Bril kwijt, en geen nieuwe bril mogen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lilydj

Bril kwijt, en geen nieuwe bril mogen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 15:49

Allereerst sorry als het verkeerd staat mods

Ik heb echt zo veel pech! Ik ben mijn bril kwijt... Ik weet 100000% zeker dat ik hem savonds in zijn doosje op tafel heb gelegt maar nu is ie weg -O- ik had een verschrikkelijke haat aan dat ding, ik werd misselijk en kreeg hoofdpijn., maar nu hij weg is merk ik pas hoe hard ik hem nodig heb! Ik zie alleen maar wazen, dus ik kan geen tv kijken, ben bang op straat omdat ik niet alles zie.. (ben gisteren bijna aangereden want ik zag de knipperlicht van de auto niet:( ) en het aller ergste, ik kan het schoolbord niet zien! Alle leraren gebruiken het bord dus ik helemaal in de stres omdat ik niks kan zien!

Maar nu mag ik dus geen nieuwe bril of lenzen, terwijl mijn vader 3 brillen heeft en mijn broertje 2 en mijn moeder 3 en dus ze weten heus wel dat ik hem heel hard nodig heb! We zijn niet super rijk maar mijn moeder kan heus wel een bril betalen mijn broertje heeft van de week ook gewoon effe een nieuwe mobiel gehad... Maar daar ging het niet om.. Ik weet echt niet wat ik nu moet doen! Geld heb ik niet, want ik krijg geen zakgeld oid met een krantenwijk kan ik geen lenzen betalen en een bril al helemaal niet.. Verder ben ik super bang dat ik ga blijven zitten als ik geen bril heb! Dus iemand een tip? -O- |(

criollolover

Re: Bril kwijt, en geen nieuwe bril mogen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:51

Wat een aardige ouders heb jij, houden ze wel van je?

AaronYve

Ik heb ook een broertje dus vraag maar direct, heeft hij hem niet?
je moet hem toch thuis hebben ergens dan als je hem voor het slapen hebt afgedaan.

Ik zou nog even zeer goed gaan zoeken en anders je zorgen over school bij je ouders bekend maken.

Zam_Cas

En wat is dan de reden dat je geen nieuwe mag? Het zijn wel je ogen en slecht zicht is zeer vermoeiend en gevaarlijk!

Mijn bril kostte 29,- glazen en montuur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:52

Hij kan toch niet zomaar verdwenen zijn? Al je tassen binnenstebuiten keren, de kasten uitpluizen, onder je bed kijken en tussen de kussens van de bank en daarbij ook je paps, mams en broertje lief aankijken of ze je willen helpen met zoeken. ;)
Hoewel een bril pootjes heeft, zal ie echt niet weggerend zijn en hij moet dus gewoon in huis liggen! :)

Maiska

Hè wat rot zeg!
Blijven zeuren zou ik zeggen! als je je been breekt ga je toch ook naar de arts? Tis ook nog eens gevaarlijk zonder bril voor jou, met fietsen ed. Kun je niet aan andere familie vragen of ze met je ouders gaan praten?
Sterkte!

Kentaro

Wat balen!! Weet niet hoelang je hem nu kwijt bent?? Kan het niet dat je hem alsnog gaat vinden?! De andere gezinsleden hebben allemaal meerdere brillen, voor hetzelfde geld hebben zij hem per ongeluk gepakt in de veronderstelling dat het een van hun was??
Op school zou ik er zeker even met de leraar over praten! Misschien dat je dan tijdelijk even vooraan mag zitten?!
Zou thuis nog even goed zoeken!!

lenaa_tje

Ik zou eerst maar even goed gaan zoeken. Ik snap best dat je ouders niet zomaar even een nieuwe bril voor je gaan kopen omdat je hem bent kwijt geraakt en kan je hem echt niet vinden, even rustig in gesprek met je ouders!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:55

Het ding kan toch niet zomaar weg zijn? Ik zou eens heel goed zoeken als ik jou was. Heb je geen kat die er mee gevoetbald heeft ofzo?

Ik zou ook je ouders even vragen of ze willen helpen zoeken en als je hem dan nog niet gevonden hebt, zou ik eens goed om de tafel gaan zitten met ze.
Zonder bril rondlopen is niet praktisch voor je gezondheid.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:57

Goed zoeken, hij kan niet weggelopen zijn ;) Kan je in de tussentijd niet ff snel zo'n goedkoop brilletje bij de Hema halen? Of lenzen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:59

Misschien willen je ouders dat je even goed nadenkt waar hij is gebleven?
Kun je niet een bril van een van de anderen lenen tot je je eigen terug hebt?

karin84 schreef:

Waar?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:00

criollolover schreef:
Hhaah euhm wat is dit voor een opmerking? _O-

Inderdaad tóch even goed zoeken. Die bril kan niet zomaar weg zijn :).

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:03

Die van mij is ook eens kwijt geweest (zie m dan maar eens te vinden met -6 aan beide ogen :') ) maar die was uiteindelijk onder m'n bed gevallen.
Pootjes waar die op kan lopen heeft 'ie niet, dus ver kan die niet zijn toch? Misschien heeft je broertje hem? Ergens in een tas, laatje of de koelkast?

Als die echt kwijt is en je mag geen nieuwe bril zou ik het wel echt sneu vinden := Als een bril nodig is is het nodig, klaar. Kan jij ook niks aan doen helaas.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:05

criollolover schreef:

Nouja?! >;)

TS: Ik vind het een bijzondere situatie, hoe kan een bril nou spoorloos verdwenen zijn? Ik zou ook mijn hele kamer nog eens overhoop halen als ik jou was. En daarna toch maar eens met je ouders rond de tafel gaan.

Tot die tijd vooraan zitten in de klas?

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:07

Kiwipitje schreef:
criollolover schreef:
Hhaah euhm wat is dit voor een opmerking? _O-

Ts zegt toch dat dat ze geen nieuwe bril mag hebben van haar ouders? Dat vind ik een beetje vreemd, vandaar mijn reactie.....

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:07

Citaat:
ik had een verschrikkelijke haat aan dat ding, ik werd misselijk en kreeg hoofdpijn.,

Ben je niet sowieso aan een nieuwe bril toe? >;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:09

Ook als je em niet kwijt was geweest, zou ik een nieuwe bril aanraden. Je schrijft dat je er misselijk van wordt en hoofdpijn krijgt als je em op hebt, dan is de sterkte sowieso niet goed. Maar goed, daarmee vind je die bril niet terug. Toch nog een keer heeeeeeeel goed zoeken!

En verder denk ik niet dat haar ouders niet van haar houden, maar een lesje omgaan met spullen willen leren.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:09

Dan heb je nieuwe glazen nodig en geen nieuwe bril e.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:10

criollolover schreef:
Ts zegt toch dat dat ze geen nieuwe bril mag hebben van haar ouders? Dat vind ik een beetje vreemd, vandaar mijn reactie.....

Maar wat heeft het krijgen in dit geval het niet krijgen, van een bril met het 'houden van' te maken? :\

kleinvosje

Niet in elke al gebruikte nieuwe bril kunnen zomaar nieuwe glazen gezet worden...

GamblersCup

criollolover
Nou, eerlijk gezegd zat ik dit ook te denken hoor, hoe TS het geschreven heeft! Alleen vermoed ik dat de versie van de ouders ietsje anders gaat zijn dan van TS... dat ze eerst maar eens goed moet gaan zoeken voordat er überhaupt aan een nieuwe gedacht gaat worden ofzo.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:12

Ik heb dan geen bril op sterkte, maar wel een montuur gekocht en zonnebrilglazen erin laten zetten. Was een duur grapje.

Ik was hem ook ineens kwijt. Was er heilig van overtuigd dat hij in de brillenkoker, in het desbordkastje van mijn auto moest liggen. Want daar had ik hem écht in gedaan. Ik wist het 100% zeker.

Naderhand heeft mijn weidegenoot hem in de wei gevonden. Nog steeds geen idee hoe die daar is gekomen, maar hij lag er echt.

Dus TS, nog even goed zoeken. Hij kan niet zelf weggelopen zijn.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:15

marleen_88 schreef:
criollolover schreef:

Maar wat heeft het krijgen in dit geval het niet krijgen, van een bril met het 'houden van' te maken? :\

Het was ook een beetje cynisch bedoeld...

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:16

GamblersCup schreef:
criollolover
Nou, eerlijk gezegd zat ik dit ook te denken hoor, hoe TS het geschreven heeft! Alleen vermoed ik dat de versie van de ouders ietsje anders gaat zijn dan van TS... dat ze eerst maar eens goed moet gaan zoeken voordat er überhaupt aan een nieuwe gedacht gaat worden ofzo.

_/-\o_

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:20

anneliesdj schreef:
Misschien willen je ouders dat je even goed nadenkt waar hij is gebleven?
Kun je niet een bril van een van de anderen lenen tot je je eigen terug hebt?

karin84 schreef:

Waar?

Bij specsavers kun je voor 29 euro een complete bril kopen. Heb er laatst ook eentje gekocht.