Weinig/geen 'zin' in seks...ervaringen?oplossingen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Onzeker

Weinig/geen 'zin' in seks...ervaringen?oplossingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 20:30

Dit is een toegestaan schaduwaccount.

ik hoop dat ik dit goed kan uitleggen en dat jullie me begrijpen.
ook hoop ik dat ik niet de enigste ben met dit 'probleem'.

het gaat over seks.
Sinds een aantal jaren al heb ik een hele lieve vriend.
in het begin hadden we regelmatig seks.
allemaal goed en wel.
het was (en IS) fijn met hem, hij is heel lief, doet me geen pijn, doet niks wat ik niet wil etc. (en andersom trouwens hetzelfde)
alleen de laatste tijd merk ik dat ik gewoon veel minder (of eigenlijk heel weinig) zin heb in seks.
het ligt niet aan hem, want met hem vind ik het gewoon echt fijn etc.
maar het gevoel van er echt zin in hebben, dat is er gewoon niet (of heel weinig/minimaal)

Ik voel me hier best schuldig over tegenver hem.
en heb het er ook met hem over gehad.
dat ik het echt heel vervelend vind dat we zo weinig seks hebben en dat ik er weinig aan kan doen.
hij zegt dat hij het niet erg vind, omdat hij van me houd en dat dat belangrijker is.
maar toch... het schuldgevoel blijft.
Ik word er ook echt verdrietig van als ik eraan denk hoelang we al geen seks hebben gehad.
(heel toevallig afgelopen weekend, maar daarvoor 5 maanden niet....ik kan me de keer daarvoor niet eens herinneren eerlijk gezegd)

Ik hoop dat ik niet de enigste ben met dit 'probleem'.
en/of dat er mensen zijn die hier ervaring mee hebben of een oplossing weten o.i.d.
zou het kunnen komen doordat ik de pil slik? maar die slikte ik al voordat ik mijn vriend leerde kennen.
dus dan zou het toch raar zijn als het daar aan ligt?

Nogmaals, het is niet dat ik het met hem niet fijn vind.
maar het gevoel van echt seks te willen hebben mist gewoon bij mij...

We willen later ook heel graag kinderen.
maar dat gaat nogal lastig als je weinig seks hebt...

Groetjes een heel onzeker meisje

Cynn
Fotograaf

Re: Weinig/geen 'zin' in seks...ervaringen?oplossingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:39

Ben je eens tussendoor veranderd van pil?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:43

Cynn_x schreef:
Ben je eens tussendoor veranderd van pil?

Een bijwerking van de pil kan inderdaad zijn dat je minder zin in seks hebt. :)

Onzeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 20:48

Ik heb altijd microgynon 30 gehad.
en die naam is tussendoor wel eens veranderd.
stediril is het geworden en nu heeft het weer een andere naam.
de apotheker zegt altijd dat het dezelfde stof is alleen een andere fabrikant.
maar volgens mij is in de tijd dat ik mijn vriend ken de pil maar 1 keer veranderd.
en dat is nog niet eens zo heel lang geleden.
ik hoop/denk zelf dat het misschien iets 'tussen de oren' is...

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:51

Maar als je al jaren dezelfde pil slikt en de zin in seks is pas later afgenomen, dan denk ik dat de reden ergens anders ligt.

TS, heb je een baan of hobby die energie vreet? Doen jullie nog wel eens iets verrassends voor elkaar?

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:00

Hoe oud ben je?
Je moet je niet schuldig voelen hoor! Misschien ben je druk met andere dingen of te druk in je hoofd, of zo moe dat je alleen maar wilt slapen in bed...

Als het zo goed tussen jullie zit als je zegt, dan komt het vast wel weer!

Onzeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 21:02

ik ben 26, hij is 27.
Ik hou echt zielsveel van hem en andersom net zo.
we worden beide echt verdrietig bij de gedachte ooit zonder elkaar te moeten.
en we willen later dolgraag kinderen samen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:02

De pil kan zeker wel effect hebben, een merkloze versie kan net andere vulstoffen of hulpstoffen hebben waar je zo op reageerd.

Als ik dit lees moet ik heel erg aan mijn vorige relatie denken, dat ging precies zo.
Uitindelijk zijn we tot de conclusie gekomen dat we veel van elkaar hielden maar dat 'de vonk' er niet meer was.

Onzeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 21:05

ik wil volgend jaar ook met de pil stoppen.
sowieso om te kijken of ik zwanger kan worden (wanneer we dus wel seks hebben)
en wie weet verhoogd dat mijn libido weer.
als dat zo is, weet ik dat het aan de pil ligt en dat ik iets anders moet proberen.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:06

Bij mij maakte het stoppen met de pil echt wel uit. Deze slikte ik ook al jaren en in de begintijd van onze relatie had ik nog een normaal libido, maar door verhoogde werkdruk en dus achteraf bekeken ook de pil viel dat libido toch aardig terug.
Ernaast kan ik je vertellen dat als je voor kindjes wil gaan, je echt niet elke keer zal vrijen puur omdat je zin hebt. In de periode rond je eisprong zitten daar toch telkens ook een paar verplichte nummertjes bij die je omwille van je kinderwens op dat moment echt wel kan opbrengen.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:06

zonnebloem18 schreef:
De pil kan zeker wel effect hebben, een merkloze versie kan net andere vulstoffen of hulpstoffen hebben waar je zo op reageerd.

Dit had ik dus ook. Heb ook een periode een merkloze variant gekregen, onder het mom van dat het precies hetzelfde was. Echter kreeg ik er veel klachten van.. en daarnaast had ik ook 0,0% zin in seks.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:07

Maar als je pas volgend jaar stopt, trek je het dan nog om een jaar onzeker te zijn over de seks in je relatie? Want onzekerheid kan heel vernietigend werken en meer kapot maken dan je denkt. Dan kun je het beter nu meteen goed uitzoeken :j

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:08

Je kunt het ook met je huisarts bespreken :) Die horen daar in ieder geval veel van te weten en je ook tips te kunnen geven.
Of misschien een seksuologe?
en ook mogelijk... sommige mensen hebben gewoon een laag libido, puntjeklaaruit.

Onzeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 21:10

Kun je als je van pil wil veranderen dat ook via de e-mail vragen aan de apotheek?
ik ben dus best onzeker en 'durf' dat eigenlijk niet te vragen aan de apotheker...
omdat ik niet met mijn 'probleem' te koop wil lopen eigenlijk.
en als ik jullie zo hoor kan ik ook eens proberen om weer terug te gaan naar microgynon 30.
wat ik zo makkelijk vind aan de pil is dat ik mijn menstruatie goed kan regelen.
ik weet dat er ook alternatieven zijn voor de pil (mirena, nuvaring) maar de eerste lijkt me voor een jaartje zonde van het plaatsen.
en de nuvaring lijkt me gewoon een 'eng' idee.

wat ik bijvoorbeeld 'vies' vind en waar ik bij wijze van misselijk van word (of kan worden) is erna zeg maar... als ik naar de wc loop (of liever gezegd ren, want anders laat ik een heel spoor achter )
en als ik dan als het ware 'leeg loop'.
ook word ik misselijk van het idee dat het hoeslaken op bed vies word of is.
al weet ik heel goed dat het gewoon normaal is dat er vlekken kunnen komen en dat het gewoon simpel op te lossen is (wasmachine, of een handdoekje eronder maar daar denk je ook niet altijd aan als het echt zover is)
misschien is dat het ook wel, dat ik teveel nadenk erover.
en uberhaupt teveel nadenk over dingen....

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:11

Vraag de apotheek expliciet om de oude pil. Het verschil moet je wel zelf betalen.
Het is gewoon een duurdere pil en de werkzame stoffen zijn nog wel gelijk, maar de hulpstoffen zijn wel anders en daar kun je toch anders op reageren.

Of stop eens een maand of 2 met de pil en kijk wat dat met je libido doet.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:16

Onzeker schreef:
wat ik bijvoorbeeld 'vies' vind en waar ik bij wijze van misselijk van word (of kan worden) is erna zeg maar... als ik naar de wc loop (of liever gezegd ren, want anders laat ik een heel spoor achter )
al weet ik heel goed dat het gewoon normaal is dat er vlekken kunnen komen en dat het gewoon simpel op te lossen is (wasmachine, of een handdoekje eronder maar daar denk je ook niet altijd aan als het echt zover is)

Dat los je heel simpel op door een condoom te gebruiken ;) .

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:16

Hebben jullie meer een "maatjes" relatie of "broer-zus" relatie?
Je kan best gek op elkaar zijn, van elkaar houden en elkaar respecteren, zonder dat je je lichamelijk tot elkaar aangetrokken voelt op het lichamelijke vlak....

Als je er zo over nadenkt zoals jij doet ben je in ieder geval niet ontspannen. Je moet eens bij je zelf nagaan hoe dat komt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:17

De pil wordt genoemd of geopperd als boosdoener. Voel je je fysiek nog wel aangetrokken tot je vriend? Houden van is een groot begrip en hou je nog van hem als je vriend?
Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd en wil ook zeker niet bot overkomen. De pil kan idd je libido verlagen, net als stress en geen tijd. Misschien is het een idee om tijd voor elkaar vrij te maken? Plan het in, klinkt ontzettend stom natuurlijk maar is wel effectief (eigen ervaring)

Succes!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:21

Josien_ schreef:
Onzeker schreef:

Dat los je heel simpel op door een condoom te gebruiken ;) .

Of leg gewoon altijd een stapel handdoekjes in de buurt van je bed. Hoef je ze maar te grijpen ;)

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:25

Misschien is zo'n menstruatie thermometer wat voor je?
Je slikt dan helemaal niets meer...
Wanneer jullie aan kinderen toe zijn kun je ook precies nagaan wat je vruchtbaarste periode is (hoef je het niet zo vaak te doen als je "zin" nog niet is teruggekeerd :') )
Hoe dat ding heet weet ik niet maar ik begreep dat je wel eerst een ritme op moet bouwen.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:27

O lastig zeg. Zou inderdaad een andere pil eens proberen, en meis, de apotheker kent echt geen rare of vervelende vragen want die komen de meest aparte dingen tegen ;-)

Verder zoals je beschrijft over 'alles erna'... Proberen niet over na te denken. Of het nu vie s wordt door dat of door andere zaken.... Vies wordt het toch. En een advies, ga je zin niet forceren. Al je geen zin hebt, heb je geen zin. Wel kan je proberen wat dingen aan te passen of te veranderen en kijken of het dan beter wordt.

Oja, verwacht ook niet dat je huppaaaakeee, in een keer vaak moet of zo, als je wel een keer zin hebt. Zo te lezen begrijpt je vriend je helemaal en heeft hij geduld, zoals een goeie man betaamt :-)

En Tsja, werkt het allemaal niet en. Heb je er echt alles aan gedaan, dan goed bij jezelf nadenken of HIJ wel de juiste is voor je :-p

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:28

Klinkt mij een beetje smetvrezerig in de oren? Niet dat je het niet wilt, maar dat je het vies vindt, en dáárom niet wilt?

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:30

Ik had dit ook met de pil (neppe versie van microgynon 20). Is het geen optie om tijdelijk te stoppen met de pil om uit te zoeken of dit een verschil maakt? En idd, een condoom zorgt écht dat er minder 'vies gedoe' is. :)

Waar ik ook nog aan denk: flirten jullie nog af en toe? Elkaar een beetje uitdagen/verleiden kan de zin ook opwekken nl.

max66 schreef:
Als je er zo over nadenkt zoals jij doet ben je in ieder geval niet ontspannen. Je moet eens bij je zelf nagaan hoe dat komt...

En dit vind ik ook een goed advies.
Succes!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:38

Zou best aan die pil kunnen liggen hoor. Ik had eerst ook de echte microgynon 30, en ineens werd die vervangen door een nep exemplaar maar zou volgens de doktersassistente 'precies hetzelfde zijn, alleen een andere fabrikant'. Ja maak dat de kat maar wijs, ik kreeg ineens last van veel puisten enzo, helemaal niet leuk! Daarna weer (met enig aandringen bij de assistente want volgens haar stelde ik me gewoon aan) terug naar de echte microgynon 30 en nooit meer last gehad van die bijwerkingen.

Ze zeggen wel eens dat de pil libido verlagend werkt. Of dat waar is, geen idee, ik heb er iig geen last van O:)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:40

Blue_Eyes schreef:
Of leg gewoon altijd een stapel handdoekjes in de buurt van je bed. Hoef je ze maar te grijpen ;)

Dat doen wij ook, het lastige is dat het er pas een paar uur later uitkomt. Ik druk er nog weleens een tampon n en dan kun je het in de douche schoonmaken.