auto ongelukje gehad...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie_v

auto ongelukje gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 00:13

Moet het even van mij afschrijven..
Heb vrijdagavond een auto ongeluk gehad. Er is een auto (bestelbusje) met wij schatten zo'n 40 á 50km per uur tegen de achterkant van mijn auto aan geknald.
In eerste instantie had ik niets, en was alleen de achterruit van de auto kapot, bij latere inspectie van de garage blijkt nu dat de bumper los zit, de klep van de achterbak ontwricht is.. Is dus een fikse klap geweest.

Nu kreeg ik vrijdagavond laat toch wel last van hoofdpijn en wat last van mijn nek, heb er een warmte pakking in gedaan en ben gaan slapen. De volgende dag nogsteeds fikse hoofdpijn, maar met wat pijnstilling toch gaan werken (kassa werk)
Nu zondag..... Ik moest vandaag zo'n 300 kilometer rijden met de auto (andere auto ;-) ) maar wat heb ik afgezien! (naast het feit dat ik nu meer gespannen in de auto zit, terwijl dat nergens voor nodig is) kreeg ik behoorlijke hoofdpijn. Gelukkig heb ik van plaats kunnen wisselen met een vriendin van mij die mee reed..

Hoelang kan dit aanhouden? Heeft iemand ervaring er mee?

Ik heb contact gehad met mijn fysio, hij dacht niet dat er iets ernstigs was. Morgen (eigenlijk vandaag..) ga ik wel naar de huisarts ivm verzekering ;-)

Radetski

Re: auto ongelukje gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 00:25

oh dat is inderdaad niet fijn! Ken je gevoel van niet fijn in de auto zitten, heb in juli ook ongelukje gehad met de auto. Fietser van links. Je zit dan inderdaad gespannen in de auto. Ik zou ook even langst de huisarts gaan. Veel succes!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 00:37

Hoi ga hiermee naar de dokter en laat het nakijken het zou goed kunnen dat je een whiplash hebt opgelopen en daar moet je heel voorzichtig mee zijn en vooral snel wat aan doen. zo mogelijk. neem rust want die hoofdpijn is een aanwijzing. en laat je niet afschepen des te beter in hte begin behandeld des te meer kans op genezing je kan er veel; problemen door krijgen als je dit verwaarloosd. Niet om je te laten schrikken maar om je te waarschuwen. sterkte

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 01:04

Ik ga sowieso morgen naar de huisarts (ivm verzekering).
Morgen heb ik ook opnieuw contact met een kennis van me (fysio). (helaas woont hij 200km van mij vandaan ;-) )

Maar erg vervelend is het wel... heb nu weer een warmte pakking in mijn nek liggen om mijn spieren wat te laten ontspannen (heb de vervelende eigenschap dat zodra ik pijn heb, verkramp..).

Nu hopen dat ik snel in slaap val!

Dankjullie wel voor de reactie's!!

Radetski

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 01:10

probeer je inderdaad om te ontspannen. Slaap lekker! Droom zacht!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 05:50

naar de huisarts en laat hem op papier e.e.a. vastleggen voor je verzekering.

Sterkte :(:)

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 07:55

Net terug van de huisarts, heb inderdaad een whiplash, mag deze week niet meer autorijden en zo min mogelijk prikkels tot me nemen
Helaas is niet autorijden geen optie (woon in de polder, en moet toch echt boodschappen doen/mijn hoofd laten zien op school.

Heb nu in ieder geval mijn kamer verduisterd, en mijn laptop zo min mogelijk helder gezet. :-)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:05

laptop uit is nog beter ;)
Wel lekker in het donker gaan liggen en zo min mogelijk prikkels tot je nemen.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 08:10

Ja klopt, maar ik val dadelijk terug in slaap als ik niet oppas. (ga zo wel even naar school, het eerste uur moet ik aanwezig zijn, is nu voor ons begin van het schooljaar)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:46

Slapen is goed voor je herstel...

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:58

Je moet je hoofd laten zien op school??!! Hoezo? De dokter zegt dat je even geen prikkels mag, dat je moet rusten en niet mag rijden vanwege een whiplash.
Doe verstandig en meld je ziek!! Ga niet rijden en ga niet naar school voor zolang als moet vande dokter.
Punt.
Je wil echt niet eigenwijs zijn en je leven lang hier last van houden.
Sterkte!!!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:11

Ik zou opassen met naar school gaan.
Mijn moeder heeft ook een whiplash gehad en heeft niet geluisterd en nu heeft ze er migraine aan over gehouden. Sterkte

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 10:44

Ik moet ook gewoon eten, en aangezien ik op mij zelf woon, en in de polder (geen openbaar vervoer) moet ik met de auto.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:50

Maar 1 keer met de auto boodschappen doen zodat je met voer en drinken een aantal dagen heen komt, is héél wat anders dan naar school gaan. Ziek melden, je hebt een whiplash!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:52

Ik vind het behoorlijk dom als je nou gewoon naar school gaat en gaat auto rijden.. :=
Rust houden!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:53

Hoi,

Mijn moeder heeft een tijdje terug precies hetzelfde gehad ( man die achterop haar knalde was dronken, op klaarlichte dag nogwel ). M'n moeder had ook last van d'r nek en wat hoofdpijn de eerste paar dagen.. Maar dat is vanzelf weer over gegaan. Beterschap!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:56

TS, pas aub op! Ik ben 6 jaar geleden van het paard gedonderd, botje in mijn nek gebroken, alle spieren uitgescheurd en uitgerekt, en daar heb ik een whiplash aan overgehouden. Bij mij gaat het niet meer over.. Ik heb goede dagen maar ook hele slechte, dan jank ik van de pijn en kan ik helemaal niks..

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:59

Da's niet echt een vergelijkbare situatie lijkt me. Overigens wel super kloten voor je.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:00

Je hebt maar 1 nek, je kan er niet voorzichtig genoeg mee zijn... :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:01

En of dat een vergelijkbare situatie is! Een knal is een knal met het risico op iets blijvends, zéker als je het forceert zoals TS nu doet. Naar school gaan terwijl arts zegt dat je rust nodig hebt... idioot.
Ziek melden of de consequenties dragen en zoals je kunt lezen zijn die niet altijd even tof.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:32

Rustig maar hoor. Ik vind dat gewoon iets anders, van een paard afdonderen of vanachter aangereden worden. En vertel mij niks over ziek melden en de consequenties daarvan.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:00

Jij vindt dat misschien wat anders, het lichaam niet. Van beide situaties kan er iets flink kapotgaan.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:04

Ik heb 3,5 week geleden mijn rug op drie plekken gebroken dus ja dat weet ik... Uiteindelijk kan er natuurlijk wel wat kapot gaan, maar dat kan in 100 verschillende situaties gebeuren.. Zo bedoelde ik het meer. Ik hoop in elk geval dat de ts er niks aan overhoudt!

Radetski

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:13

Veel beterschap!! Denk aan jezelf he meid(hihi een goei die het zegt..)!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 19:57

Ik heb veel op bed gelegen, met gordijnen dicht en een muziekje aan.
Ondertussen naar mijn fysio geweest (niet de gene waarmee ik als eerste contact had, maar mijn fysio hier) en hij heeft mijn nekspieren iets wat los kunnen maken zodat de ergste hoofdpijn wat afnam.

@saskiakefie helaas heb ik geen andere keus en moet dus autorijden om boodschappen te doen/naar de fysio te gaan etc.
Donderdag zou ik eigenlijk naar mijn ouderlijk huis gaan, maar moet dan zelf autorijden, dat heb ik even anders gepland en nu ga ik pas vrijdag, maar rijd er iemand anders voor mij (wel in mijn auto) ook zondag ga ik dit zo doen. (mijn was moet ook gedaan worden, vandaar dat ik wel terug moet)

Wel ben ik eventjes op school geweest, maar heb tussen door wel even gelegen (gelukkig kan dat op school, en weten ze wie ik ben ;-) (lig wel vaker even plat, maar dat heeft een andere reden ;-) )
Dit omdat ik die informatie moest hebben, en een aantal zaken moest regelen.

Merk snel wanneer iets te veel is, dan is het duidelijk dat ik terug moet gaan liggen. voor de rest probeer ik zo goed mogelijk te ontspannen,aangezien aanspannen van spieren een specialiteit van me is.... -O-