Neuscorrectie, ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Neuscorrectie, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 20:34

Aangezien dit topic niet echt actief is en echt iets voor me in staat aangezien dat meer gaat over tussenschotjes dacht ik; ik maak een nieuwe..
([MW] Septum/neuscorrectie. Wie nog meer?)

Wie heeft er ervaringen mee, is het gedaan via een (bekende?) kliniek, of gewoon je ziekenhuis?
Hoe zit het met je verzekering, is het voor je vergoed, of heb je het zelf moeten betalen?
Hoe verliep het, veel pijn gehad, tevreden?

Het is iets wat ik al heel lang wil, een neuscorrectie, de bobbel op mijn neus weg laten halen als het ware.
Elke dag die confrontatie in de spiegel, geen dag die voorbij gaat, dat je er niet aan denkt of dat het je weer onzeker maakt.
Het liefst altijd met een zonnebril op willen lopen, want dat verhuld het een beetje.
Je vriendinnen en moeder die zeggen; het valt me niet eens op hoor. Maarja, ook zat keren rotopmerkingen erover gehad..
Tijden geprobeerd om maar te zeggen; zo ben ik, het is een deel van me.
Maar ik hou mezelf alleen maar voor de gek, het maakt mij niet blij en ik wil nu die stap gaan zetten. :j

Ook in dingen als dates maakt het je giga onzeker, dan denk je van; ze kunnen iig niet vallen voor je uiterlijk, dus dan is het maar genoegen nemen met het innerlijk... Maar ook op een foto bijv wil ik liever niet, en dat is jammer voor je herinneringen. -O-
Van de 1000000en foto's die je dan maakt, zit er misschien 1 tussen waarbij het niet opvalt en je denkt, oh, deze kan wel, daar valt het niet echt op..
En als ik dan van de zijkant eens een foto maak en het dan iets photoshop denk ik...wauw, zo'n klein beetje verschil en het zou me zoveel zekerder maken.

En niet te vergeten de medische redenen; constant in ieder geval 1 neusgat verstopt, snachts wakker worden en eerst rechtop moeten zitten of lopen om je verstopte neus weer los te krijgen. Dit slaapt natuurlijk niet altijd even lekker en lijd tot hoofdpijn en verkouden zijn..

Zo, mijn verhaal, langer dan ik dacht, maar mensen die zich hierin herkennen of gewoon een neuscorrectie hebben gedaan?
Vind het al lastig zat er m'n verhaal over te doen, dus ik verwacht ook alleen serieuze reacties.

Mijn neus is beetje zoals dit:
http://www.plastischechirurgiekliniek.c ... rectie.jpg
Dus als het zou worden als het 2e plaatje zou ik daar zo blij van worden.

Enne, begrijp me niet verkeerd, ik ben spontaan, vrolijk, makkelijke prater en stap gemakkelijk op nieuwe mensen af, dus wbt zelfvertrouwen is er weinig mis, het is echt die onzekerheid in situaties waar ik klaar mee ben.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:40

Ik vind de eerste foto eerlijk gezegd nog mooier dan de 2e := die is zo platgedrukt.

Ik heb geen ervaring met neuscorrecties maar ik weet dat de Velthuis kliniek een erg goede kliniek is. En ik kan maar een ding zeggen, niet luisteren naar een ander maar doen waar je zelf gelukkig van wordt. Als jij je echt stoort aan je neus dan is dat jóúw probleem en niet die van een ander dus als jij daar wat aan wil laten veranderen moet je dat gewoon doen. Er zijn zo veel mensen die daar over denken te kunnen oordelen omdat ze zelf niet met het probleem lopen maar in heel veel gevallen (de meeste op foutjes na dan) is het een verademing als ze toch iets aan hún probleem hebben laten doen.
Jij moet er achter staan, niet een ander :)

MelanieB

Re: Neuscorrectie, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 20:43

Sowieso sta ik er zelf volledig achter ja, het is natuurlijk iets waar ik mee geconfronteerd word, iedere dag.
Dus doe het zeker wel voor mezelf, ik denk dat ik dan een stuk lekkerder door het leven kan.
Maar toch is het een hele stap, die toch wel een beetje scary is als het ware, het is niet niks zo'n operatie.

Naja, het zou voor mij al een hele verbetering zijn haha.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:50

Prachtig juist zo'n neus :D M'n man en ik hebben allebei zo'n soort neus en we willen geen wipneusje :)) Toen ik jonger was vond ik het ook enorm moeilijk om zo'n 'gok' te hebben, maar door m'n man ben ik gaan inzien dat het er nobel en karakteristiek uit ziet.
Hier in Nederland is zo'n neus niet helemaal de norm, maar als je naar bijvoorbeeld Italië gaat is het plotseling heel normaal (ik ben ook half Italiaans, dat verklaard een hoop :') ).

Hier kun je een beetje zien dat ik een flinke gok heb, al is de bobbel niet erg zichtbaar: http://i46.tinypic.com/o5rps1.jpg
Maakt het me minder? :)

Maar goed, als jij er echt zoveel moeite mee hebt, dan moet je het gewoon doen hoor :) Heb je alle voor- en nadelen afgewogen? Als je dat hebt gedaan zie ik geen enkel probleem. Maar dat weerhoud me er niet van om je op te beuren, of iig dat te proberen :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 20:57

De 'bobbel' als ie er is, zie ik helemaal niet op de foto idd haha.
Maar op de foto ziet je neus er iig mooi uit.

Ik heb wel een goede foto van de zijkant, voor de liefhebbers wil ik die wel pben, wil ik niet zo in het topic zetten :o

Misschien moet ik naar italie gaan verhuizen hihi.

Een tijdje dacht ik; zie er toch gewoon vanaf, toch een beetje bang voor operatie, maar ik ben er nu wel zeker van, ik wil het doen, vandaar dat ik ervaringen zoek om eens te zien hoe of wat anderen het hebben beleefd.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:59

Ik wil wel pb, ik hou van neuzen :D

De operatie valt volgens mij wel mee hoor :j Daar hoef je het niet voor te laten, er zijn er velen voor je gegaan!

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 06:47

Wat apart dit! Ik heb ook precies zo'n neus, en ik ben ook half Italiaans, is het dan een typisch Italiaanse iets?
Overigens heb ik al vaker overwogen die bobbel te laten weghalen, maar ja...de kosten hè?
Nu heb ik recentelijk mijn neus gebroken, en voel ik de breuklijn nog steeds goed zitten. Dan ga je weer twijfelen, misschien kan ik er nu wel iets mee...
Dus ik lees gewoon even verder mee!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:46

Mijn zus heeft het laten doen...verzekering kwam er niet in tussen, want ze had er geen medische klachtern ofzo door, maar ook zo'n lelijke bobbel (ik heb het ook). Operatie was toch best wel zwaar, de eerste paar weken je gezicht bont en blauw en je moet écht minimul een jaar rekenen voor je neus zijn uiteindelijke vorm krijgt...je neus is nog heel lang opgezwollen en dus twijfelachtig over hoe het er uiteindelijk uit gaat zien, mijn zus heeft dat eerste jaar meer tijd doorgebracht voor de spiegel dan wat anders :P nog steeds een hele onzekere periode.
Ook klinkt ze bij het praten nu nasaler dan voor de operatie. Als je het niet weet, merk je niet dat er iets gedaan is aan haar neus, maar als je weet hoe het er eerst uitzag, valt het wel op :j Ik twijfel nog steeds of ik het ooit wil laten doen, want ik vind de grote neus die ik heb verschrikkelijk mannelijk overkomen (al wil ik ook weer geen wipneus), maar het schrikt me toch af. Er zijn ook best grote risico's aan verbonden.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 08:51

Ik hoef ook weer geen wipneusje idd hoor, maar als bobbel weg is ben ik al heel blij :))

Ja risico's zitten er zeker aan, maar dat is bij veel behandelingen zeker zo, was iets wat me toch altijd wel wat weerhield, maar eigenlijks zou de ingreep wbt bobbel vrij simpel zijn als ik het zo eens opzoek op internet.. Dat stelt me weer wat gerust.
Heeft ze toevallig een voor/na foto? Ben ik wel benieuwd naar :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:53

Mijn ex heeft het laten doen toen ik een relatie met hem had.
Hij kon geen zonnebril op, geen duikbril of motorhelm met vizier, dus hij had er redelijk ongemak van. Hij heeft de operatie zelf betaald en heeft het laten doen bij de Velthuis kliniek in Velp.

De arts heeft naar mijn mening er teveel een wipneus van gemaakt, terwijl hij vooraf aan de operatie zei dat hij de oorspronkelijke vorm niet teveel wilde aanpassen. Nu had hij wel een extreme neus, dus lijkt me dat sowieso een uitdaging voor de chirurg.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:01

MelanieB schreef:
Ik hoef ook weer geen wipneusje idd hoor, maar als bobbel weg is ben ik al heel blij :))

Ja risico's zitten er zeker aan, maar dat is bij veel behandelingen zeker zo, was iets wat me toch altijd wel wat weerhield, maar eigenlijks zou de ingreep wbt bobbel vrij simpel zijn als ik het zo eens opzoek op internet.. Dat stelt me weer wat gerust.
Heeft ze toevallig een voor/na foto? Ben ik wel benieuwd naar :j

voor en na heb ik niet, maar wel deze...ik links (haar neus was eerst dus zoals de mijne) en zij rechts....niet de beste foto, maar je ziet het wel

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2899_n.jpg

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:05

het hangt er volgens mij ook allemaal wat vanaf hoe groot de tip van je neus is en hoever die naar voor staat. Als die ook groot is, moeten ze die ook aanpassen, anders is je neus niet meer in proportie, maar dat maakt de operatie meteen een stuk ingewikkelder als ik me niet vergis.

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:12

Ik heb ook al jaren een enorme hekel aan mijn grote gok. Bouwfoutje, met de complimenten van mijn vader. We hebben het allebei en ik heb mij er een soort van bij neergelegd.

Nu moet ik wel zeggen dat ik altijd een bril draag. Daardoor is inderdaad de bobbel onzichtbaar. Ik kan je niet verder helpen met het kiezen van een kliniek. Succes ermee!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:14

*Zwaait*

Ik heb mijn neus laten corrigeren nu zo'n 5 jaar geleden denk ik.
Ik ben van;
Afbeelding
Naar;
Afbeelding

gegaan. Neus brug en mijn neuspuntje(?) laten doen.
Ik had geen last van verstoppingen of zo, maar het stoorde me vreselijk!
Zelf betaald, in een prive kliniek (Medinova) in Zestienhoven laten doen.
Nooit geen spijt van gehad, behalve dat ik het niet 10 jaar eerder gedaan heb.
Na pijn niet echt gehad, alleen met het verwijderen van de voorste hechtingen van mijn neus een traantje gelaten. Dat was enorm pijnlijk.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:20

wauw, ziet er mooi uit!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:22

Ik ben persoonlijk ook nieuwsgierig naar prijzen...toen was het 2500 euro, maar dat is ondertussen ook enkele jaren geleden, was ook een privékliniek

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 10:31

Wauw dat ziet er super uit!
Zo wil ik het ook graag :))
Mooi dat je er blij mee bent!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:34

volgens mij kan het bij mij al nooit zo mooi worden; punt van mijn neus is er te groot/rond voor denk ik...maar ach, ik zou al blij zijn al die bult weg is...ik lijk wel de klokkenluider van de notre dame, alleen omgekeerd :')

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:06

Zinn schreef:
Ik ben persoonlijk ook nieuwsgierig naar prijzen...toen was het 2500 euro, maar dat is ondertussen ook enkele jaren geleden, was ook een privékliniek

Ik heb € 4500,00 betaald.
Dat was voor de neus brug en mijn neuspunt.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 13:37

Wow... Da's niet niks... !

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:39

Ze schrapen toch alleen stukje bot weg?
Of ben ik nu gek?

Mijn nicht heeft het laatst laten doen, die had een neus die ongeveer het kwadraat was van de foto die je laat zien, en die heeft een heel leuke neus nu! :P

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:52

hangt ervan af wat er nodig is, als het alleen een beetje schrapen is, is het zo duur niet, maar bv de neuspunt corrigeren maakt het meteen dubbel zo duur...en er zijn nog meer dingen die nodig kunnen zijn, denk aan neusvleugels en tussenschot corrigeren

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:58

Inderdaad Zinn.
Als ik alleen mijn bobbel had willen laten doen had het de helft geweest.

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:06

Hier nog iemand die daar lang over getwijfeld heeft.
Ik ben ook enorm hard gepest geweest met mijn neus, en elk keer ik voorbij de spiegel loop is er weer die confrontatie.
Nu heb ik sinds kort een nieuwe lesgeefster (eentje die al véél heeft meegemaakt; ziektes, 3 openhart operatie's), zij heeft ook een grote neus en is daar ook mee gepest geweest.
Maar wat zij me laatst zei, daar heb ik toch even over nagedacht.
Stel dat je het laat doen, je hebt je een beeld gevormd over hoe je neus er zou uitzien, zou je dan écht gelukkig zijn als het gedaan is?
Volgens mij ga je nog altijd diezelfde onzekerheid hebben, of jezelf constant de vraag stellen had ik niet dit of dat óók moeten laten doen...
Volgens mij gaat het nooit goed genoeg zijn..

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:27

je moet realistische instellingen hebben. Ik zoumijn neus laten opereren omdat ik mijn neus lelijk vind, en er wel verbetering mogelijk is. Mijn verwachtigen zijn realistisch, ik verwacht een fijnere neus en een vrouwelijker gezicht. géén perfecte neus, géén perfect gezicht en vooral niet dat eventuele complexen (want over mijn neus heb ik die eigenlijk niet, maar ik kan me perfect inbeelden dat je die wel hebt) opgelost zijn als de operatie achter de rug is. Als je in dergelijke mate onzeker bent, is dat niet opgelost met een operatie, dat mag je niet verwachten, dus zo moet je dat ook niet bekijken :n Dan moet je in eerste instantie naar een psych gaan :j en daarna kijken wat je eventueel kan helpen om je beter te voelen (zoals een nosejob), maar het oplossen gaat het niet doen :n je hele geluk kan immers niet afhangen van een operatie, dan zou er niemand nog twijfelen als het zo gemakkelijk was :D