Nieuw matras kopen... HELP!!!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Nieuw matras kopen... HELP!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 14:00

Na een uurtje googelen weet ik het niet meer, dus HELP!!
Ik wil een ander matras/bed. In eerste instantie zou het een boxspring worden, maar omdat ik rugproblemen heb, werd dat eigenlijk al een beetje afgeraden.
Ik aan het zoeken..... nu weet ik het dus helemaal niet meer.
met andere woorden, mensen met ervaring met een matras voor lage rug klachten.. laat je horen.

Blablabla11

Re: Nieuw matras kopen... HELP!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:14

Ik heb zelf bekkeninstabiliteit en heb een speciaal matras.. Wel een boxspring want mijn partner heeft een ander matras. Overgens was de matras wel € 1000 per stuk
In spierdijk zit de leverancier van dit matras.. Meen Matras direct oid

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:22

Ik zweer bij mijn ikea-matras met verstelbare ikea-lattenbodem. Heb wel zo'n extra dik matras met een dekmatras erop vastgemaakt. Heerlijk bed, niet zo duur (alhoewel deze voor ikea-begrippen erg duur was, dacht rond de 250-300 euro) en je mag de matrassen bij ikea altijd 90 dagen uitproberen. Bevalt hij niet, gewoon geld terug!! Ik vond dat ideaal!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:31

M line!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:33

Als je rugklachten hebt kun je speciale matrassen aanschaffen, kost wel meer maar is wel verstandig. Gewoon de betere bedzaak (dus niet RETTEKETET NAAR BETER BED) binnen stappen en vragen naar de mogelijkheden. Je kunt idd de matrassen op de persoon afstemmen. Dus ook naar gewicht en wat je prettig vind :)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:58

Mijn partner en ik hebben beiden rugproblemen, maar wel een boxspring. Is er eentje van Carpe Diem, afgesteld op ons gewicht met twee verschillende "helften", maar wel één matras, dus zonder scheiding ertussen. Dit gecombineerd met een ergonomisch hoofdkussen, ook aangepast aan je grootte. Combinatie kost wel 7000 euro, maar dan heb je ook wat !

simone46

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:12

volgens testen uit de consumentenbond komt de boxspring van Ikea als beste uit de bus...en ze zijn ook nog het goedkoopst :j

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 14:48

simone46 schreef:
volgens testen uit de consumentenbond komt de boxspring van Ikea als beste uit de bus...en ze zijn ook nog het goedkoopst :j

Dus toch maar een boxspring? Moeilijk, moeilijk!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:51

Het kan wel, maar laat je wel goed adviseren door mensen die er verstand van hebben.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:54

Wanneer je een boxspring neemt bij rugklachten, zet de rollator dan maar naast je bed, kom je er niet meer uit. Ik heb zelf een HR Vital stevig van Totaal Bed gekocht en dat bevalt goed.
Laatst bijgewerkt door Lindaonline op 11-09-12 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:56

Ik heb een tijd een tempur bed gehad. Heerlijk! helaas heeft mijn ex die gehouden (maar dan heb ik weer de bus ;-))

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 16:24

Nou... ik hoor het alweer, kom zo niet verder vrees ik!. :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:14

M line! Voor mij te duur, dus ik heb bij beter bed het zachtste matras gekocht ( heb nogal snel overal pijn).
Pocket veren met een 5 cm bovenlaag licht traagschuim ( niet dat je contouren erin blijven staan) en ik ben er erg blij mee!

Iig geen latex matras nemen, te hard en te weinig ondersteunend.
Boxspring (2 persoons) krijg ik rugpijn van, ivm naar 1 punt zakken. Nieuw duur bed maar wellicht te zacht? Iig wel een eigenschap van boxspring.
Swiss sense matras, 2 persoons rond 600 euro ( weet het type niet) vind ik ook fijn liggen.

Bij mij is de crux: zacht maar door de verschillende veerzones zodat je recht ligt, en niet zakt met je onderrug of juist te hoog met je onderrug ivm te weinig zakken.

En... Veel proefliggen!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:17

je moet overigens naar een beddenzaak dus niet naar de ikea of beterbed.
je kunt ook allerlei matrassen testen. en hier in boxtel zit er 1 met boxsprings ook kun je ten alle tijden binnen de garantie kiezen voor een ander matras als hij uiteindelijk toch niet bij je past.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:18

en ohja regelmatig dus zeker 4 x per jaar je matras draaien 4 x houd dus in heb je mooi alle kanten gehad in het jaar. veel mensen vergeten namelijk het matras te draaien na zoveel weken/maanden.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:42

Tempur! Heb ik ook (altijd last van mijn onderrug), en ik merk wel dat het helpt.
Soms word ik wel wakker met rugpijn, maar dan heb ik verkeerd gelegen.
Je moet wel echt wennen aan dit matras. Als je je omdraait, is het matras nog 1sec in "oude vorm", daar werd ik vaak wakker van. Maar je went er aan.
Als ik rugpijn heb en ik ga liggen, voel ik mijn rug heerlijk ontspannen.
Wel duur....
Ik mocht hem een maand uitproberen en kreeg een gratis kussen erbij :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:45

Tempur, ik heb nog nooit zo heerlijk geslapen als op een tempur matras! :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:49

Ik lees even mee.. Ik lig op dit moment plat met een op drie plekken gebroken rug. Lig nu dus nog in een ziekenhuis bed, maar heb de eerste nacht dat ik weer thuis was op mijn boxspring geslapen omdat mijn ziekenhuisbed de volgende dag pas kwam.. Ik heb de hele nacht(en vervolgens de dagen erna) alleen maar liggen huilen van de pijn. Een boxspring raadt ik dus ook niet echt aan. Ik lees even mee!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 16:22

Jeetje Sunral, dat is niet niks zeg! Maar je brengt me wel op het idee eens een ziekenhuis te bellen en te vragen wat die nu voor matrassen hebben.
Nu jij het zo aangeeft, weet ik dat ik, toen ik mijn bekken had gebroken op 2 plaatsen en 1 nacht in het ziekenhuis heb gelegen, daar heel fijn lag.
Thuis was dat ook totaal anders.... ik heb echt in elke houding, naast, onder en zittend naast de bank geprobeerd te slapen, verschrikkelijk die nachten!!

Heb je een ongeluk met je paard gehad, of??????
Plat op je rug, voor hoeveel weken? Ik werd daar alleen al gillend gek van, slaap altijd op mijn zij n.l, maar dat ging toen echt niet.

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:38

ik weet niet of iemand het al genoemd heeft, maar als je misschien aan een ikea matras denkt staat er een goede matras test op de site van ikea zelf, die houdt rekening met gewicht, hoe je slaapt, of je bepaalde problemen hebt en of je voorkeur hebt voor een bepaald soort matras ;) ik weet niet of je er wat aan hebt maar het is de moeite waard!

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categ ... ess_guide/

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:40

simone46 schreef:

Dat wil nog niet zeggen dat ze dus ook goed zijn bij rugklachten....

TS ik heb zelf een waterbed, ooit gekocht ook ivm mijn rug en nek. Doordat het goed naar je lichaam vortm heb je overal gelijke druk en door de in te stellen temperatuur blijft alles ook warm genoeg (en bij mij dus soepel).

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:41

ik heb zelf reuma door heel mijn lichaam heen en ik heb sinds drie maanden een boxspring en ik zweer der bij. ik heb hem dan wel helemaal zelf samen gesteld ! ik heb nog nooit zo fijn bed gehad. heb een speciaal reuma bed gehad...nou die lag voor geen meter !!

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:53

Als je ikea matras/boxspring niet bevalt kun je het binnen 4 weken omruilen.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:20

TS ik heb zelf een waterbed, ooit gekocht ook ivm mijn rug en nek. Doordat het goed naar je lichaam vortm heb je overal gelijke druk en door de in te stellen temperatuur blijft alles ook warm genoeg (en bij mij dus soepel).[/quote]

Ik zweer ook bij mijn waterbed, maar ik heb 2 aparte water zakken mijn man is iets minder zwaar dan ik en zijn bed is iets minder gestabiliseerd. Ik heb graag een iets kouder bed dan hij. Ik zou geen ander meer willen kan 24 uur in bed liggen zonder rugpijn. Ik kon in mijn oude bed nog geen 8 uur liggen dan moest ik er uit

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:52

Wij hebben een Ikea boxspring met de matrassen die zo goed uit de test komen. Ik heb een half jaartje op de morfine mogen lopen ivm lage rugpijn en het niet meer kunnen zitten/liggen/staan.
Uit mijn Auping bed kon ik iedere ochtend met tranen over mijn wangen het bed uit rollen (letterlijk) en nu heb ik onder de al hoge boxspring ook nog exrta hoge pootjes en kan ik mijn benen uit bed laten hangen en zo rechtop glijden zonder pijn :)

Bij Ikea mag je je matras inderdaad 90 dagen op proef, voor mij een reden om het te proberen aangezien ik eigenlijk echt geen Ikea bed wilde hebben want dat kon toch niet goed zijn?! nou ja toch wel dus :D alweer een jaar errug blij mee en geen rugklachten