Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
aslo schreef:Denk dat er te vaak te gauw een label wordt geplakt. Daardoor denk ik dat er ook vaak foutieve labels worden geplakt en dat kan vervelende gevolgen hebben. Op mijn jongste dochter wilde men vanaf de peuterzaal al graag een label plakken. Dit is al die jaren zo door gegaan. Ze was idd anders dan anderen. Maar geen van die labels die men wilde plakken, paste bij haar. Dus heb altijd gezorgd dat ze er geen één opgeplakt kreeg. Uiteindelijk na jaren van 'speuren' vielen alle puzzelstukjes op hun plaats en blijkt dat ze 'gewoon' HSP is. Dus toch een label, maar wel één waar we ons in kunnen vinden.
Wat ik ook erg vind is dat bepaalde labels (denk aan ADHD) een soort van vrijbrief is voor het gedrag.
fjordowner18 schreef:aslo schreef:Denk dat er te vaak te gauw een label wordt geplakt. Daardoor denk ik dat er ook vaak foutieve labels worden geplakt en dat kan vervelende gevolgen hebben. Op mijn jongste dochter wilde men vanaf de peuterzaal al graag een label plakken. Dit is al die jaren zo door gegaan. Ze was idd anders dan anderen. Maar geen van die labels die men wilde plakken, paste bij haar. Dus heb altijd gezorgd dat ze er geen één opgeplakt kreeg. Uiteindelijk na jaren van 'speuren' vielen alle puzzelstukjes op hun plaats en blijkt dat ze 'gewoon' HSP is. Dus toch een label, maar wel één waar we ons in kunnen vinden.
Wat ik ook erg vind is dat bepaalde labels (denk aan ADHD) een soort van vrijbrief is voor het gedrag.
wat is hsp?
0152141488 schreef:Ik heb zelf autisme PDD - NOS.
Iedereen ziet me als een soort bedreiging, ziekte enz.
Daarom vertel ik nooit echt aan iemand dat ik autisme heb, me beste vrienden weten het. Maar mijn klas enz. niet. (behalve me mentor)
Op de basisschool toen ik vertelde dat ik dat had, begonnen ze me meteen te pesten.
Beter kan je dingen voor je houden, en plezier te hebben zonder het te vertellen denk ik dan maar.
EskeGirl schreef:0152141488 schreef:Ik heb zelf autisme PDD - NOS.
Daarom vertel ik nooit echt aan iemand dat ik autisme heb, me beste vrienden weten het. Maar mijn klas enz. niet. (behalve me mentor)
Op de basisschool toen ik vertelde dat ik dat had, begonnen ze me meteen te pesten.
Beter kan je dingen voor je houden, en plezier te hebben zonder het te vertellen denk ik dan maar.
Jups, daarom wil ik het ook niet vertellen in de klas, hoewel mijn mentor dit wel zou willen...
0152141488 schreef:EskeGirl schreef:
Ik heb zelf autisme PDD - NOS.
Jups, daarom wil ik het ook niet vertellen in de klas, hoewel mijn mentor dit wel zou willen...
fjordowner18 schreef:dames met autisme, wat zijn de redenen dat jullie getest werden? wat maakte dat jullie deze label omgehangen hebben gekregen?
IK vind eigenlijk dat mensen die net iets anders denken, maar geen gevaar zijn voor zichzelf of andere, die normaal kunnen fuctioneren en zelf nergens last van hebben, geen label om horen te krijgen, puur om pesterijen te voorkomen