen niet helemaal zo. :')

Maar ik ken kids die gewoon hun best gaan doen zoveel mogelijk decibel te produceren. Ben ik heel snel klaar mee. Ben erg gesteld op mijn rust. Stoeien mag, kabaal maken ook, oorverdovend lawaai produceren doen ze maar in gedachte ofzo. :P

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:59

lekker laten gaan. Pas als ze het expres op een gillen zetten zou ik er wat van zeggen.
Krijg je er hoofdpijn van kun je toch even weg gaan? Laat die kids toch lekker.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:21

Lekker laten gaan, het zal toch niet de hele dag zijn? :')

Vanmiddag liepen vriendlief en zoonlief achter elkaar aan, ook onder het genot van gegil (en gebrul van papa :D ), ik dacht nog: 'misschien denken de buren wel dat het jochie wordt mishandeld' _O-

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 09:17

Mijn dank voor het referentiekader! Ondertussen met manlief afgesproken dat hij wel probeert zoonlief wat in te perken als het gegil om gegil is maar dat ik er niks over zeg, want vanaf de zijlijnis dat lastiger in te schatten. En dat als ik het irritant vind/hoofdpijn krijg ik me terug trek tot het gegil over is.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:27

Goh, eindelijk eens een ouder die het gegil wil inperken. *\o/* Bij mij in de buurt zit een gezin met kleine kinderen waarvan die kinderen altijd keihard moeten gillen tijdens het spelen, vooral die meid kan een behoorlijke keel opzetten en vooral als ze haar zin niet krijgt. Af en toe gillen moet kunnen, maar de hele middag dat gekrijs aanhoren in een verder hele rustige buurt bezorgd mij hoofdpijn, ik snap niet dat die ouders daar zelf geen last van hebben.
Dus je doet er niet alleen jezelf een plezier mee als je het gillen wilt beperken maar ook je omgeving, ik wou dat er meer ouders zo dachten.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:28

Lekker laten gaan, lijkt me niet dat ze de hele dag stoeien toch..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:35

Als ik aan het stoeien ben met me vader, gil ik ook wel eens, maar dat komt omdat hij me dan kieteld. :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:44

Ikima schreef:
Goh, eindelijk eens een ouder die het gegil wil inperken. *\o/* Bij mij in de buurt zit een gezin met kleine kinderen waarvan die kinderen altijd keihard moeten gillen tijdens het spelen, vooral die meid kan een behoorlijke keel opzetten en vooral als ze haar zin niet krijgt. Af en toe gillen moet kunnen, maar de hele middag dat gekrijs aanhoren in een verder hele rustige buurt bezorgd mij hoofdpijn, ik snap niet dat die ouders daar zelf geen last van hebben.
Dus je doet er niet alleen jezelf een plezier mee als je het gillen wilt beperken maar ook je omgeving, ik wou dat er meer ouders zo dachten.

mensen met kinderen zijn minder gevoelig voor een aantal frequenties(heel verassend de hogere frequenties :+ ) dit komt omdat ze kinderen hebben en deze vaker hoog frequent geluid maken en ouders dus relatief gezien vrij veel blootgesteld worden aan .
mensen zonder kinderen zijn gevoeliger voor deze geluiden en zullen dit eerder als irriterend ervaren dan mensen met kinderen .

wat niet inhoud dat ouders het leuk vinden als kindlief aan de gil is, maar wel een verklaring waarom kinderloze mensen het sneller irritant vinden.
ik ben zwaar allergisch voor hoge tonen , maar weet ook dat kinders nu eenmaal herrie kunnen maken dus probeer er gewoon tolerant naar te zijn zeg maar .

maar denk dat het idd onmogelijk is op sommige momenten om een kind minder herrie te laten maken (stoeien etc )
gillen om het gillen , of nog veel erger "ikke wil maar het mag niet" gillen ben ik wel echt heul erg allergisch voor :=

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:59

Ik zet het zelf ook op een gillen als ik aan het stoeien/gekieteld word, denk dat dit een 'natuurlijke' reactie is. :')

Gillen om het gillen is idd anders.