Hoe kom ik van mijn spieren af?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Hoe kom ik van mijn spieren af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 19:43

Ik zit met een probleempje die ik al best lang heb. (en waar heel wat mensjes op bokt inmiddels al van weten :+ )

Ik word gespierd om niks!! :7

Ik heb van mijzelf al erg brede schouders (altijd problemen met kleding), maar ik heb daarbij onwijs gespierde armen in vergelijking met anderen van mijn leeftijd.
Truitjes met korte mouwen zitten mij standaard veel te strak. Lange mouwen zijn vaak te kort.

Vooral mijn borstpieren zijn ook te groot.. Zo pas ik geen bikini's en bh's zitten vaak ook niet goed als ik beweeg.
Ik had een tijd geleden gewoon een sixpack. En niet omdat ik zo dun was, nee, omdat die spieren gewoon zo dik waren.

Ik weet niet hoe ik aan die spieren kom?!

Ik rijd niet heel veel en als ik rijd heb ik geen gewicht in mijn handen. Zeer licht contact..

Nu heb ik de laatste tijd een paar keer uitgemest en heb de laatste tijd wat meer getild. Ja hoor, viel mijn stiefvader (en mij) op dat ik er weer gespierder uit zag.

Ik wil er echt vanaf..

Nu wil ik wat conditietraining gaan doen, maar ik durf het gewoon niet omdat ik bang ben dat ik daar gespierder van word..

Ik heb gekanteld bekken en daarom een 'nepbuikje', maar op dat nepbuikje zit op mijn onderbuik ook een laagje vet, waar ik vanaf wil. Maar ik heb geen idee hoe ik dat aan moet pakken zonder gespierder te worden.

Als ik nog gespierder word maakt dat mij namelijk ontzettend onzeker en dat wil ik dus écht niet. Althans, mijn lichaam mag gespierder, maar mijn armen niet!!! Ik heb bijna geen voorgevel en daarom lijk ik best mannelijk met die spieren.

GELUKKIG heeft mijn vriend een goed getraind lichaam, want ik ben nog wel eens gespierder dan de meeste jongens van mijn leeftijd..

Maargoed, iemand een verklaring voor mijn 'probleempje' en misschien een oplossing? -O-

Saskia9

Re: Hoe kom ik van mijn spieren af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:49

Stoppen met paardrijden,zwanger worden en een kind baren :+
Alle gekheid op een stokje,ik ken het probleem. Inmiddels zijn mijn schouders nog steeds breder dan de gemiddelde vrouw,mijn beenspieren zie je niet meer zo duidelijk maar ze zijn nog steeds gespierd en heel sterk. Maar voor de rest niet meer nu ik helemaal niks meer doe..
Sorry,ik kan je dus niet echt helpen :Y)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 19:55

Haha alsnog bedankt voor je post en ervaring! :D

Ik denk dat ik zelfs van brood maken gespierd word _O-

Op zich vind ik spieren bij een vrouw wel mooi, maar alleen als je er nog wel vrouwelijk onder bent en dat ben ik dus niet :=
Althans, ik heb gelukkig een ronde kont en vrouwelijke heupen, maar geen tieten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:06

Ben nou wel benieuwd naar een foto van je armen/schouders?

Overigens denk ik dat er weinig aan te doen is.. sporten onder begeleiding zodat je niet perongeluk toch spieren traint die je niet wilt trainen.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:11

Ben ook benieuwd naar een foto! Ik vind gespierde armen bloedmooi eigenlijk... Tenzij je echt op een bodybuildster lijkt ofzo, maar zo erg zal het toch niet zijn?

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:13

Volgens mij is er voor deze "aandoening" een medische term. Weet alleen de naam er niet van, miss leverd google nog wat info op?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 20:17

Nee ik lijk niet op een bodybuilster nee :')
Maar het is gewoon niet mooi omdat ik amper tieten heb.

Spieren vind ik ook mooi! :D Maar daardoor is bij mijn mijn lichaam ontzettend uit verhouding.. En dat maakt het echt hartstikke lelijk.

Ik krijg mijn armen nooit goed op de foto, dan valt het heel erg mee. Maar op de springfoto in mijn profiel zie je op zich ook wel bij mijn arm die deuk van de spieren zegmaar.
Zal even kijken voor een foto.

Ik ga even googlen, kijken of het een medische term heeft.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:25

Hier hetzelfde. :+ Heeeel vervelend om steeds uit getailleerde bloesjes te scheuren. :')
Ik heb ook niet veel van voren. En mijn schouders en armen zijn heel breed en gespierd. Ik sport veel, maar ik doe níks kwa armen en schouders of borst, om spieren te voorkomen.

*hier even een linkje, zie je goed mijn spierballen op mijn arm en schouder := *
http://i1071.photobucket.com/albums/u51 ... 1-VD14.jpg

Niet cool dus. Maar ik heb me er maar bij neergelegd en ben blij dat ik geen kwabjes heb van 'ook niet als ik zwaai?' :))
Maar vervelend met kleren is het zeker. :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 20:29

Zoals ik het zo zie is het wel mooi bij jou Borisje!
Maar ik zie natuurlijk je lichaam niet goed dus kan niet goed oordelen :P

Het is inderdaad vervelend met kleren! In blousjes kan ik niet goed bewegen, ga dan echt zweten enz. dus dat doe ik ook nooit aan :=

Ik ga de mensen die erom vroegen even een fotootje sturen. Maar houd er dus rekening mee dat het op die foto enorm meevalt, jammer genoeg.
Op zich kan je er wel op zien dat ik vanuit onder mijn borsten ineens heel breed word naar boven.. En mijn niet passende bh :+ En span der niet trouwens.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:31

Nouja, als je er van uit gaat dat ik 1,80 meter ben, mijn bovenkant weinig heeft behalve veel spieren en breedheid, dan worden er vrij veel mannen bang van mij. :')

Maar toch bedankt voor het compliment! Voor de rest ben ik plat. :P

Blousjes is idd een ramp, shirtjes met korte mouwtjes ook, want die glijden dan naar boven.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:33

Ik heb net een foto gezien van 4 jaar geleden.. Niet normaal! Zo droog gespierd,je ziet gewoon de spieren in mijn benen zitten!
Wordt nu toch wel lichtelijk jaloers als ik dat terug zie hoor :=

Geen bloesjes of getailleerde jasjes aan kunnen is hier ook nog een probleem. Het scheurt gewoon open als ik mijn armen naar voren doe :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 20:35

Borisje,

Ik heb gespiekt in je profiel, en jij bent echt niet plat ofzo. Mooi lichaam heb je!

Oh praat me er niet van :')
Ik had een schattig bloemetjesshirt aan, met korte mouwtjes en ik werd gewoon uitgelachen dat het shirt zo niet paste bij mijn lichaam _O-
Hele rode lijn ook omdat die mouwtjes zo strak zaten :=

Saskia9,
ben nu wel benieuwd naar de foto! :D

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:36

Zullen wij dan maar een beetje ruilen?

Ik heb best wel een flinke kracht in mijn armen maar de spieren zijn er gewoon niet en ik zie er gewoon uit als een dun sprietje.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 20:37

Alleen je armen dan! :P

Hoe komt het dat je er dan zo uit ziet? Dun of gewoon je bouw?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:39

Ik denk door de snelle stofwisseling.
Ik blijf ook continue op de 65k wegen en dat voor mijn lengte van 178....

Heel af en toe weeg ik weer 67k maar dan wordt ik snel weer 65k.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:41

Van cardio training krijg je geen spieren, wanneer je dit zelfs erg veel doet breekt het spieren juist af.

Van kracht training krijg je een hoger spierpercentage.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 20:43

Valt op zich wel mee toch je gewicht? Ben wel benieuwd naar een fotootje :P
Ik ken veeel erger.

Raponsje, dus loopband en crosstrainer krijg je dus echt geen spieren van? Maar je spant toch met het rennen bijv. je buik steeds aan?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:45

Geryon schreef:
Valt op zich wel mee toch je gewicht? Ben wel benieuwd naar een fotootje :P
Ik ken veeel erger.

Raponsje, dus loopband en crosstrainer krijg je dus echt geen spieren van? Maar je spant toch met het rennen bijv. je buik steeds aan?

Aanspannen is nog geen inspanning, overigens zul je verbaasd zijn hoeveel mensen al hun spieren als een pudding proberen te laten hangen tijdens het rennen tijdens mijn lessen. :')

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:47

foto in de pb verstuurt.

Maar @Raponsje.
Ik geloof dat het ook een groot deel aan de lichaam licht.

Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik niet veel vitamines neemt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 20:48

_O-

Maar nee dat is waar.. Maar hardlopers zie ik vaak toch wel mooi gespierd, of dat is omdat ze ernaast ook nog sporten :')

Maar het gaat mij er een beetje om, dat voor mij aanspannen misschien ook wel goed genoeg is om gespierder te worden?

Het is écht raar hoe snel ik gespierd word.
Ik val ook gewoon makkelijk af trouwens.

En ik eet echt suuuuuuuuuuper veel en de hele dag door nutella. Misschien ook door de vele eiwitten? Idunno..
Kom de laatste tijd wel wat aan trouwens, buiklaagje :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:50

Ruilen? Neem ik jouw gespierde lichaam, mag jij een dikke prop zijn :+

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:50

Nee hoor.
Anatomisch werken alle (gezonde) lichamen hetzelfde.

Hardlopers zijn echt niet gespierd, kijk maar eens naar de echte hardlopers die alleen hardlopen die zijn erg slank.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:52

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 20:54

Maar hoe verklaar je mijn spieren dan? Ik doe niet meer dan meiden die veel minder gespierd zijn dan mij..
Even fitnessen en ik word meteen gespierder. Weet zeker dat wanneer ik weer fanatiek ga rijden, ik ook meteen een 6pack krijg.

Ojajoh, een dikke prop hoef ik nou ook meteen niet te zijn _O-

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:55

Anders even langs de doc gaan.

Hoe is eigenlijk de bespiering in jou hele familie?
Komt het vaker voor gespierdere personen in de familie?
Laatst bijgewerkt door kensha op 16-09-12 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt