Goede anti klit spray voor kinderen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

loontje

Goede anti klit spray voor kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 20:03

Mijn oudste dochter heeft al sinds zij anderhalf is krullen,maar sinds het langer is altijd last met borstelen.
Nu gebruik ik al langere tijd anti klit spray van onder andere kruidvat,etos maar ook de bekendere(ben de naam kwijt)merken.Alleen werkt dat eigenlijk voor geen meter.

Laatst dacht ik een aardige gevonden te hebben en dat is die van Black and Lovely bij de Etos vandaan,maar ook deze doet zijn werk na langere tijd niet meer.Van dat merk heb ik ook de crème liggen,alleen zit daar olie doorheen en maakt het haar dus vet.Denk echter dat dat uit het assortiment gaat of niet leverbaar is want zie het al een maand of 3 niet meer bij de Etos.

Nu zijn er zoveel meiden hier op bokt en vele met krullen of kinderen dus wie weet heeft iemand van jullie een idee???Gewoon een middeltje zodat het doorkambaar wordt,kind minder pijn heeft met kammen en niet vet maakt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:04

die van de action is erg goed :j
merk weet ik zo even niet

Francis

Re: Goede anti klit spray voor kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:06

De Cowboy Magic uit de poetskist van je paard... ook súper voor mensenhaar ;)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:07

ik heb van het merk Dark & loveley (kun je vaak bij grotere kruitvatten of etos krijgen), vaak paarse flessen etc.
je hoeft er niet persee zwart haar voor te hebben, werkt ook prima op blond ofzo, en ik vind het heel fijn spul.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:08

Niet te veel spuiten e.d., maar een Tangle Teezer kopen :j .
Ik was in het begin erg sceptisch en werd dagelijks gek van het gemiep met dat borstelen, maar echt superfijn :j .
Gebruik 'm zelf ook! De haren van dochterlief komen inmiddels bijna tot haar kont (nou, ja bipsje :') ) en er kwamen natuurlijk snel pijnlijke knoopjes in, ik spuit nu nog maar zelden anti-klit in haar haar en het is ook geen ramp meer als we niet invlechten voor de nacht, ik vind het echt een aanrader.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:08

Mijn haar wordt heel zacht en makkelijk doorkambaar door dit spul
Afbeelding

ik spray het na het haren wassen in nat haar en het droogt netjes en is daarna super zacht en makkelijk doorkambaar.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:09

Cowboy Magic is heel erg "ontklittend" inderdaad! Zelf gebruik ik die van Gliss Kur, maar die is niet heel erg sterk.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:11

Inderdaad :j die van de Actionis erg goed, lijkt veel op cowboy Magic. Voor mijn dochter koop ik dan ook de variant die je in het haar masseerd.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:13

Btw, van de action, gliss, l'oreal, andrélon, één of ander engels spul, allemaal al geprobeerd, maar je moet toch borstelen en dat is gewoon helemaal niet fijn voor een kind en nu met de Tangle Teezer gaat het echt super.

De serum van de action gebruik ik wel nog voor de paardjes en voor dochterlief na het zwemmen, want het is wel ontzettend vet (dat serum, dan), de spray hiervan, vond ik niet echt wat bijzonders.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:15

gebruik je wel de gewone antiklit cremespoeling na het haren wassen dan?

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:20

Tangle teezer is idd een waanzinnig fijne haarborstel. Heb hem voor mijn dochter en gebruik hem zelf ook. Gebruik naast wat cremespoeling niks anders meer voor mn dochters lange haar.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:21

Ik heb een pompje van Andrelon, perfecte krul, voor mezelf. Werkt ook super voor mijn kleine krullebol :)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:25

Na het wassen, cremespoeling gebruiken. Niet helemaal uitspoelen, moet nog snotterig aanvoelen. Dan drogen, als het nog vochtig is haarserum vd Action of cowboy magic inmasseren. 1 pompje en alleen in de puntjes.
Daarna kun je het doorborstelen, gaat ze slapen dan doe je nog even een vlecht in. Dit heb ik jaren gedaan bij drie meiden met een dik bos lang haar.

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 20:38

Wat zijn jullie snel met reageren dank jullie wel.
Dark & lovely bedoelde ik inderdaad maar die is al maanden hier niet te vinden.
Paard heb ik niet meer maar kan altijd op zoek naar paardenspul haha.
Die perfecte krul ook geprobeerd maar dat doet hem ook niet hier.Misschien komt het door haar bijna witte lokken?!
Wassen doe ik met 2 in 1 kindershampoo omdat ze niet te lang onder de douche mag en ook niet elke dag ivm exceem die dan erger wordt.
Ik ga van de week even opschrijven welke jullie opgeven en dan kan de zoektocht beginnen.
Vlechten voor het slapen heb ik ook al een paar keer aangegeven bij haar maar mag al blij zijn als ik op haar zwemdag een vlecht mag maken.
Doordat er eigenlijk nog weinig op mijn pad is gekomen wat goed werkt is de afkeer tot haren kammen en vlechten alleen maar groter geworden.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:39

Ik had vroeger ook altijd die Gliss Kur!
Nu heb ik een coconut spray van t Kruidvat, heerlijk spul. Superzacht, makkelijk doorkambaar en het gaat heel mooi glanzen.

Cremespoeling gebruik ik ook altijd inderdaad. Maar ik spoel het wel helemaal goed uit. En een vlecht in bij het slapen inderdaad.

Ik gebruik ook wel eens Cowboy Magic Detangler & Shine trouwens :+ is eigenlijk voor paard, maar delen vind ze niet erg :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:42

@Loontje: echt; koop een Tangle Teezer, ik werd er zelf al gek van, telkens zo'n strijd en gemiep.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:43

Als ze snachts geen vlecht wil kun je ook een zijden kussensloop nemen, dat scheelt ook een hoop in de klitten.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:44

Cowboy magic is een wonderproduct.
Werkt echt ontzettend goed.

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 20:45

@Avaluna ik heb hem al even opgezocht op Google en ga even lezen hoe of wat.Intresse is gewekt haha.
@CM_ Dat heb ik nog nooit gehoord.Komt dat omdat het zo glad is ofzo?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:46

Ja daardoor krijg je minder vogelnestjes.
Ik heb nog steeds zijden kussenslopen, je moet er wel aan wennen om erop te slapen, ze zijn erg glad :')
Maar het scheelt wel degelijk klitten, ik ben ahum nogal beweeglijk in mijn slaap namelijk.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:47

Ik zoek voor mezelf, heb er al veel geprobeerd maar niks helpt echt goed eigenlijk. Reacties hier nog ff doorlezen of er nog wat nieuws tussen staat.

Oh en cowboy magic heb ik ook geprobeerd, no-go. Word het heel vet van!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:48

L'oreal Elvive Nutrigloss ontwarrende verzorging voor lang en dof haar (verzwaard niet).
Vind het geweldig goed spul, het haar wordt er niet vet van maar wel erg zacht met een mooie glans.
Daarnaast ruik het lekker, vind persoonlijk die antiklit spray e.d. speciaal voor kinderen verschrikkelijk stinken, jeetje waarom moet dat spul altijd naar bubblegum of iets dergelijks ruiken :(
Laatst bijgewerkt door Ulfeino op 10-09-12 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

JisJil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:49

Ga zelf ook even googelen op die tangle teezer voor het knoopjeshaar van dochterlief.
Wat ik nu gebruik is de antiklitspray van het merk Lief! Is een beetje duurder, ik geloof 4,95 per fles, maar werkt super.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:50

Ik heb ook veel last van klitten (krullend), maar met flink veel conditioner (hoofdhuid+haar) en borstelen na het douchen (met nat haar) is het goed in de hand te houden!

Droog borstelen vind ik een ramp, maar nat is goed te doen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:50

Gliss Kur!!! Werkt echt super!
Verder haarserum van de action.

Ik heb al zeker zo'n 8 jaar m'n haar niet meer gekamd.

Bij m'n moeder op het werk (revalidatiecentrum) gebruiken ze ook gliss kur voor patienten welke hele erge klitten in het haar hebben, werkt super.