Na 8 weken nog steeds open wond op mijn been

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Na 8 weken nog steeds open wond op mijn been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 16:25

In dit topic: [MW] Scheenbeen gekneusd kan je lezen dat ik door een stomme actie van mezelf van mijn paard ben gevallen en daarbij mijn onderbeen heb gekneusd.
Ik denk dat er op een gegeven moment wel 2 liter vocht in mijn been zat, zo dik was het.
Nu is dat over, mijn been heeft bijna weer zijn normale vorm alleen om de wond zelf is het nog wat dikker.
Ik ben nu dus 8 weken verder en ik heb nog steeds veel pijn aan mijn been, niet de hele tijd maar soms komt het op en het lijkt dan echt letterlijk of er een mes in mijn been word gezet, vooral als ik savonds in bed lig.
Iedereen om mij heen is me al helemaal zat wat betreft mijn been, op mijn werk is het voor mij zelfs verboden om er nog over te praten :')
Maar ik zit er mooi mee.....
Ik kan niet eerder dan maandag naar de dokter, en dat zal ik zeker doen maar ik vraag me toch af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met een beenwond, is het normaal dat het zo lang duurt?

Dit is een foto van hoe mijn been was een week na de val:
Afbeelding

En dit is mijn been nu (na 8 weken)
http://i50.tinypic.com/35d97r6.jpg
Die foto zet ik in een link want het ziet er NIET SMAKELIJK uit.
(Excuses voor de haren op mijn been maar een scheermes op mijn pijnlijke been zetten zie ik niet zo zitten.. ;( )

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:30

Oei, dat is denk ik gewoon flink ontstoken! Even langs HA om een antibioticakuurtje?

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:31

Dat ziet er niet lekker uit!! Lijkt inderdaad op een fikse ontsteking. Misschien toch maar een bezoekje aan de huisarts? Die kan je vragen wellicht beter beantwoorden.

Amaris

Re: Na 8 weken nog steeds open wond op mijn been

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:33

Jouw been is duidelijk ontstoken (of nouja... de wond). daarom doet het ook zo'n pijn. Is het ook warm?

Een AB kuurtje gaat je snel helpen denk ik!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 16:36

Ik ben in het begin met mijn been naar de HA geweest toen kreeg ik inderdaad een antibioticakuur en een antibiotica creme, deze heb ik uiteraard afgemaakt,
Toen kwam er een collega van mij met een spookverhaal dat een vriend van hem van een ladder was gevallen en ook een beenwond had, daar was een bacterie in gekomen en die mist dus nu zijn onderbeen.
Toen die collega dat verhaal vertelde ben ik nog diezelfde dag naar HA gegaan en dit ook aan mijn HA verteld maar die reageerde erg kribbig, wie is nou de huisarts hij of ik!! (new kids.. hahaha)
Sinds dien ben ik niet meer naar de HA geweest.
Op me werk lachen ze me letterlijk uit omdat ik maandag weer ga, "hij heeft een goeie klant aan je!" "hij ziet je weer aankomen" "als je gewoon niet wilt werken moet je zeggen hoor!" roepen ze waardoor ik nu dus echt met tranen in mijn ogen zit want ik heb het gevoel dat het echt niet goed zit met mijn been... ;(

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:38

Die wond is zeker ontstoken. Direct naar de huisarts (zegt de co-assistent :P ).

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 16:38

Dat korstje wat je op de 2de foto ziet ligt trouwens een stuk dieper dan mijn gezonde been, het is een soort krater zeg maar....

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 16:38

Talisa schreef:
Die wond is zeker ontstoken. Direct naar de huisarts (zegt de co-assistent :P ).

Dankjewel, en verder in een biotex badje of heeft dat geen zin?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:38

Zou wondroos kunnen zijn of worden. Ook al lachen je collega's zich een krul in hun banketstaaf, ik zou gewoon naar de HA gaan. En eerder dan maandag ook!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:39

Arrabel schreef:
Talisa schreef:

Dankjewel, en verder in een biotex badje of heeft dat geen zin?

Dat heeft geen zin. Bacterie zit veel dieper.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:41

Ik als leek zou ook zeggen dat dit totaal niet goed is. De glimmende rode rand doet me heel sterk denken aan een fikse ontsteking

morgen naar de huisarts. Bellen en aangeven dat het echt niet meer gaat!
Sterkte

juleke

Niet naar het gelach van je collega's luisteren. Als er iets mis is, moet je naar de dokter gaan. Met jouw been is duidelijk 'iets' mis, het ziet er behoorlijk pijnlijk uit. Daar moet je niet mee blijven lopen.
Ik denk zelf dat het een 'onschuldige' ontsteking is, maar ook daar moet je wat aan laten doen. Dus niet meteen gaan denken dat je je been binnenkort kwijt gaat zijn, maar gewoon even naar de dokter voor een behandeling! ;)

Rindin

Oei, daar had je liever gister dan vandaag mee heen gemoeten! Heb je ook koorts? Zo ja, dan zou ik nog sneller actie ondernemen. Sterkte ermee!

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:43

Ziet er niet best uit, zou gewoon naar de HA gaan, of eventueel een andere.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:44

ik zou hier ook niet mee blijven lopen!! dat heb je al veel te langgedaan..iddNU de huisarts bellen en zorgen dat je voor het weekend nog terecht kan.
Beterschap!!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 16:45

Citaat:
Oei, daar had je liever gister dan vandaag mee heen gemoeten! Heb je ook koorts? Zo ja, dan zou ik nog sneller actie ondernemen. Sterkte ermee!

Ik heb verder geen koorst, alleen ontzettend pijnlijke steken in mijn been.

Ik zal morgen meteen naar het inloop spreekuur van de dokter gaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:50

He jakkie,

ik heb het ook wel eens gehad (ik ben nogal pulkgraag), maar heb voor andere wondjes altijd een tubetje met creme van het merk LEO. Waarschijnlijk heb jij dat zalfje ook in huis, smeer dat er uit voorzorg maar op.

Biotex is een hele goede, beter dan soda schijnt. Als je maar lang genoeg weekt. Eventueel een wondgaas doorweken met biotex en er op zetten.

Ik ben er altijd zelf altijd zelf vanaf gekomen. Maar ik betwijfel of ik de wondjes ook zo groot had als jij. Tegenwoordig voel ik het vaak al aankomen en smeer ik er blistex op, blistex in het blauwe potje.

Maar schroom niet om naar de huisarts te gaan, hoewel ik ook al regelmatig af ben gescheept, hij ziet er voor jou en verdient met elk consult wel 20 euro!! Dus hij zal je echt niet wegkijken.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:54

Nou idd, laat je collega's maar lachen... Echt belachelijk hoe ze doen 8)7

Op de eerste foto lijkt het alsof je huid bijna niet kapot is... Terwijl er op de tweede foto toch een flinke plek zit... Ik zou er idd morgen meteen mee naar de huisarts gaan. Het is nu vast niet heel erg mis met je been, maar ik denk dat je dat ook beter voor kunt zijn :=

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 16:56

Daphne__ schreef:
Nou idd, laat je collega's maar lachen... Echt belachelijk hoe ze doen 8)7

Op de eerste foto lijkt het alsof je huid bijna niet kapot is... Terwijl er op de tweede foto toch een flinke plek zit... Ik zou er idd morgen meteen mee naar de huisarts gaan. Het is nu vast niet heel erg mis met je been, maar ik denk dat je dat ook beter voor kunt zijn :=

Op de eerste foto was mijn huid ook niet kapot dat is later pas gekomen.
Door al het vocht in mijn been werd mijn huid week en een keer na het douchen kon ik het er zo van af schrapen, die rode plekken die je ziet op de eerste foto zijn onderhuidse wonden die dus tevoorschijn kwamen toen me vel er af ging, sinds dien is mijn been zoals op foto 2.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 16:57

Janine1990 schreef:
He jakkie,

ik heb het ook wel eens gehad (ik ben nogal pulkgraag), maar heb voor andere wondjes altijd een tubetje met creme van het merk LEO. Waarschijnlijk heb jij dat zalfje ook in huis, smeer dat er uit voorzorg maar op.

Biotex is een hele goede, beter dan soda schijnt. Als je maar lang genoeg weekt. Eventueel een wondgaas doorweken met biotex en er op zetten.

Ik ben er altijd zelf altijd zelf vanaf gekomen. Maar ik betwijfel of ik de wondjes ook zo groot had als jij. Tegenwoordig voel ik het vaak al aankomen en smeer ik er blistex op, blistex in het blauwe potje.

Maar schroom niet om naar de huisarts te gaan, hoewel ik ook al regelmatig af ben gescheept, hij ziet er voor jou en verdient met elk consult wel 20 euro!! Dus hij zal je echt niet wegkijken.

Bedankt voor de tips Janine!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:58

ga a.u.b. morgen naar de huisarts en laat de rest maar lekker kletsen.
Desnoods ga je vanavond al naar de eerste hulp als je erg veel pijn hebt. Naar je gevoel luisteren en niet naar je collega's. Beterschap!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:00

Ik zou het persoonlijk wel in de biotex zetten.

Naar de eerste hulp gaan is volkomen overbodig in dit geval, dit is geen spoedgeval.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:23

Biotex kan nooit kwaad in ieder geval. De kans dat het helpt is alleen niet zo groot, omdat er al een flinke korst op je wond zit en de infectie zit daaronder. Maar goed, het kan wel helpen en het kan sowieso geen kwaad.
Het is inderdaad erg ontstoken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:26

labyrinth schreef:
Biotex kan nooit kwaad in ieder geval. De kans dat het helpt is alleen niet zo groot, omdat er al een flinke korst op je wond zit en de infectie zit daaronder. Maar goed, het kan wel helpen en het kan sowieso geen kwaad.
Het is inderdaad erg ontstoken.

Zelf week ik de korst altijd los, zodat de biotext verder kan. Nieuw korstje erop is ook niet verkeerd denk ik. Kan de wond ook even weer drogen aan frisse lucht.
Maar ik heb geen idee of dit ook goed is.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:39

Nou ja het zit zo. De huid hersteld zich makkelijker en mooier zonder korst, maar de korst is er niet voor niets. De korst zorgt er namelijk voor dat er geen nieuwe ziektekiemen in de wond kunnen komen.

Er bestaan tegenwoordig ook speciale gelpleisters die korstvorming voorkomen, maar wel de functie van de korst overnemen, namelijk het afsluiten van de buitenlucht.