Veel cola drinken.. Keer veranderen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nivada

Veel cola drinken.. Keer veranderen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 19:22

Hallo!

Ik drink al .. uhh heel lang cola. Kan me het niet meer anders herinneren.
Soms een glas melk, ook aanmaak limonade spul maar uiteindelijk drink ik thuis altijd cola.
Ga ik ergens op bezoek, cola! Ga ik uit... Malibu cola..

I mean come on... Dit is toch niet goed? Mn tanden zijn prima, hier en daar een gaatje. Nooit wat bijzonders.
Maarja! Binnen in mn lichaam kan ik niet kijken.

Mn moeder heeft diabetes. Niet erfelijk trouwens, ze kreeg dit na mn geboorte. Het zet je alleen wel aan het denken. Teveel suiker kan er ook voor zorgen dat je op den duur diabetes ontwikkeld.

Het is zo moeilijk om te veranderen. Som is er niets lekkerders dan een koud glas cola!

Op mijn werk drink ik overigens thee. Rooibos thee :) Ja ook met suiker. 1 klontje, dus dat gaat nog. Heb geprobeerd zonder maar dat is niet te narsen.

Wat drinken jullie?? Wat is nou gezond maar ook lekker ;) want anders dronk ik altijd wel water.. (jekkes).

Kom maar op :D

Marit

Re: Veel cola drinken.. Keer veranderen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:23

Coolbest! Ik ben er verslaafd aan :D Zal ook wel een klap suiker in zitten maar het lijkt gezond :')

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:24

Kan je niet cola-light drinken? Dat is tenminste al ietsjes gezonder, en ik proef geen verschil

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:24

Crystal Clear is ook wel te doen. :)

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:25

Sapjes zonder Enummer troep & veel water en thee :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:26

Ik drink zo goed als alleen water.

Vruchtensappen zijn weinig beter voor je tanden dan frisdrank (het bevat zuren).

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 19:26

SunxLove schreef:
Kan je niet cola-light drinken? Dat is tenminste al ietsjes gezonder, en ik proef geen verschil

Merk daar zeker wel verschil in. En zoetstoffen vind ik ja eigenlijk net zo erg....

Crystal clear is inderdaad ook lekker. Die was ik alweer vergeten.

Wat is Coolbest?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:26

Light is echt niet gezonder, die zoetstoffen zijn troep.

Ik heb de suiker in mijn thee stapje voor stapje afgebouwd en drink nu thee zonder suiker.
Cola vind ik ook heel lekker, maar ik haal het gewoon niet meer in huis. Drink hele lichte aanmaaklimonade of verdunde ijsthee. Gewoon de knop omzetten, je hebt het niet nodig.

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:28

Ik drink vaak thuis dubbel fris, limonade, thee of water. Naar school neem ik altijd water, 1 pakje wickey en 1 pakje yogi mee. Bij andere mensen drink ik vaak dubbel fris of appelsap of zo iets. Bij het eten 's morgens drink ik roosvicee (geen idee of je het kent, is heel lekker, staat bij babyvoeding :o ) 's middags drink ik bij het eten karnemelk of optimel en 's avonds drink ik bij het eten vaak limonade of water. Maar wat ik echt lekker vind is limonade, dubbel fris en ice thee (maar dat drink ik niet zo vaak).

Ps: Wissel gewoon veel af, niet meteen stoppen met cola, maar gewoon langzaam minder gaan drinken. Variëren helpt echt! :) succes

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:29

Niet te spastisch over aspartaam, suiker is ook.bocht. Aspartaam is een van.de best onderzochte stoffen en.nog is het niet duidelijk hoe goed of slecht het is, al doet onze suikerverworven maatschappij het graag af als viespeuk.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:29

Ik drink ook (te)veel frisdrank (voornamelijk Coca Cola en IceTea) :+ Al drink ik nu op het werk wel veel water, maar dat is ook omdat er geen frisdrank in de buurt is (staat wel in de koelkast, maar is niet van mij :D dus daar blijf ik vanaf!). Koop ik ook bewust niet, want anders drink ik hier óók al alleen maar frisdrank. :)

Thee, koffie en melk lust ik niet.. dus dat drink ik ook nooit.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:30

Appelsap is zowat het zuurste sapje wat er is, niet fijn voor de tanden.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:30

Nivada schreef:
SunxLove schreef:

Merk daar zeker wel verschil in. En zoetstoffen vind ik ja eigenlijk net zo erg....

Crystal clear is inderdaad ook lekker. Die was ik alweer vergeten.

Wat is Coolbest?

Coolbest is fruitsap met verschillende smaken. Misschien ken je het van de reclame 'We keep it cool, you get the best' :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:31

F_Orumster schreef:
Appelsap is zowat het zuurste sapje wat er is, niet fijn voor de tanden.

Maar pure appelsap is niet heel erg ongezond voor het lichaam verder. Als het met een rietje gedronken wordt, dan tast het de tanden ook niet aan :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:31

light is gewoon onzin. je eigen aanwennen mischien wat ranja te pakken met minder suikers, of diksap voor babys zonder suiker. het is een aanwensel.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:34

Ik dronk ook altijd veel te veel cola. Ben toen eigenlijk cold-turkey gestopt en overgegaan op water en aanmaaklimonade en dat bevalt me eigenlijk prima :) Héél af en toe wil ik nog wel eens cola bestellen als ik bijvoorbeeld op het terras zit of op stap ben.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 19:35

Moeilijk moeilijk moeilijk.. heb het al eens eerder geprobeerd. Ook mn ouders gezegd geen cola meer te kopen.
Maar toch is dat vaak het enige voor me in huis wat ik drink.

Zij drinken zelf vaak van die multivitaminen sapjes. Heel vies.

Dat Coolbest ga ik denk eens proberen.

LotusT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:36

Ik dronk ook liters cola (light). Ik ben ermee gestopt omdat het mij ook niet gezond leek. Ik drink nu veel ranja en thee, tis even wennen maar het is goed te doen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:38

Niet aan de light gaan.. Gewoon van cola af stappen. Mijn tanden waren ook prima totdat de tandarts ineens zei dat ik echt veel tanderosie heb gehad door het koolzuur in de cola..

Goed dat je wilt veranderen dus!

Ik lust echt heel weinig, zowel eten als drinken en ik drink nu vaak vitamine water. Vind ik opzich wel lekker :j

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:39

coolbest zit toch ook veel te veel zouten in, net als bij spa rood bijvoorbeeld dat is namelijk ook rete slecht als je dat erg veel drinkt.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:40

Ik drink de hele dag water, rond de 2 liter per dag. op mijn werk 2 kopjes thee met 3/4 zakje suiker per kopje.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:41

Light lijkt me wel gezonder dan gewoon. Als je alleen al naar de calorieën kijkt.... Dat aspartaam nou zo ontzettend ongezond is geloof ik niet zo, maargoed dat is een andere discussie.

Ik probeer ook zo min mogelijk frisdranken te drinken, als ik het drink dan wel altijd light. Wat ik verder drink is gewoon water of water met prik. (eventueel met een scheutje ranja erin)

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 19:46

StalNollie schreef:
coolbest zit toch ook veel te veel zouten in, net als bij spa rood bijvoorbeeld dat is namelijk ook rete slecht als je dat erg veel drinkt.

Waar haal je dat vandaan?
Zie bij voedingswaarden geen zouten staan?

of is dat een hele blonde vraag :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:47

Ik drink de groene waterflesjes van Albert Heijn. Licht prikkelend, hmmmm, ik kan nog net niet zeggen dat ik er verslaafd aan ben, maar het liefst drink ik dat de hele dag door!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:49

Ik drink alleen maar ijsthee. En dan altijd die flessen van Lipton. Ook teveel suikers maar ik kan er niet zonder.