Ik had er eerst al een gelongeerd, zou er een gaan rijden en daarna mijn eigen paard doen. Ik heb ook in Frankrijk getraind en ben aldoor extra voorzichtig geweest ivm mijn knie.
Vanochtend stapte ik op het paard, dat werd vastgehouden door iemand die ik blind vertrouw. Ik wilde mijn rechtervoet in de stijgbeugel doen toen het paard een pas achteruit deed. Diegene hield hem nog steeds vast en plots stond het dier recht omhoog, viel achterover en bovenop mij. Vervolgens rolde die over mij heen, zette zich af aan mijn arm en rende in paniek over me heen. Ik had ontzettend last van mijn rug en het eerste wat ik riep was; ik heb geen last van m'n knie hoor!!
Ambulance gebelt en naar het ziekenhuis... Ik besefte het allemaal nog niet echt dus ik liet het maar gewoon over me heen komen. Foto's, CT-Scan, bloedafnemen, infuus, weer bloedafnemen, weer onderzoeken.
Nu lig ik hier, met drie gebroken ruggenwervels. Twee vlakbij mijn borstkas en een bij mijn lendenen. De pijn is gelukkig uit te houden zolang ik stil lig. In eerste instantie moest ik een korset, maar gelukkig hoeft dat niet. De breuken zijn stabiel en ik mag dus inprincipe alles doen.. Het gaat alleen nog niet. Morgen komt er weer een arts en dan gaan ze me proberen meer te mobiliseren.
Zijn er mensen die ook zoiets hebben meegemaakt? Of mensen die mij gewoon via bokt gezelschap willen houden zodat ik me niet verveel ?

(heet je toevalig Nynke?)
! En
Verder moest ik gewoon rust houden.