Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Xyris schreef:Hallo bokkertjes,
Ben nu aan het werk bij mijn ouders, komt mijn moeder haar me toe met de vraag wat ik denk bij 1 helft aangezichtsverlamming in combinatie met hevige hoofdpijn en pijn trekkend naar de voor.
Blijkt mijn vader dit vannacht te hebben gehad....
Ik moest natuurlijk gelijk denken aan een Tia, voorbode van een beroerte. Ware het niet dat het pijn trekkend naar het oor me een beetje vreemd voor komt.... Ik kan er verder niks van vinden op websites dus denk, ik vraag het hier even..
Hij werd wakker met hevige hoofdpijn om 6 uur vannacht waarna hij de verlamming ontdekte. Dit heeft maar enkele minuten geduurd en de hoofdpijn is ook weggeebd, hij functioneert nu normaal. Mijn moeder heeft hem niet kunnen testen, hij is niet naar het ziekenhuis geweest.
Hij zit in zijn 50ger jaren. Heeft veel stress, eet niet all te best en sport niet.
Thanks voor jullie tijd.
Citaat:Plotselinge en ongewoon hevige hoofdpijn
Hoofdpijn is natuurlijk niet noodzakelijkerwijs een teken van een beroerte. Maar als hoofdpijn onverwacht of ongewoon intens toeslaat is er reden voor bezorgdheid. Als een stijve nek, aangezichtspijn, of overgeven gepaard gaan met de hoofdpijn kan er beter direct contact worden gezocht met een arts. Er kan sprake zijn van een migraine maar als deze symptomen niet eerder zijn voorgekomen, is het beter om adequaat en snel te reageren.
Xyris schreef:Helemaal met jullie eens ware het niet dat hij bij hoog en bij laag weigert naar het ziekenhuis te gaan. Ben pissig op hem geworden, maar het helpt allemaal niet... Vandaar dat ik mijn heil hier zoek...