([MW] Septum/neuscorrectie. Wie nog meer?)
Wie heeft er ervaringen mee, is het gedaan via een (bekende?) kliniek, of gewoon je ziekenhuis?
Hoe zit het met je verzekering, is het voor je vergoed, of heb je het zelf moeten betalen?
Hoe verliep het, veel pijn gehad, tevreden?
Het is iets wat ik al heel lang wil, een neuscorrectie, de bobbel op mijn neus weg laten halen als het ware.
Elke dag die confrontatie in de spiegel, geen dag die voorbij gaat, dat je er niet aan denkt of dat het je weer onzeker maakt.
Het liefst altijd met een zonnebril op willen lopen, want dat verhuld het een beetje.
Je vriendinnen en moeder die zeggen; het valt me niet eens op hoor. Maarja, ook zat keren rotopmerkingen erover gehad..
Tijden geprobeerd om maar te zeggen; zo ben ik, het is een deel van me.
Maar ik hou mezelf alleen maar voor de gek, het maakt mij niet blij en ik wil nu die stap gaan zetten.

Ook in dingen als dates maakt het je giga onzeker, dan denk je van; ze kunnen iig niet vallen voor je uiterlijk, dus dan is het maar genoegen nemen met het innerlijk... Maar ook op een foto bijv wil ik liever niet, en dat is jammer voor je herinneringen.

Van de 1000000en foto's die je dan maakt, zit er misschien 1 tussen waarbij het niet opvalt en je denkt, oh, deze kan wel, daar valt het niet echt op..
En als ik dan van de zijkant eens een foto maak en het dan iets photoshop denk ik...wauw, zo'n klein beetje verschil en het zou me zoveel zekerder maken.
En niet te vergeten de medische redenen; constant in ieder geval 1 neusgat verstopt, snachts wakker worden en eerst rechtop moeten zitten of lopen om je verstopte neus weer los te krijgen. Dit slaapt natuurlijk niet altijd even lekker en lijd tot hoofdpijn en verkouden zijn..
Zo, mijn verhaal, langer dan ik dacht, maar mensen die zich hierin herkennen of gewoon een neuscorrectie hebben gedaan?
Vind het al lastig zat er m'n verhaal over te doen, dus ik verwacht ook alleen serieuze reacties.
Mijn neus is beetje zoals dit:
http://www.plastischechirurgiekliniek.c ... rectie.jpg
Dus als het zou worden als het 2e plaatje zou ik daar zo blij van worden.
Enne, begrijp me niet verkeerd, ik ben spontaan, vrolijk, makkelijke prater en stap gemakkelijk op nieuwe mensen af, dus wbt zelfvertrouwen is er weinig mis, het is echt die onzekerheid in situaties waar ik klaar mee ben.
die is zo platgedrukt.
M'n man en ik hebben allebei zo'n soort neus en we willen geen wipneusje
Toen ik jonger was vond ik het ook enorm moeilijk om zo'n 'gok' te hebben, maar door m'n man ben ik gaan inzien dat het er nobel en karakteristiek uit ziet.
).
nog steeds een hele onzekere periode. 

Dan moet je in eerste instantie naar een psych gaan