Zelfbruiner, hoe doen jullie dat toch?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kaula

Zelfbruiner, hoe doen jullie dat toch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 07:50

Het mooie weer komt er weer aan en omdat ik niet iedereen wil verblinden met mijn glow-in-the dark witte benen,
probeer ik ze maar weer door middel van zelf bruinings middelen een beetje kleur te geven.

Nadat ik al een spray ( druipende bruine vlekken langs mijn benen) en een lotion heb geprobeerd (vage bruine vegen op mijn benen),
dacht ik nu slim te zijn en de doekjes maar eens te proberen.
Nu zit ik dus weer met benen met een tijgerprint erop, ontzettend hip, maar toch niet helemaal mijn ding...
Dat word dus de eerst komende drie weken alsnog geen blote benen voor mij.

Wie kan mijn levensvraag beantwoorden, hoe smeer ik zelfbruiner streeploos op?

MamaMiesje

Re: Zelfbruiner, hoe doen jullie dat toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 07:51

W8..ik zoek even een briljant instructiefilmpje hier over op! :j

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 07:57

Hehe...ik heb hem hoor :')

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 07:58

Uhm, ik zou het niet weten, maar is een zonnebank kuurtje niet effectiever dan die troep? :D

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 07:58

Ik heb het 1 keer gedaan, nooit meer. Zat onder de vlekken :') Goed uitsmeren dus.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 07:59

p.s. :
Gebruik latex handschoenen, scheelt je weer nagelriemen borstelen en het smeert lekker :')

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 08:01

Wat dacht je van Spray tanning? heb het zelf vorige maand gedaan en was super mooi! net of ik op vakantie was geweest. Ben 5 dagen bruin geweest en heb er 30 euro voor betaald. Hoe vaker je het doet des te langer je bruin blijft en veel gezonder dan een zonnebank. Ik ga volgende week op vakantie en die dag daarvoor laat ik het weer doen. Kan ik daarna al bruin op het strand gaan liggen ;)

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 08:03

Inderdaad spray tanning doe ik ook want van zonnebank word ik niet bruin (blanke huid) en die smeerseltjes tja......... ik zie nooit echt verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 08:07

30 euro voor 5 dagen een kleurtje?
Vind ik toch best prijzig.

Zelfbruiners heb ik maar opgegeven, ik ben ook altijd gestreept, ziet er echt niet uit :=
Heb me er bij neergelegd dat ik een bleekscheet ben en blijf.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 08:10

Gewoon met blote benen naar buiten gaan zodra de temp. enigermate aangenaam is :+ . Ook door de wolken heen zijn er nog genoeg UV-stralen.
Als je meteen aan het begin van het seizoen met korte broeken begint, valt het ook niet op, want dan loopt iedereen nog met melkflessen :P .
Ik zit nooit te "bakken" in de zon, maar ga wel altijd met blote benen met de hond lopen en ook fietsen doe ik in een korte broek, bij de paarden verwissel ik de rijbroek voor een korte als ik klaar ben met rijden.
Nu wordt ik wel redelijk makkelijk bruin, maar ik heb echt al sinds een week of 6-8 gekleurde benen :) .
Maar goed, daar heb je nu natuurlijk niet zo veel aan :+ . Ik zou in jouw geval ook gewoon van dat spray tanning laten doen :) .

Edit: het is trouwens wel zinvol om je huid goed te scrubben voordat je met zelfbruiners begint, zodat alle dode huidcellen eraf zijn en de zelfbruiner dan gelijkmatiger "pakt".

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 08:50

Eerst onder de douche en je huid lekker scrubben, dan je benen insmeren met bodylotion en daarna meteen met zelfbruiner, dan heb je het minste kans op vlekken.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:03

Bij mij heeft de zonnebank ontzettend geholpen. Ik ben normaal ook van de melkflessen maar heb nu bruine benen.
(ok er zijn ook twee weken sardeense zon overheen gegaan maar de zonnebank heeft de eerste aanzet tot bruin worden gegeven )

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:16

Zelfbruiner werkt eigenlijk alleen goed op een al wat gebruinde huid, op de een of andere manier zie je het op een witte huid veel minder. en dan heel secuur insmeren...

Bij mij werkte die van nivea erg goed , maar die is uit de handel genomen. Van dove wordt je gek van de strepen , dus nu heb ik wat van garnier, werkt redelijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:19

Kan ik het op mijn bovenbenen smeren? Ik heb een nieuwe, hoog uitgesneden bikinibroekje en nu heb ik een soort van winterboxershort wanneer ik hem aanheb :=

edit: Ik ben dus al bruin maar niet daar waar mijn laag uitgesneden broekje zat _O-

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 09:46

Zonnenbank gaat het voor mij helaas niet worden.
Ik heb een hele gevoelige huid en ik verbrand onder de zonnenbank. Tenzij ik er maar 5 min. onder ga, maar ik moet dan helaas alsnog voor 20 min. betalen.

Toch maar eerder met blote benen lopen dan...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:46

Je hebt van Dove wel die subtiele zelfbruiner, is dat niet wat?

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:52

Ik heb spray van Ambre Solaire, die werkt heel subtiel en supermakkelijk.

Je kunt hem zelf sprayen en hoeft niet uit te smeren, droogt snel. Je krijgt dan een licht tintje. Hoe vaker je sprayt, hoe bruiner je wordt. Absoluut geen strepen of vlekken als je gelijkmatig sprayt.

Kostte vorig jaar bij de Action zo'n 3/4 euro per flesje. Daar kun je jezelf dan heel lang van 'bruinen'.

Deze is het: Afbeelding

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 10:55

Ik gebruik van Loreal Sublime Bronze:
Afbeelding
Deze is eigenlijk alleen voor je gezicht, maar ik gebruik hem overal. Wel wat prijzig, maar deze geeft wel een mooi natuurlijk effect.

Echter smeer ik het wel op een reeds wat gebruinde huid. Met goed uitsmeren heb ik vrijwel geen last van vlekken. (eerder wel met doekjes en andere zelfbruiners, wordt ook snel oranje)

Ik denk dat het vanaf spierwit altijd moeilijk is, zowiezo wordt het snel oranje. Spray tanning is een erg goede oplossing, idd niet blijvend, maar dit geeft wel een mooi natuurlijk egaal effect.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:43

de kunst is goed scrubben van te voren en net zolang smeren tot alles in je huid is getrokken. Ik heb er nog nooit uitgezien als een zebra :')

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:07

Afbeelding
Deze gebruiken! Ik ben superbleek, roodharig met sproeten en deze werkt echt supergoed! Ik gebruik wel die voor de donkere huid maar ik word er totaal niet oranje van en je ziet de volgende dag gelijk verschil. Na het douchen smeer ik, wacht tot mijn huid niet meer vochtig is en dan gewoon m'n bed in. Volgende dag gelijk een tint minimaal donkerder en geen vlekken :))

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:28

En om te scrubben kan ik ritueals aanbevellen, heerlijk ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:25

Ik heb lotion met zelfbruiner in van dove of nivea, kun je in een aantal dagen mooi opbouwen, werkt voor mijn bleke huid veel beter!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:29

Ik heb gewoon een tube van Kruidvat huismerk (creme).
Gewoon uitsmeren. Heb nooit gekke vlekken gehad of oranje huid.
Werkt dus prima :)

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:10

Moiryn schreef:
[ Afbeelding ]
Deze gebruiken! Ik ben superbleek, roodharig met sproeten en deze werkt echt supergoed! Ik gebruik wel die voor de donkere huid maar ik word er totaal niet oranje van en je ziet de volgende dag gelijk verschil. Na het douchen smeer ik, wacht tot mijn huid niet meer vochtig is en dan gewoon m'n bed in. Volgende dag gelijk een tint minimaal donkerder en geen vlekken :))

Ja, dat zeg ik : dan lig je wel heeel laat in bed _O- dat spul blijft nat en plakkerig!!! :D :D

Petra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:15

Op zich lukt het bij mij aardig om het zonder vlekken voor elkaar te krijgen.
Maar mijn benen worden oranje in plaats van bruin :+ .
Ik heb al verschillende producten gebruikt.
Iemand een idee?