BB Cream

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ibelia14

BB Cream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 20:58

Wat vinden jullie van BB Cream?

Past de kleur zich echt aan je huidskleur/teint aan?
Dus niet dat je na een dagje zonnen ineens een wit make up hoofd hebt :)

_Steffie

Re: BB Cream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:07

Ik vind t echt heel fijn spul.. ik gebruik het wel samen met mn foundation anders vind ik t wat te weinig dekken.
Maar tot nu toe erg tevreden, nooit vlekken of een echt wit make up hoofd. :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:09

Ik heb het tijdje terug gekocht maar nog nooit gebruikt :')

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:13

Ik volg dit even, wilde het kopen maar kon het nergens vinden. Waar hebben jullie je BB Cream gekocht?

_Steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:15

Ik heb t bij de Etos gehaald. :j

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:15

ik heb BB cream van garnier en vind het heerlijk spul, maakt mooi egaal en je ziet er meteen fris uit. Het doet mij een beetje denken aan het truucje waarbij je dagcreme mengt met foundation.
Mooie lichte dekking zonder een "masker"

in die van garnier zit ook een spf factor, dus je bent ook meteen beschermd tegen de zon

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:16

Gaat de BB cream ook op kleur? Net als foundation?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:17

ja je hebt ze voor lichte, middel en donkere huid. Komt wel minder nauw dan een foundation

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:31

Splendesco schreef:
Ik volg dit even, wilde het kopen maar kon het nergens vinden. Waar hebben jullie je BB Cream gekocht?

Ik heb 'm bij Douglas gehaald!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:34

Er zijn verschillende BB creams. Er zijn creams die zich aan de huid aan passen maar als je even googlet kom je er achter dat dat helemaal niet niet zo goed werkt. Ik heb bij de Douglas een keer een BB cream geprobeerd (dr.brandt) deze werd veel te donker op mijn huid. Die zou zich ook aan passen..

Gebruik BB cream al een een heletijd en ben er heel tevreden meer. Gebruik eigenlijk geen foundation meer. Soms om de kleur even aan te passen van de creme maar verder niet. Het ziet er veel natuurlijker uit. Wat ook fijn is dat BB cream herstellend werkt (tenminste die uit Azie) Er zit vaak ook een whitning formule in. Dit zorgt ervoor dat pigmentvlekken en oneffenheden minder worden.

Of je na het zonnen een witte huid (dat bedoel je denk ik met witte makeup huid?) hebt hangt van de BB cream af. Ze hebben allemaal een andere zon factor. Als je een met hoge factor of sun blok hebt en je gaat de heledag in de zon en smeert de rest in met een lage factor, bijv. fac 25 dan word de rest van je lichaam bruin en je hoofd niet door die sun block. Dus als je BB cream gaat aan schaffen moet je daar even extra op letten.

Hier kun je ook wat info vinden: http://www.bbcreamshop.eu/ Zelf koop ik ze via Ebay omdat dat goedkoper is.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:37

Ik heb de zelfde als liselot en vind hem heerlijk, fris en goede lichte dekkend zonder masker effect. Ook blijft het goed zitten ik kan heb de hele dag dragen en savonds voor het slapen gaan verwijderen en zie je duidelijk dat het nog goed zat.

Ik ben dr heel blij mee.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:37

Ik heb ook bb cream.
Die ene voor de lichte huid is echt te licht.
En die voor de donkerdere huid is te donker.
Ik vind het spul veel te vet, niet dekkend.
Als ik het zo na het douchen op mn hoofd smeer dan ist te droog.
Met creme eronder is het dus te vet, maarja dat is ook niet de bedoeling.
Dus voor mij ongeschikt.

:+

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:43

sadekeshia schreef:
Ik heb ook bb cream.
Die ene voor de lichte huid is echt te licht.
En die voor de donkerdere huid is te donker.
Ik vind het spul veel te vet, niet dekkend.
Als ik het zo na het douchen op mn hoofd smeer dan ist te droog.
Met creme eronder is het dus te vet, maarja dat is ook niet de bedoeling.
Dus voor mij ongeschikt.

:+

Dan heb je een BB cream gekocht die niet bij je huid past. Als je een droge huid hebt moet je niet een voor de vette huid kopen of anders om. Je moet net als bij foundation en dagcreme een kiezen die bij je huid past.

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 21:45

ik las ook dat kruidvat getinte dagcrème heeft, dat lijkt me ook wel wat.
Ook omdat kruidvat niet op dieren test :)
en ik las dat in de BBcream een stofje oid zit dat de huid zou bleken?
ben juist zo blij met mn zonhoofd haha

Bokkertje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:57

Ik heb niet echt een mooie huid dus heel wat foundationmerken en soorten later ben ik toch ook wel erg benieuwd naar bb cream. Kan iemand uitleggen wat het nou precies si en welke fijn is? Ik heb nogal een moeilijke huid, soms vet en de andere dag juist heel droog. -O-

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:16

Ginger0410 schreef:
ik las ook dat kruidvat getinte dagcrème heeft, dat lijkt me ook wel wat.
Ook omdat kruidvat niet op dieren test :)
en ik las dat in de BBcream een stofje oid zit dat de huid zou bleken?
ben juist zo blij met mn zonhoofd haha

Dat zijn de echte bbcreams, die komen uit Aziatische landen :)

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:10

Glossi schreef:
Er zijn verschillende BB creams. Er zijn creams die zich aan de huid aan passen maar als je even googlet kom je er achter dat dat helemaal niet niet zo goed werkt. Ik heb bij de Douglas een keer een BB cream geprobeerd (dr.brandt) deze werd veel te donker op mijn huid. Die zou zich ook aan passen..

Gebruik BB cream al een een heletijd en ben er heel tevreden meer. Gebruik eigenlijk geen foundation meer. Soms om de kleur even aan te passen van de creme maar verder niet. Het ziet er veel natuurlijker uit. Wat ook fijn is dat BB cream herstellend werkt (tenminste die uit Azie) Er zit vaak ook een whitning formule in. Dit zorgt ervoor dat pigmentvlekken en oneffenheden minder worden.

Of je na het zonnen een witte huid (dat bedoel je denk ik met witte makeup huid?) hebt hangt van de BB cream af. Ze hebben allemaal een andere zon factor. Als je een met hoge factor of sun blok hebt en je gaat de heledag in de zon en smeert de rest in met een lage factor, bijv. fac 25 dan word de rest van je lichaam bruin en je hoofd niet door die sun block. Dus als je BB cream gaat aan schaffen moet je daar even extra op letten.

Hier kun je ook wat info vinden: http://www.bbcreamshop.eu/ Zelf koop ik ze via Ebay omdat dat goedkoper is.

Mag ik vragen welk merk jij dan hebt ??

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:36

Ik heb BB cream van Garnier en van Coogi (Koreaans) en die laatste vind ik het prettigst (dekt ook meer).

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:45

Ik heb BB cream van garnier gehaald bij de kruidvat. En ben er tevreden over! :D

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 08:56

dit heb ik gelezen, geldt dit ook voor die van Garnier?

http://www.bbcreamshop.eu/page/faq

Veel BB Creams hebben een whitening effect. Is dit schadelijk voor mijn huid en wordt ik hier bleker van?

In bijna alle BB Creams wordt gebruik gemaakt van het werkzame bestandsdeel arbutin. Arbutin is het extract van de berendruif plant die blekende eigenschappen heeft voor de huid. Dit effect is niet zo sterk. Wat arbutin meer doet, is het voorkomen dat de huid donkerder wordt in plaats van dat het de huid bleker maakt. Je kunt het zien als een aantal dagen niet buiten komen. In de winterperiode is de huid vaak wat lichter van kleur, dit is eigenlijk het "whitening effect". Op een toch al blanke huid zal arbutin dus geen effect hebben.

Wat BB Creams wel doen is het neutraliseren van de huidskleur. Het vermindert donkere plekken of overmatig pigment in het gezicht.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:38

Ik heb die van Garnier weggemikt. Wat een vreselijk spul. Mn huid werd ontzettend vet en er bleef een laagje op zitten, ook was ik niet zo weg van de kleur. Heb nu die van Loreal, die is van zichzelf kleurloos (beetje blauwig als je hem de tube haalt) vind hem een heel stuk fijner. :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:15

Ik volg dit ook even. Ben ook van plan een BB cream te halen alleen ben zo bang dat ze te donker voor mij zijn... ik heb altijd de lichtste foundation en dan nog is 'ie wat te donker... :=

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:24

Misschien dan die van Loreal een goeie? Die heeft van zichzelf geen kleur. :) Bij mij is altijd alles te geel. :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:52

Ik heb ook de BB van Garnier en vind hem echt heel goed. Ikzelf moet er wel bijzeggen dat ik helemaal geen vette huid heb (maar dan ook niet echt een droge huid, dus ik zit ergens midden in :+ )

Ik gebruik gewoon een heel dun laagje dagcreme (hoewel dat volgens de verpakking al in de BB zelf zou zitten) en dan een laagje BB erover. Zeker nu het warm is en ik geen plakkerig gevoel wil door foundation vind ik de BB ideaal. Voor mij is het een beetje een 'snelle make up', voor gewoon overdag als ik ergens heen moet of ga werken en ik geen zin heb om me echt op te maken, maar me ook niet helemaal 'nude' wil voelen :o

Het maakt mijn gezicht in ieder geval egaler en mijn huid oogt er frisser door... maar voor mensen met een vette huid zou de creme wel een echte nachtmerrie zijn

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:11

Ik gebruik hem iedere dag en ben er eigenljik wel tevreden over. Ik heb nu de de ''Mat'' versie, dus die glimt niet zoveel. :P