Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
onvoorstelbaar, maar waar.Gurly schreef:Maar kan stress zoveel doen dat je lichaam zo snel achter uit gaat? Ik weet dat iets beter mag eten, maar het is niet dat ik echt TE weinig vitamines binnenkrijg.
Gurly schreef:Maar kan stress zoveel doen dat je lichaam zo snel achter uit gaat? Ik weet dat iets beter mag eten, maar het is niet dat ik echt TE weinig vitamines binnenkrijg.
bij mij is stress een keer op me rug geslagen na een spring wedstrijd ik kon daarna gewoon niet eens meer bekant lopen door het ontspannen was de stress op me spieren geslagen waardoor t helemaal verkrampte en wouden niet ontspannen terwijl ik toen na een hele stress volle periode weer even ontpande...
EngeltjeS schreef:Gurly schreef:Maar kan stress zoveel doen dat je lichaam zo snel achter uit gaat? Ik weet dat iets beter mag eten, maar het is niet dat ik echt TE weinig vitamines binnenkrijg.
Hoe heb je gegeten in de stress volle periode?
Zelf heb ik ervaren dat een lichaam echt heel hard achter uit kan gaan, en in toekomst soms nog al heftig kan reageren op kleine dingen.
Op die momenten moet je even op de rem gaan staan, om voor jezelf te zorgen en te luisteren naar je lichaam.
rindin schreef:Vraagje; hoe kun je onderscheiden dat je pijn aan je bindweefsel hebt?
Vraagje 2; wat is de reden dat je niet rustig aan mag beginnen met trainen? Op geleide van
de klachten, waarom niet? Je bent helemaal onderzocht, er is niks kapot. Ik zie niet in waarom
je niet mag trainen. Ik denk namelijk dat je daar weldegelijk baat bij hebt; je lijf belastbaarder
maken. Onder begeleiding van een fysio...
Vraagje 3; ben je wel eens gezien door een psychosomatisch fysiotherapeut? Jij noemt stress als
mogelijk factor, dat heeft veel met de psyche te maken. Een psychosomatisch fysio bekijkt je li-
chamelijke klachten vanuit een psychologisch oogpunt. Misschien een idee?
Ik heb het denk ik iets minder dan jou, ik krijg niet direct pijn als iemand mij aanraakt. Maar verder wel vaak stijf en heel snel spierpijn, geen conditie e.d. Ik heb fibromyalgie. Lante schreef:Ik heb vergelijkbare klachten gehad zonder aanwijsbare diagnose (men dacht aan fybromyalgie, ik ben licht hypermobiel, heb een genetische afwijking aan mijn skelet..) en ben op een gegeven moment heel voorzichtig mijn conditie weer gaan op bouwen door heel voorzichtig te gaan sporten en daarin mijn grens steeds kleine stukjes te verleggen. Dat heeft mij enorm geholpen. Ik deed 2x per week Zumba, in het begin was het nog niks, maar na 2 jaar kon ik de hele les moeiteloos weer mee doen. Daarnaast fietste ik.

Belsje schreef:Ik heb drie weken geleden te horen gekregen dat ik een volledig verbod op bewegen had, dus ook niet wandelen of fietsen. Als ik wil boodschappen doen moet ik zorgen dat iemand anders ze draagt
Ik loop trouwens met ongeveer dezelfde klachten als TS, vandaar dat ik het maar even wil benadrukken dat het soms echt gewoon NIET MAG! Ik hoop dat ik het ooit weer kan opbouwen, maar daar doen de artsen momenteel geen uitspraken over. Ik heb wel een diagnose, maar ik zou iemand zonder dat daar 100% uitsluitsel is over wat er mis is dus zeker niet aanraden te gaan bewegen ...