lengteverschil benen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

houvanpaard

lengteverschil benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 18:57

heey ik vroeg me af of het normaal is dat mijn linker been 3cm korter is dan mijn rechter been
en ja ik heb wel goed gemeten want ik heb het 3x gemeten en mijn zusje heeft geholpen

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:58

Ben wel benieuwd hoe je dat gemeten hebt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:59

Hebben wel meer mensen, volgens mij is het niet erg tot dat je er last van krijgt.
Mijn benen zijn wel even lang, maar mijn bekken staan scheef dus mijn ene been is wat meer naar beneden dan de ander. :') Met steunzolen heb ik er niet veel last van, zonder voel ik eigenlijk wel dat ik ongelijk loop.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:00

Rebel_Jits schreef:

Ik ook..

houvanpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 19:01

Rebel_Jits schreef:

met een meetlind en de hulpvan mijn zusje

Anoniem

Re: lengteverschil benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:11

Waarschijnlijk zijn niemand zijn benen helemaal gelijk. Dat is meestal met je voeten ook niet zo, en met je handen ook niet.. Ik heb alleen nog nooit bedacht om het op te gaan meten, had je er last van? Omdat je dat hebt gedaan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:14

Waarom heb je het opgemeten? En ook ik ben benieuwd hoe je dat hebt gedaan... Met een meetlint lijkt me logisch :')

Heb je verder nog klachten? Rug- knie of nekklachten oid? Je kunt geen 3cm beenlengteverschil hebben zonder daar klachten van te krijgen...

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:16

Drie centimeter verschil is erg veel. Heb je ook klachten of kwamen jullie er bij toeval achter?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:16

Heb je ook hoogte verschil in je bekken kam? Denk dat dat een stabielere meetplek is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:17

Lees net dat TS ook knieklachten heeft, een jumpers knee... Neem aan dat iemand je dat heeft verteld? Een fysio oid, dan zou ik daar gaan vragen of je beenlengteverschil hebt en wat je ermee kan doen :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:18

furious schreef:
Heb je ook hoogte verschil in je bekken kam? Denk dat dat een stabielere meetplek is.

Daar zou ik juist niet meten want dan sluit je bekkenproblematiek nog niet uit :)

houvanpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 19:19

furious schreef:

ik meet de bekken niet mee

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:30

Een meisje dat ik ken heeft tussen haar benen 3 mm verschil in en daardoor heeft ze een scheve rug.
Ze gingen eerst elk haar naar de GGD, maar die zeiden dat ze moest stoppen met paardrijden, maar haar moeder wist dat ze dat toch nooit zou doen dus zijn ze nooit meer naar de GGD gegaan voor onderzoek naar haar benen :+

Oke, ontopic, 3 cm is wel erg veel...

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:54

3 cm :') Bij 1 cm sta je al scheef van de pijn en groei je helemaal krom. Ik denk toch dat er iets niet klopt aan jullie meetmethode. Ga anders even naar de huisarts...

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:59

Blue_Eyes schreef:
3 cm :') Bij 1 cm sta je al scheef van de pijn en groei je helemaal krom. Ik denk toch dat er iets niet klopt aan jullie meetmethode. Ga anders even naar de huisarts...

Kun je lachen wat je wil, maar ik heb echt 3cm beenlengte verschil gehad. Niet door mezelf gemeten, maar door de masseur. Gelukkig kon hij dat nog corrigeren.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:00

Dat zou je toch moeten merken, zou ik zeggen. En niet als je met je zusje en een meetlint aan het stoeien bent. En door de masseur? Masseurs zijn geen medici, dus ik ben heel benieuwd wie jou behandeld heeft. 3 cm beenlengteverschil masseer je heus niet even weg.

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:41

ik heb ook 3 cm beenlengte verschil

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:50

Volgens mij heeft iedereen wel ongelijke benen.
Bij mij zie je niet dat ze ongelijk zijn maar ik merk het wel met lopen en met de belasting, ik belast daarbij mijn linkerbeen veel meer als mijn rechter en mijn linkerknie knakt dan ook vele malen erger als mijn rechterknie en ook vaker.
Verder zit ik op mijn paard met ongelijke beugels zodat ik het gevoel heb dat ik recht zit op mijn paard.

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:52

Megamutsj schreef:
Volgens mij heeft iedereen wel ongelijke benen.
Bij mij zie je niet dat ze ongelijk zijn maar ik merk het wel met lopen en met de belasting, ik belast daarbij mijn linkerbeen veel meer als mijn rechter en mijn linkerknie knakt dan ook vele malen erger als mijn rechterknie en ook vaker.
Verder zit ik op mijn paard met ongelijke beugels zodat ik het gevoel heb dat ik recht zit op mijn paard.

ik zat vroeger ook altijd met ongelijke benen. maar sinds ik een ander paard rij moet ik wel met gelijke beugels rijden omdat het paard er op reageerd als ik schreef zit. maar ik merk wel dat ik daardoor iets minder schreef ben geworden:)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:52

70% van de mensen heeft ongelijke benen inderdaad. Maar bijna iedereen van die 70% blijft onder de 15 mm. 3 cm is echt al behoorlijk extreem. Tenminste - dat is wat mijn fysio-broer hier naast me op de bank me nu vertelt (en wat ik ook eerder van de manueel therapeut en de orthopeed had gehoord ;)).

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:05

Een beenlengteverschil kan je niet zomaar zelf opmeten. Het kan ook zijn dat je scheef hebt gestaan, bijv vanuit je bekken en dat hierdoor het ene been korter lijkt dan het andere. Als je echt twijfelt of (rug)klachten hebt, kan je denk ik het beste even langs de huisarts gaan.

Ik heb zelf overigens een verschil van meer dan vijf cm, wat is opgevuld met een schoenverhoging van 5 cm...

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:08

Bij mij zit er ook verschil in qua lengte, heeft de huisarts gezien.
Hun meten en kijken naar de stand van je heupen. :)

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:09

Blue_Eyes schreef:
3 cm :') Bij 1 cm sta je al scheef van de pijn en groei je helemaal krom.

Dat valt op zich ook wel weer mee, ik heb daadwerkelijk 1 cm beenlengte verschil en ik groei echt niet helemaal krom hoor :+ Wel heb ik altijd last van mijn rug, maar draag daarentegen wel zooltjes om te compenseren.
Een verschil van 3 cm. is idd wel veel, als dat echt zo is wordt het tijd om naar de dokter/fysio te gaan, waar het kan niet anders dan dat je daar last van hebt.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 09:18

Als je echt 3 cm beenlengte verschil hebt dan merk je dat wel in je lopen.
Ik heb zelf 2 cm beenlengte verschil en dit zie je al. Daarnaast kan het niet anders dan dat je klachten moet hebben bij 3 cm verschil. Mocht je je echt zorgen maken zou ik het door een professional laten onderzoeken.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 09:57

Met 3 cm verschil zal je rug scheef staan, bekken scheef staan en zal 1 van je schouders flink hangen.
Het is op te lossen met een speciaal zooltje, helaas veel mensen gezien die dit niet wilde en met 30 jaar oud al een versleten rug hadden en niet eens meer een uurtje konden wandelen zonder helse pijn.