Ten eerste
ik wil met dit topic geen aandacht trekken over het feit je bent niet dik, blablabla. Ik voel voor mezelf dat het uit de hand loopt en ik wil er iets aan doen voor ik echt afhankelijk ben.De laatste jaren ben ik van 39kg naar 56kg gegaan en van maatje 30 naar 36-38. Zelf ben ik 1.73 dus nu ben ik goed op gewicht dus ik wil absoluut niet afvallen.
Absoluut niet, ik ben tevreden met mijn lichaam alleen mijn eetmanier stoort me vreselijk.
Ik voel aan mezelf dat ik afhankelijker begin te worden van voedsel en dat ik niet meer weet wanneer ik moet stoppen.
Ik merkte het toen ik bij mijn vriend bleef eten, het was super gezellig veel gepraat veel gelachen en ik merkte dat ik plots genoeg had met een half stukje kalkoen, 1 lepel komkommer en 1 lepel paprika.
Terwijl ik thuis goed 2 lappen vlees, een paar scheppen groentes en 4 aardappels naar binnenwerk en dan nog zit ik 5min erna aan de koekjes en snoepjes.
Toen merkte ik dat ik helemaal niet zo veel nodig heb als ik denk.
Maar waarom prop ik me hier dan zo vol ?
Ook op tijdstippen begin ik te verlangen naar eten. Er is me altijd ingeprent dat 12 etenstijd is en ik moet en zal om 12 ook eten hebben, kost wat kost. Is het een minuut later begin ik al te zweten.
Hetzelfde bij 4 uur en avondmaal.
Opnieuw begin ik weer te wurgen tot mijn bord leeg is en daarna vlieg ik weer meteen naar de koekjes kast om te blijven eten tot ik ga slapen.
Ik heb geen honger maar zo een drang om te eten.
Zoals eerder vermeld, ik wil niet afvallen maar nu viel me op dat mijn etensstijl niet normaal is, ik voel geen verzadiging of honger meer.
Ik zou graag er iets aan doen voor het daadwerkelijk een verslaving word.
Heeft iemand ook een soortgelijke ervaring meegemaakt, hoe heb jij dit aangepakt ?
Ik wil vooral gezonder eten en dan vooral qua portiegrootte en snoepgedrag.
Ik hoop dat iemand me wat tips kan geven om mijn gedrag wat in toom te houden. Want mijn grootste minpunt is volharding, als ik dit had was het misschien niet zo ver gekomen.