Hoe overleven na een aanranding/verkrachting?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tuinhek

Hoe overleven na een aanranding/verkrachting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 13:00

Na aanleiding van dit topic wat ik ongeveer 2 maanden geleden gemaakt heb
[MW] Aangerand en verkracht door een 'vriend'

Maak ik maar weer even een nieuwe aan. -O-
Hoe sterk ik die eerste week/weken was nadat alles is gebeurd, hoe slechter het nu gaat met de dag. Ik dacht dat ik het wel zou redden, dat het allemaal niet zo'n impact zou hebben. Wrong, het heeft dus wél enorme inpact, every single day, en soms weet ik gewoon niet meer hoe ik dat moet trekken. Ik zal die jongen binnenkort tegen gaan komen, op de verjaardag van mn beste vriendin. En ik zal hem later nog meerdere malen tegen komen op school.. Alleen bij die gedachte al beginnen mn handen te trillen en weet ik niet waar ik het moet zoeken van het enorme gevoel van paniek.
Overdag gaat het vaak goed, met vrienden enzo, als ik afleiding heb, maar soms dan vliegen de gedachten ineens weer door mn kop en keer ik helemaal in mezelf, wordt ik stil.
Een aantal keer ben ik 's nachts zó door het lint gegaan dat ik geen controle meer over mezelf had, alles door mn kamer heb geslingerd en in blinde paniek naar buiten ben gerend. En dan wordt ik de volgende dag wakker met een gevoel dat ik wederom geluk heb gehad dat ik mezelf die nacht niks heb aangedaan.

Wat moet ik nu? Geloof dat ik langzaamaan gek, paranoïde en gestoord begin te worden. Ik weet het gewoon niet meer.

Moest het toch even van me af schrijven

mayniac_val

Re: Hoe overleven na een aanranding/verkrachting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:03

Heb jij je vriendin hier over verteld? Anders zou ik bij haar aangeven dat je liever niet hebt dat hij komt, dat zal zij toch wel begrijpen?

Sterkte :(:)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:05

Tjee, hij is gewoon nog uitgenodigd voor de verjaardag van je "beste" vriendin?!
Wil zij serieus dat hij daar heen komt? Die is gek...

Ik kan je niet helpen meis, maar wens je wel heel veel sterkte.
Vind je heel dapper!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:06

Zoek hier hulp bij. Zeker als je zo in paniek raakt.
Vertel het inderdaad aan je vriendin en ontloop hem zoveel mogelijk in het begin.
Jij moet de rust in je lijf en hoofd terugvinden.

Het slijt. Maar dat kan heel lang duren :(:)
Praat er over, hoe moeilijk het ook is. Maar anders durrt het alleen maar langer. Dat hoeft niet nu meteen, kan ook als het wat gezakt is.
Overgaan doet het nooit, het zal altijd impact houden. Maar het krijgt een plekje.

Heel veel sterkte :(:)

Tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 13:06

mayniac_val schreef:
Heb jij je vriendin hier over verteld? Anders zou ik bij haar aangeven dat je liever niet hebt dat hij komt, dat zal zij toch wel begrijpen?

Ja, ze weet het hele verhaal. Het is haar beste vriend, net zo goed als hij dat van mij was. Ze wil niet moeten kiezen tussen ons, wat ik ergens wel kan (probeer) te begrijpen. Als ik hem niet op die verjaardag zie, zie ik hem een paar weken later alsnog op school. Ik kan er niet voor weg blijven lopen want die confrontatie komt er toch wel..

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:07

Wat afschuwelijk.. Heb je wel iemand om hierover te praten? Ik heb uit mijn verleden gemerkt dat hoe meer ik erover praatte, hoe beter het werd.. Probeer het in ieder geval niet op te kroppen en hoe goede vriendin is dit?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:09

Jeetje wat heftig zeg... :(:)
Misschien kun je eens hulp zoeken bij een psychologe? (die jij natuurlijk vertrouwd en waar het mee klikt!)
Dan kun je je verhaal goed kwijt en kun je samen met de psych gaan zoeken naar manieren om je angst te verminderen.

Heb je de boosdoener overigens aangegeven? Want het is een serieuze zaak.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:10

Heb je al profesionele hulp? Ik kwam er pas uit met hulp alleen heb ik daar zo lang mee gewacht dat ik ernstig depressief werd.

Ik snap die vriendin niet hoor

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:11

Wat ontzettend raar dat zij nog gewoon om gaat met die jongen. Kan daar echt niet met mijn hoofd bij :n En dan ook nog eens hem laten komen op haar verjaardag waar jij ook naartoe komt.. Wat een vriendin, sorry.

Hoe is het afgelopen? Heb je aangifte tegen hem gedaan?

Ik kan je verder niet helpen, wil je wel heel veel sterkte wensen! Blijf sterk, sterker dan hem.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:12

Jeetje wat een verhaal... Als ik die vriendin was, had die vriend toch pech gehad. Daar ging ik niet meer mee om...

meikemarieke

heftig verhaal zeg!
Natuurlijk kun je zoiets niet alleen verwerken.
Als ik jou was zou ik hier professionele hulp bij zoeken!
Ik kan me ook voorstellen dat je het niet aankan om die jongen nog tegen te komen.
Om jezelf (en misschien ook anderen) te beschermen zou ik hem voorlopig echt uit de weg gaan!
Ik zou persoonlijk niet naar die verjaardag gaan.

NikkivanOlst

Ik heb je even een pb'tje gestuurd :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:13

meikemarieke schreef:
heftig verhaal zeg!
Natuurlijk kun je zoiets niet alleen verwerken.
Als ik jou was zou ik hier professionele hulp bij zoeken!
Ik kan me ook voorstellen dat je het niet aankan om die jongen nog tegen te komen.
Om jezelf (en misschien ook anderen) te beschermen zou ik hem voorlopig echt uit de weg gaan!
Ik zou persoonlijk niet naar die verjaardag gaan.

Dit zou ik ook doen inderdaad. Waarom zou je zoiets opzoeken als je 't ook kunt vermijden. In sommige gevallen is 'de confrontatie aangaan' misschien wel het juiste om te doen maar hier toch echt niet naar mijn mening :n

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:15

Wat je zou moeten doen, is naar je huisarts gaan en je door laten verwijzen naar een klinisch psycholoog. Dat klinkt heel zwaar, maar dat is de beste manier om met je gevoelens na die afschuwelijke gebeurtenis te leren omgaan, en er mee verder te leren leven.
Echt, ik leef ontzettend met je mee, en ondanks dat ik dit nooit heb meegemaakt, denk ik dat dat de beste oplossing is...
Ik zou het zó vervelend vinden voor je als dit erger zou worden!

Nogmaals, no offense, en het laatste wat ik wil is je op wat voor manier ook kwetsen, maar doe er je voordeel mee... Veel succes! Y;(

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:18

jeetje meis wat afschuwelijk! ik denk dat het verstandig is dat je met een psychologe gaat praten en je helpt bij het verwerken van deze vreselijke ervaring.
nogmaals het is niet jou schuld geweest! absoluut niet, blijf hieraan denken.

heb je al aangifte gedaan?

ik zou als ik jou was gewoon helemaal niet naar die verjaardag gaan, de kans dat J. er is en andere mensen( aangezien je ook nog niet normaal naar de supermarkt kan.)

jij bent het belangrijkst en ga eerst aan je zelf werken. ik zou deze jongen gewoon blijven ontlopen, waarom moet er een confrontatie komen? als jij dat niet wil/aan toe bent dan hoeft dat niet.

Tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 13:24

Er is 3x iemand van slachtofferhulp geweest, maar ik voelde me er niet prettig bij. Het zijn afspraken die je lang van te voren maakt dat ze langs komt, en die keren dat ze langskwam voelde ik me eigenlijk top enzo.. En dan is het heel awkward om er ineens over te gaan praten, zegmaar. Op de momenten dat ik er wél echt doorheen zit en er met een proffessioneel iemand over wil praten, is die niet bij de hand.

En ja, ik ga nog met die vriendin om. Ik heb daar ondanks haar keus om nog met die jongen om te gaan voor gekozen. Ik ben 3 vrienden kwijtgeraakt hierdoor, waarvan de ene de dader is. De andere twee ook hierdoor, maar dat is een lang verhaal. Onze vriendengroep is compleet uit elkaar gevallen. Mijn beste vriendin wil en kan ik niet kwijt, dan hou ik niemand meer over. Ik kan echt niet zonder haar.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:25

Tuinhek schreef:
mayniac_val schreef:

Ja, ze weet het hele verhaal. Het is haar beste vriend, net zo goed als hij dat van mij was. Ze wil niet moeten kiezen tussen ons, wat ik ergens wel kan (probeer) te begrijpen. Als ik hem niet op die verjaardag zie, zie ik hem een paar weken later alsnog op school. Ik kan er niet voor weg blijven lopen want die confrontatie komt er toch wel..

sorry maar ik begrijp deze vriendin helemaal niet eigenlijk, ik hoop dat je zelf inziet dat dit niet echt een vriendin is, als ze niet direct door heeft dat wat deze jongen heeft gedaan.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:30

Tuinhek schreef:
Er is 3x iemand van slachtofferhulp geweest, maar ik voelde me er niet prettig bij. Het zijn afspraken die je lang van te voren maakt dat ze langs komt, en die keren dat ze langskwam voelde ik me eigenlijk top enzo.. En dan is het heel awkward om er ineens over te gaan praten, zegmaar. Op de momenten dat ik er wél echt doorheen zit en er met een proffessioneel iemand over wil praten, is die niet bij de hand.

En ja, ik ga nog met die vriendin om. Ik heb daar ondanks haar keus om nog met die jongen om te gaan voor gekozen. Ik ben 3 vrienden kwijtgeraakt hierdoor, waarvan de ene de dader is. De andere twee ook hierdoor, maar dat is een lang verhaal. Onze vriendengroep is compleet uit elkaar gevallen. Mijn beste vriendin wil en kan ik niet kwijt, dan hou ik niemand meer over. Ik kan echt niet zonder haar.

hoezo kwijt geraakt? weten hun wel hoe het gegaan is? en wat deze jongen jou heeft aangedaan?

lieve meid dit zijn geen vrienden als je jou laten vallen en zijn kant kiezen. je bent nog zo jong, denk je dat je helemaal alleen zult zijn als je die ''beste vriendin'' niet meer hebt? natuurlijk niet. nieuwe en ''leukere'' vrienden kun je maken.

ik vind het toch een slechte zaak hoor als ze voor de dader kiezen.

had je nou aangifte gedaan trouwens?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:30

Ik snap die "vriendin" van jou echt niet dat ze nog overweg gaat met die "vriend'.

Het zou per direct mijn vriendin niet meer zijn.

Tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 13:31

Ik heb er een melding van gemaakt, maar aangifte is eigenlijk hopeloos omdat er te weinig bewijs is.

Ben nu even snel richting dorp, beantwoord straks weer hier in het topic en pb's.

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:36

Ik heb je vorige topic helemaal doorgelezen.. En ontzettend veel sterkte nog ts... :(:)

Maar ik kan het echt niet begrijpen dat jou beste vriendin nog met die 'vriend' omgaat..
En dat had ik die beste vriendin ook heel duidelijk gemaakt.

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:54

Ik heb je een pb gestuurd...

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:54

heb even je vorige topic gelezen, heel veel sterkte er nog mee
en ik wil even zeggen dat die 'vrienden' geen vrienden zijn, en ik vind het echt diep triest dat je beste vriendin om gaat met de jongen die haar beste vriendins even heeft in laten storten!
meis, dat is géen vriendin.

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:55

Rosannee_ schreef:
en ik wil even zeggen dat die 'vrienden' geen vrienden zijn, en ik vind het echt diep triest dat je beste vriendin om gaat met de jongen die haar beste vriendins even heeft in laten storten!

Vind ik dus ook...

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:58

tinkermina schreef:
Rosannee_ schreef:

Vind ik dus ook...

Ben ik het ook mee eens.